Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 30 mei 2009, 21:37
rowicom's schermafbeelding
rowicom rowicom is offline
Member

Ziggo Internet: all in one plus
Standaard webdrive

Vanavond even bezig geweest met Homedrive, je eigen prive-plekje op de servers van Ziggo. Benaderd via de browser op adres https://homedrive.ziggo.nl/mijn-acco...sema.nl/prive/

Snap daar geen jota van. Zie wel dat ik ingelogd sta en dat er nog niets in mijn prive-omgeving staat, maar hoe kan ik daarnaartoe uploaden en zo? Slepen lukt niet en ik heb ook geen buttons van 'upload een bestand' of zo. Mis ik wat in Internet Explorer 7? In Chrome lukt 't ook niet trouwens....

En kun je die Webdrive (niet te verwarren met Webspace waar je je eigen site in kwijt kunt) ook benaderen via FTP? Zou wel zo makkelijk zijn en dat lukt voor het publieke gedeelte (Webspace) wel....

Vind over dit hele gebeuren slechts summiere info op de site van onze vrienden.... Jullie meer ervaring?

Edit na nog een kwartiertje klooien:: ... 't Lijkt dus aan de browser te liggen. De ene keer kan ik wel bestanden in het venster slepen die dan ge-upload worden en de andere keer niet. Vreemd....
Toch zou benadering via FTP wel prettiger zijn en dat heb ik nog niet gevonden

Voor de goede orde: het gaat dus om dit ding (tekst van de Ziggo site):
Ziggo Webspace

Met Ziggo Webspace is het mogelijk om je eigen website te maken in de ruimte die Ziggo beschikbaar stelt voor al haar internetklanten. Deze ruimte kun je ook gebruiken voor het opslaan van bestanden. Zo kun je wereldwijd toegang houden tot je bestanden. Je kunt deze opslagruimte ook gebruiken om bestanden beschikbaar te stellen voor anderen.

Webspace - publiek
Homedrive - privé

Alle bestanden in de map 'Publiek' zijn door iedereen op het Internet in te zien. Om bestanden beveiligd te bewaren moeten deze geplaatst worden in de map 'Prive'. Deze map is namelijk niet zonder wachtwoord en gebruikersnaam in te zien. Let dus goed op welke bestanden je waar neerzet.

Je kan je Ziggo Webspace overigens altijd benaderen. Dat betekent dat je waar je ook bent je website kan bijwerken of een belangrijk document kunt ophalen. Zo heb je altijd alles bij de hand.
Oud 30 mei 2009, 22:38
grizzler's schermafbeelding
grizzler grizzler is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee EVM3200
Standaard

Het privédeel benaderen met FTP zal niet lukken, wel met WebDAV of via 'Mijn netwerklocaties'. Zie ook de laatste paar berichten in deze thread: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17689
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten