Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand

Mededelingen

Ziggo On Demand Vragen en opmerkingen over het originele Interactieve TV platform van Ziggo.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 juni 2009, 13:13
Ramon van Rijn's schermafbeelding
Ramon van Rijn Ramon van Rijn is offline
Junior Member

DTV: Cisco
Standaard

Tip:

Bel Ziggo kies storing en als je iemand aan de lijn krijgt, laat je door verbinden met de helpdesk interactieve TV. Daar zitten de mensen die wel weten hoe het werkt.

Jouw probleem volgens mijn theorie die zo door ziggo interactieve tv aan mij is uitgelegd.
Ik had in totaal 3 hobbels waarvan er nu 2 overwonnen zijn.

Dat je E19 krijgt en smartcard niet geactiveerd was had ik dus ook. Ondanks dat ik mijn card online had geregistreerd, 2x door ziggo helpdesk was geactiveerd en ook nog door Kitaro1.
Probleem is dat TNT (courier) een melding terug stuurt naar Ziggo dat het pakket (cisco+smartcard) is afgeleverd. Hierdoor moet er bij je profiel (ziggo) een vinkje gezet worden dat het in je bezit is. Activatie lukt alleen als dat vinkje is gezet. Dit waarschijnlijk om diefstal tijdens transport te beschermen.
Zodra de afdeling interactieve tv dat vinkje (of optie/setting/whatever) heeft gezet, kan activatie nogmaals worden gedaan.

Dat je Decoder op Ned1 moet staan is 100% kolder aldus helpdesk ITV. Hij moet aan staan en je mag zelf weten op welke zender.
Eenmaal geregeld was mijn smartcard ineens na 5 min geactiveerd, wat ook weer uitzondelijk snel is aldus de helpdesk ITV.

Hopelijk helpt dit in je proces.

Zelf ben ik sinds half mei bezig. De laatste hobbel is voor mij de serving area die door afdeling netwerk moet worden opgelost aldus de helpdesk ITV. Deze twee afdelingen communiceren niet met elkaar dus ik zit nu ook even in het kastje muur verhaal.

De weddenschappen zijn geopend wanneer mijn aansluiting ook ooit gaat werken.
Oud 24 juni 2009, 13:22
mysteryXXX's schermafbeelding
mysteryXXX mysteryXXX is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tsfan Bekijk bericht
Ik ben het helemaal eens met jou bevindingen, het heeft mij een hoop geduld en bel minuten gekost om uiteindelijk ITV aan de praat te krijgen.

Groet,

TsFan
en hoe heb je alles aan de praat gekregen dan?
mischien is jou oplossing ook de mijne.

@dicibert,
ik ga zeker een brief sturen met mijn telefoon rekening en de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de aangeboden diensten waar ik al voor betaald heb.

@kitaro1, ik ga geen gegevens van mij naar iedereen sturen.
helpdesk zou mij vorige week al een keer terug hebben gebeld,voor verdere info of ontwikkeling en die moeten nu nog bellen.
je kan mijn telefoon nummer hebben en meer niet.
ik vind het zoiezo onpersoonlijk om via mails te moeten gaan werken.
Oud 24 juni 2009, 13:32
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
je kan mijn telefoon nummer hebben en meer niet.
Hij is je in zijn vrije tijd aan het helpen, maar als je hem niet voldoende informatie geeft wordt het moeilijk natuurlijk.
Oud 24 juni 2009, 14:05
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon van Rijn Bekijk bericht
Tip:
Dat je E19 krijgt en smartcard niet geactiveerd was had ik dus ook. Ondanks dat ik mijn card online had geregistreerd, 2x door ziggo helpdesk was geactiveerd en ook nog door Kitaro1.
Probleem is dat TNT (courier) een melding terug stuurt naar Ziggo dat het pakket (cisco+smartcard) is afgeleverd. Hierdoor moet er bij je profiel (ziggo) een vinkje gezet worden dat het in je bezit is. Activatie lukt alleen als dat vinkje is gezet. Dit waarschijnlijk om diefstal tijdens transport te beschermen.
Zodra de afdeling interactieve tv dat vinkje (of optie/setting/whatever) heeft gezet, kan activatie nogmaals worden gedaan.
idd je hebt gelijk,
ik heb net gebeld en idd mijn smardcard was dus nog steeds niet geactiveerd (terwijl ik die al tig keren gegeven heb in al die gesprekken).

ze heeft het nu geactiveerd en bevestigt dat het pakket binnen is op mijn adres(cisco en de smardcard).
binnen 2 tot 48 uur moet het nu gefixt zijn.(zal mij benieuwen)
mijn aanvraag was nu open zei ze,en wordt op dit moment dus verwerkt.
(goh naa ruim 2 weken wordt het verwerkt..dus al die telefoontjes en instals zijn dus voor niks geweest?)
Oud 24 juni 2009, 14:10
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
(goh naa ruim 2 weken wordt het verwerkt..dus al die telefoontjes en instals zijn dus voor niks geweest?)
Ja, vaak is het eerder nog niet mogelijk in te voeren omdat de order waarin je het installatiepakket hebt besteld nog niet is afgerond (dankzij de snelle levering).
Oud 24 juni 2009, 14:15
Ramon van Rijn's schermafbeelding
Ramon van Rijn Ramon van Rijn is offline
Junior Member

DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mysteryXXX Bekijk bericht
idd je hebt gelijk,
ik heb net gebeld en idd mijn smardcard was dus nog steeds niet geactiveerd (terwijl ik die al tig keren gegeven heb in al die gesprekken).

ze heeft het nu geactiveerd en bevestigt dat het pakket binnen is op mijn adres(cisco en de smardcard).
binnen 2 tot 48 uur moet het nu gefixt zijn.(zal mij benieuwen)
mijn aanvraag was nu open zei ze,en wordt op dit moment dus verwerkt.
Goed om te horen dat ik je op weg heb geholpen. Ik had ook de indruk dat de afdeling interactieve tv iets 'slimmer' is dan de standaard helpdesk.
Nu mijn probleem nog, wie-o-wie gaat mij helpen
Oud 26 juni 2009, 09:15
Junior Member

Standaard

update:
we zijn nu 48 uur verder en het werkt nog steeds niet,ik wordt er gek van.
en ja ik heb de cisco constand aan laten staan.
weer een belofte en mooi praat van de helpdesk die ik op de stapel kan leggen.

help!
Oud 26 juni 2009, 10:18
Junior Member

Standaard

mooi,
met dank aan kitaro1 werkt het nu eindelijk.
had ik kitaro1 maar eerder gemaild
maar berouw komt naa de zonde he(zeggen ze wel eens).

m.v.g. mysteryxxx
Oud 26 juni 2009, 11:08
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mysteryXXX Bekijk bericht
mooi,
met dank aan kitaro1 werkt het nu eindelijk.
had ik kitaro1 maar eerder gemaild
maar berouw komt naa de zonde he(zeggen ze wel eens).
Ik zou niet weten waarom jij je zou moeten schamen voor het feit dat Ziggo nalaat om via de normale kanalen een probleem op te lossen. Het is allemaal leuk en aardig wat die Ziggo medewerkers hier op dit forum doen, maar dit is geen officieel support forum van Ziggo. Ziggo zegt support te leveren via de hun helpdesk. Als jij daarmee contact zoekt dan zou een helpdesk medewerker dit moeten kunnen oplossen. Kennelijk beschikt Kitaro1 over meer informatie/tools die ook op de helpdesk aanwezig zouden moeten zijn om dit soort problemen op te lossen. In mijn ogen dus een slechte zaak dat er nog steeds niets aan die helpdesk problematiek wordt gedaan, want je bent niet de eerste met Interactieve TV problemen die via een niet officieel traject moeten worden opgelost.
Oud 26 juni 2009, 23:21
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Ja, Ziggo mist duidelijk Kitaro2 t/m pak m beet 25. Alle lof voor Kitaro, Infje, Anoniem en anderen die wel net dat beetje extra er in steken, maar dat blijft dweilen met de kraan open. Enerzijds wordt er wel een "testtraject" gestart en vele Ziggo gebruikers voorzien van een Cisco, anderzijds lijkt er niet bijzonder veel constructiefs gedaan te worden met die ervaringen gezien het steeds terugkomen op dit forum van gelijke problemen, die steeds door de helpdesk niet of niet juist worden opgelost en blijkt weer dat interventie van Infje of Kitaro nodig is om het op te lossen. Mijn praktijkervaring sluit daar naadloos bij aan en ook ik kijk op dit moment redelijk probleemloos dankzij beide heren ( )maar zeker niet dankzij de helpdesk. Toch werkt de marketing wel: steeds meer gebruikers verschijnen hier die vrijwillig aan de Cisco zijn gekomen. Laten we hopen dat er snel voldoende kritische massa is om Ziggo te bewegen een serieuze upgrade van de itv support te laten doen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten