Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2009, 21:49
smaragd's schermafbeelding
smaragd smaragd is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Locatie: Hoorn/Multikabel
DTV: Samsung
Berichten: 1
Thumbs down Storing op RTL4-5-6

Sinds vorige week grote ontvangstproblemen met digitale ontvangst. Grootste problemen doen zich voor op:
  • RTL4
  • RTL5
  • SBS6
  • RTL7
Deze zenders zitten op frequentie 658.750 Mhz en hebben op al onze decoders (3 stuks) problemen: BER waarden fluctueren en HD decoder laat signaalsterkte van 69 / 70 zien. Gevolg: blokkerig beeld / geen signaal.

Ketnet/Canvas (freq. 666.750 Mhz) geeft geen signaal. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere zenders in het pakket zitten die dezelfde problemen hebben.

Tevens hebben de Sport1 Extra kanalen (405 en 406 op 666.750 Mhz) geen signaal. Dit is overigens al veel langer een probleem. De andere Sport 1 kanalen zijn wel goed te ontvangen: deze zitten op een andere frequentie.

Ziggo klantenservice wijst bij telefonisch melden van de klacht altijd naar de klant: deze heeft zijn bekabeling niet op orde. Wat mij bevreemd is dat de klachten van de ene op de andere dag ontstaan terwijl er daarvoor geen problemen waren. Er zijn bovendien geen nieuwe apparaten (draadloze telefoons / routers etc) bijgekomen die mogelijk storing zouden kunnen geven.

Mijn postcode is 1625 RG. Heeft iemand suggesties voor dit hoogst irritante probleem?

Hans
  #2  
Oud 13 mei 2009, 22:46
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2009
Locatie: Amstelveen / Casema
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Ziggo klantenservice wijst bij telefonisch melden van de klacht altijd naar de klant: deze heeft zijn bekabeling niet op orde.
Is ook niet vreemd, daar dit negen van de tien keer de oorzaak is. Jouw omschrijving van het probleem wijst ook in die richting: interferentie. En ze zullen ook pas aannemen dat het iets anders is als je het test.
Dus: decoder bij de buren proberen, decoder van de buren bij jou proberen, kabeltjes vervangen, decoder en tv zo dicht mogelijk bij het AOP zetten, afhankelijk wat van jou de simpelste manier is om dit te testen.
Als het signaal bij binnenkomst in orde is, werkt jouw decoder prima bij de buren, die van hun even slecht bij jou als je eigen, levert het vervangen van de kabeltjes beter beeld op of krijg je prima ontvangst als je de decoder en toestel naast het AOP zet. Is het andersom het geval, ligt het nu wel aan Ziggo.

Wat voor kabels gebruik je? Heb je ze allemaal nagelopen? Hebben ze metalen of plasticen aansluitingen? Zijn ze voorzien van het KabelKeur-keurmerk?

Dat zoiets uit het niets voorkomt, kan betekenen dat er iets niet meer goed aangesloten zit om wat voor reden dan ook, of dat er een nieuwe bron van interferentie bij is gekomen. Je sluit apparatuur in huis al uit, maar je weet niet of de buren toevallig Digitenne zijn gaan kijken, de grootste oorzaak van storingen op de kabel.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
  #3  
Oud 13 mei 2009, 22:49
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Decibert Bekijk bericht
Je sluit apparatuur in huis al uit, maar je weet niet of de buren toevallig Digitenne zijn gaan kijken, de grootste oorzaak van storingen op de kabel.
Huh? Dus als de buren opeens Digitenne gaan kijken dan krijgen de buren van die buren last van interferentie? Verder gaat alles goed?
  #4  
Oud 13 mei 2009, 23:08
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2009
Locatie: Amstelveen / Casema
Berichten: 915
Standaard

De bewoording betekent inderdaad iets anders dan wat ik bedoelde. De buren als in de buurt; is daar een zendmast in de buurt gekomen, dan ga je dat merken met slecht geïsoleerde kabels. En dat dan nog als (niet geweldig waarschijnlijk) voorbeeld, er kunnen een hoop bronnen van interferentie bijkomen.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
  #5  
Oud 13 mei 2009, 23:10
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smaragd Bekijk bericht
Sinds vorige week grote ontvangstproblemen met digitale ontvangst. Grootste problemen doen zich voor op:
  • RTL4
  • RTL5
  • SBS6
  • RTL7
Deze zenders zitten op frequentie 658.750 Mhz en hebben op al onze decoders (3 stuks) problemen: BER waarden fluctueren en HD decoder laat signaalsterkte van 69 / 70 zien. Gevolg: blokkerig beeld / geen signaal.

Ketnet/Canvas (freq. 666.750 Mhz) geeft geen signaal. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere zenders in het pakket zitten die dezelfde problemen hebben.

Tevens hebben de Sport1 Extra kanalen (405 en 406 op 666.750 Mhz) geen signaal. Dit is overigens al veel langer een probleem. De andere Sport 1 kanalen zijn wel goed te ontvangen: deze zitten op een andere frequentie.

Ziggo klantenservice wijst bij telefonisch melden van de klacht altijd naar de klant: deze heeft zijn bekabeling niet op orde. Wat mij bevreemd is dat de klachten van de ene op de andere dag ontstaan terwijl er daarvoor geen problemen waren. Er zijn bovendien geen nieuwe apparaten (draadloze telefoons / routers etc) bijgekomen die mogelijk storing zouden kunnen geven.

Mijn postcode is 1625 RG. Heeft iemand suggesties voor dit hoogst irritante probleem?

Hans
Toch lijkt het me een instralingsprobleem van de digitenne-zenders die in Hoorn staan. Die zenders staan redelijk midden in Hoorn met een vermogen van 6 kilowatt op 578MHz, 586MHz, 618MHz, 666MHz.
Dat zijn ook de frequenties waar jij geen signaal hebt, of zitten er vlak bij waardoor er toch interferentie kan ontstaan.

Het hoeft niet eens een slechte kabel van jezelf te zijn als je zeker weet dat dit wel goede spullen zijn die de problemen veroorzaakt, maar kan ook een niet goed afgemonteerde 'groene' kabel zijn in de aansluitdoos. Er zijn gevallen bekend waar de koperen buitenmantel niet goed aangedrukt zat in de aansluitdoos.

Je moet beginnen met alle antenne kabels los te halen uit het abonnee overname punt (AOP), daar waar de groene kabel het huis in komt op de eerste aansluitdoos. Ook je internet splitter als je die hebt er weg halen. Dan 1 digitale ontvanger daar aansluiten met een zo kort mogelijke goede kabel en kijken of de storing dan weg is. Is de storing dan nog aanwezig dan moet je een Ziggo monteur laten komen. Is de storing er dan niet, dan stuk voor stuk alles weer aansluiten, eerst alleen de internet splitter en steeds kijken of de storing terugkomt. In dat geval is dat stuk kabel wat er dan extra tussenzit de boosdoener.

Die TV zenders van digitenne zitten in de mast die naast de Kwantum staat trouwens (en dat is volgens je postcode tussen de 500 en 1000 meter van je huis af, en dan zijn 4 zenders met 6000 watt per stuk niet fijn voor storing....)
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #6  
Oud 13 mei 2009, 23:25
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smaragd Bekijk bericht
Sinds vorige week grote ontvangstproblemen met digitale ontvangst. Grootste problemen doen zich voor op:
  • RTL4
  • RTL5
  • SBS6
  • RTL7
Deze zenders zitten op frequentie 658.750 Mhz en hebben op al onze decoders (3 stuks) problemen: BER waarden fluctueren en HD decoder laat signaalsterkte van 69 / 70 zien. Gevolg: blokkerig beeld / geen signaal.

Ketnet/Canvas (freq. 666.750 Mhz) geeft geen signaal. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere zenders in het pakket zitten die dezelfde problemen hebben.

Tevens hebben de Sport1 Extra kanalen (405 en 406 op 666.750 Mhz) geen signaal. Dit is overigens al veel langer een probleem. De andere Sport 1 kanalen zijn wel goed te ontvangen: deze zitten op een andere frequentie.
Je hebt hier de pech dat Ziggo om duistere redenen besloten heeft om alle frequenties in Ziggo/Multikabel gebied die boven de 514 MHz voor digitale TV Transport Streams gebruikt worden met 0.75 MHz te verschuiven waardoor er nu twee Transport Streams last hebben van die Digitenne zender voor de 666 MHz. Voorheen was er maar interferentie op één frequentie.
  #7  
Oud 14 mei 2009, 08:52
Bert_S's schermafbeelding
Bert_S Bert_S is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 17 maart 2006
Locatie: Hoorn NH/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Ubee/WNDR-3700
DTV: Humax iHDR5050-c
Berichten: 2
Standaard

Zelfde probleem gehad (ook 1625 postcode).
Omdat het bij mij om een Sony gaat had ik support van Klantenservice al bij voorbaat opgegeven.
Heb de kanalen opnieuw laten opzoeken en handmatig gesorteerd.
Eerst RTL4,57 en SBS, en een week later hetzelde verhaal, ditmaal vanwege het ontbreken van Ned 1,2, en 3.

Ach, waarom zou Ziggo dit aan zijn gebruikers moeten melden ?
  #8  
Oud 14 mei 2009, 09:33
mseegers's schermafbeelding
mseegers mseegers is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1, Arris
DTV: Sony Bravia + Alphacrypt
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert_S Bekijk bericht
Ach, waarom zou Ziggo dit aan zijn gebruikers moeten melden ?
Misschien omdat bij "brave" Ziggo-klanten de wijzigingen automatisch doorgevoerd worden. En bij de gevallen waarbij dat mislukt adviseert men om even de stroom van de decoder te halen, waarna het alsnog goed gaat.
  #9  
Oud 31 juli 2009, 20:46
Sluuz's schermafbeelding
Sluuz Sluuz is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: Zoetermeer (Casema)
Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus
DTV: Samsung H380R
Berichten: 19
Standaard

Ik heb het ook. Geen ontvangst op RTL4, 5, 7 en SBS6. Heel erg vervelend. Zeker omdat ze het soms wel doen, met een signaalsterkte van 100%. Op dit moment hebben ze weer allemaal een signaalsterkte van 0% en een BER waarde van [E6]00000 (geen idee wat dat inhoudt).

Alle andere zenders doen het prima, aan de kabel kan het niet liggen.
  #10  
Oud 31 juli 2009, 23:32
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Alle andere zenders doen het prima, aan de kabel kan het niet liggen.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.....

Probeer eens met een zo kort mogelijke kabel je decoder aan te sluiten op het AOP (waarschijnlijk in de meterkast). Als het beeld nu wel goed is ligt het waarschijnlijk toch aan de kabels. Ga dan te werk zoals eerder in dit topic reeds staat omschreven.

Citaat:
signaalsterkte van 0% en een BER waarde van [E6]00000
Signaalsterkte van 0 is uiteraard niet goed. De BER moet 0 zijn, dus dat lijkt me wel goed, maar bij een signaalsterkte van 0 % kan ik mij niet voorstellen dat de BER 0 is.

Citaat:
Zeker omdat ze het soms wel doen, met een signaalsterkte van 100%.
Dit wijst toch op een interferentieprobleem. Dit kan liggen aan bijvoorbeeld een mobiele telefoon, een digitenne mast, een magnetron, een router etc. Op het moment dat de zenders het goed doen is het "probleemveroorzakende apparaat" uitgeschakeld.
pvd
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl