Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 oktober 2009, 19:15
vaan1979's schermafbeelding
vaan1979 vaan1979 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één pakket
DTV: Samsung DCB-H380R
Standaard Problemen met rtl4,5, sbs6 en rtl7

Hallo,

Ik heb inderdaad precies dezelfde klachten (met DCB-H380R) en heb al een paar keer met ziggo gemaild, maar nog steeds geen oplossing. Bij ziggo zeggen ze steeds dat het aan een externe bron ligt zoals een dvd speler of speakers. Mijns inziens is dit de grootste larikoek, want als ik de decoder aansluit op het AOP heb ik nog steeds dezelfde problemen en bij het AOP is geen externe bron te bekennen. Ik wordt hier inmiddels goed chagrijnig van en weet hierop dus geen oplossing. Weet iemand inmiddels al wat meer???
Oud 19 oktober 2009, 19:34
hellehunde's schermafbeelding
hellehunde hellehunde is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smaragd Bekijk bericht
Sinds vorige week grote ontvangstproblemen met digitale ontvangst. Grootste problemen doen zich voor op:
  • RTL4
  • RTL5
  • SBS6
  • RTL7
Deze zenders zitten op frequentie 658.750 Mhz en hebben op al onze decoders (3 stuks) problemen: BER waarden fluctueren en HD decoder laat signaalsterkte van 69 / 70 zien. Gevolg: blokkerig beeld / geen signaal.

Ketnet/Canvas (freq. 666.750 Mhz) geeft geen signaal. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere zenders in het pakket zitten die dezelfde problemen hebben.

Tevens hebben de Sport1 Extra kanalen (405 en 406 op 666.750 Mhz) geen signaal. Dit is overigens al veel langer een probleem. De andere Sport 1 kanalen zijn wel goed te ontvangen: deze zitten op een andere frequentie.

Ziggo klantenservice wijst bij telefonisch melden van de klacht altijd naar de klant: deze heeft zijn bekabeling niet op orde. Wat mij bevreemd is dat de klachten van de ene op de andere dag ontstaan terwijl er daarvoor geen problemen waren. Er zijn bovendien geen nieuwe apparaten (draadloze telefoons / routers etc) bijgekomen die mogelijk storing zouden kunnen geven.

Mijn postcode is 1625 RG. Heeft iemand suggesties voor dit hoogst irritante probleem?

Hans

Ik heb exact hetzelfde. Precies die zenders en ook nog een aantal andere verder op in het rijtje. Signaal van die zenders is heel zwak.
Ik gebruik de CI+ kaart van Ziggo met ondersteunde sony tv. Maar het beeld is dramatisch op deze zenders, gewoon niet naar te kijken. Het valt ook geregeld weg.
Oud 19 oktober 2009, 19:52
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

@hellehunde :

Je quote het bericht van de topic starter.
Daar was al op gereageerd dat de storing door digitenne zou komen, heb je dat gelezen ?
Denk je dat bij jou dat ook het geval is ?
Oud 19 oktober 2009, 19:56
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
@hellehunde :

Je quote het bericht van de topic starter.
Daar was al op gereageerd dat de storing door digitenne zou komen, heb je dat gelezen ?
Denk je dat bij jou dat ook het geval is ?

Het kan toch niet zo zijn dat dat het probleem is. Van de een op de andere dag? Ik zal mijn buren eens checken.
Oud 19 oktober 2009, 22:19
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hellehunde Bekijk bericht
Het kan toch niet zo zijn dat dat het probleem is. Van de een op de andere dag? Ik zal mijn buren eens checken.
Dat kan helaas wel. Heb je al getest met een zo kort mogelijke kabel direct van je TV naar het AOP (abonnee overname punt) en goede metalen stekkers? Als je dan geen problemen meer hebt lijkt het toch een probleem binnenshuis te zijn.

Zie ook dit bericht. Uiteraard gaat de zender van Hoorn niet voor jou op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Toch lijkt het me een instralingsprobleem van de digitenne-zenders die in Hoorn staan. Die zenders staan redelijk midden in Hoorn met een vermogen van 6 kilowatt op 578MHz, 586MHz, 618MHz, 666MHz.
Dat zijn ook de frequenties waar jij geen signaal hebt, of zitten er vlak bij waardoor er toch interferentie kan ontstaan.

Het hoeft niet eens een slechte kabel van jezelf te zijn als je zeker weet dat dit wel goede spullen zijn die de problemen veroorzaakt, maar kan ook een niet goed afgemonteerde 'groene' kabel zijn in de aansluitdoos. Er zijn gevallen bekend waar de koperen buitenmantel niet goed aangedrukt zat in de aansluitdoos.

Je moet beginnen met alle antenne kabels los te halen uit het abonnee overname punt (AOP), daar waar de groene kabel het huis in komt op de eerste aansluitdoos. Ook je internet splitter als je die hebt er weg halen. Dan 1 digitale ontvanger daar aansluiten met een zo kort mogelijke goede kabel en kijken of de storing dan weg is. Is de storing dan nog aanwezig dan moet je een Ziggo monteur laten komen. Is de storing er dan niet, dan stuk voor stuk alles weer aansluiten, eerst alleen de internet splitter en steeds kijken of de storing terugkomt. In dat geval is dat stuk kabel wat er dan extra tussenzit de boosdoener.
Op deze site: http://www.antenneregister.nl/www/tpl/frameset.html
kun je zien waar zenders bij jou in de buurt staan. Weet niet hoe actueel deze site is.
Oud 20 oktober 2009, 00:41
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Dat kan helaas wel. Heb je al getest met een zo kort mogelijke kabel direct van je TV naar het AOP (abonnee overname punt) en goede metalen stekkers? Als je dan geen problemen meer hebt lijkt het toch een probleem binnenshuis te zijn.

Zie ook dit bericht. Uiteraard gaat de zender van Hoorn niet voor jou op.

Op deze site: http://www.antenneregister.nl/www/tpl/frameset.html
kun je zien waar zenders bij jou in de buurt staan. Weet niet hoe actueel deze site is.
De mast die in de buurt ligt ligt echt 5 km weg en die staat er al 50 jaar denk ik ;-)
Oud 20 oktober 2009, 00:43
Junior Member

Standaard

[QUOTE=GolfTouch;217924]Dat kan helaas wel. Heb je al getest met een zo kort mogelijke kabel direct van je TV naar het AOP (abonnee overname punt) en goede metalen stekkers? Als je dan geen problemen meer hebt lijkt het toch een probleem binnenshuis te zijn.

Het probleem is ineens gekomen, eigenlijk na ingebruikname van mijn CI+ module.
Oud 20 oktober 2009, 23:12
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
De mast die in de buurt ligt ligt echt 5 km weg en die staat er al 50 jaar denk ik ;-)
Maar op deze mast kan de zender voor Digitenne gezet zijn. Ik weet niet wat de afstanden zijn die van invloed kunnen zijn op de kabel.

Citaat:
Het probleem is ineens gekomen, eigenlijk na ingebruikname van mijn CI+ module.
Heb je al getest met de kabeloptie dat in mijn bericht en dat van CeeS staat?
Oud 21 oktober 2009, 14:17
Junior Member

Standaard

Op mijn Humax werkt het prima overigens. Signaal is 50% maar kwaliteit 100%.
Op mijn Sony met CI+ werkt het dus niet lekker.
Oud 7 november 2009, 13:10
Jak's schermafbeelding
Jak Jak is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Maar op deze mast kan de zender voor Digitenne gezet zijn. Ik weet niet wat de afstanden zijn die van invloed kunnen zijn op de kabel.
Goede middag,

Ik woon in postcodegebied 1625NW op 200 mtr. afstand van de kpn (digitenne) antenne Dr Van Aalstweg. Alle zenders op 666,578 en 586 zijn door mij zins 2 november 2008 niet meer te ontvangen. Alle bekabeling pluggen etc. is van Hirschmann. Er zijn ooit 2 monteurs?? van ziggo langs geweest. De laatste heeft even snel een blik geworpen en zei hier kan ik niks aan doen en dat was het.
Al het gepraat over bekabeling bla bla gaat hier niet op. Het is gewoon het digitenne gebeuren wat er een puinbak van maakt. Elke zendamateur die een wijk plat legt wordt in notime uit de lucht gehaald maar de kpn kan ze gang maar gaan.

Dit wilde ik even kwijt.

PS op dit moment wordt er in postcode gebied 1625nw wel gewerkt aan signaal verbetering. We wachten af.

Jak

Laatst gewijzigd door mod-5; 8 november 2009 om 12:46 Reden: quote-fix
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten