Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 oktober 2009, 15:08
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Binnenkort zal ik informatie plaatsen over de komende firmware upgrade.

Daarnaast zal dual recording worden toegevoegd, echter zal dit niet met de komende upgrade zijn (en die daarna waarschijnlijk ook niet). Allereerst proberen we de decoder vlotter en zo bug-vrij mogelijk te maken.
Mmm, dat heb je eerder gezegd Infje. Begrijp me goed, ik wil je niet afvallen, integendeel, maar het zou zo fijn zijn als we iets van een tijdspad hebben, waarin we ongeveer terugzien wanneer welke upgrades voorzien zijn en welke nieuwe zaken daarin meegenomen (kunnen) worden. Ik weet, dat is gevaarlijk op dir forum, maar een grove indicatie zou fijn zijn.

Los daarvan: dual recording!
Oud 7 oktober 2009, 15:12
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Los daarvan: dual recording!
Ach met 2 humaxen doet dat me niet meer zoveel
Oud 7 oktober 2009, 21:02
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
In praktijk gaat dat dan misschien niet, maar opnemen van 1 HD kanaal plus 1 HD kanaal kijken met timeshift opname gaat hier prima. Of dat ook nog gaat met een derde HD kanaal erbij blijft giswerk, hoewel met de huidige 12 mbit (of zitten we weer hoger Archie?) van de gemiddelde HD kanalen we dan totaal op 36 mbit zitten, een snelheid waar een gemiddelde harde schijf met voldoende en juiste buffering zeker geen moeite zou mogen hebben. 3 keer discovery HD in 20mbit wordt iets spannender......
Ned 1/2/3 HD - 12 Mb
Eurosport HD - 11 Mb
NGC HD - 13.5 Mb
History HD - 12.5 Mb
Discovery HD - 21 Mb (andere codering)

Ter vergelijking (sat):
BBC HD - 9.5 Mb
Channel 4 HD - 8.5 Mb
Das Erste HD - 12 Mb
ZDF HD - 12 Mb
Melody Zen (de zender waar je altijd van moet plassen, vanwege al het water) - 7 Mb

Gert.
Oud 8 oktober 2009, 14:35
exroosje's schermafbeelding
exroosje exroosje is offline
Senior Member

DTV: cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongentje Bekijk bericht
In welke specs staat dan volgens jou dat je alleen 2 SD opnames kunt maken? Graag even wat bronnen vermelden want speculatie schieten we niets mee op.

Los hiervan, waar haal jij die 3e opname dan vandaag? Er zitten 2 tuners in het apparaat dus je zou maximaal 2 dingen kunnen opnemen en 1 ding kunnen kijken (on-demand of vanaf de schijf).
De specs van cisco zelf zoals die hier wel eens gepost zijn.

Ik merk nu wel eens een hapering als ik naar iets zit te kijken wat nog opgenomen wordt. Op het moment dat de opname stopt op de einddtijd moet de cisco iets bijwerken en gaat ie het afspelen haperen (soms zelfs zo erg dat het afspelen gestopt wordt)

Als er nog een opname tegelijkertijd zou lopen wordt dat dus nog erger.

Het gaat overigens niet zo zeer om de bitrates maar dat het verschillende lees /schrijf operaties zijn. Probeer in Vista maar eens tegelijkertijd 2 of 3 files te kopieren. Duurt veel langer als de 2 of 3 files na elkaar en de schijf gaat als een gek ratelen.
Oud 8 oktober 2009, 16:45
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exroosje Bekijk bericht
De specs van cisco zelf zoals die hier wel eens gepost zijn.

Ik merk nu wel eens een hapering als ik naar iets zit te kijken wat nog opgenomen wordt. Op het moment dat de opname stopt op de einddtijd moet de cisco iets bijwerken en gaat ie het afspelen haperen (soms zelfs zo erg dat het afspelen gestopt wordt)

Als er nog een opname tegelijkertijd zou lopen wordt dat dus nog erger.

Het gaat overigens niet zo zeer om de bitrates maar dat het verschillende lees /schrijf operaties zijn. Probeer in Vista maar eens tegelijkertijd 2 of 3 files te kopieren. Duurt veel langer als de 2 of 3 files na elkaar en de schijf gaat als een gek ratelen.
Zoals gezegd, de hoeveelheid data is relatief zo beperkt dat de gebruikte schijf daar geen enkele moeite mee mag hebben. Ook worden schijven in pvr systemen op een heel andere manier aangesproken dan binnen Windows. Als je goed luiterd naar de Cisco tijdens een opname hoor je ook dat deze niet "ratelt" maar regelmatig een tikje geeft, iets van 1 keer per seconde. De data wordt namelijk gebufferd en dan in grote blokken tegelijk weggeschreven. Hierdoor zal de effectieve doorvoersnelheid van de schijf nauwelijks zakken in tegenstelling tot onder Windows waar dit niet zo handig gebeurd en alles in heel kleine blokjes wordt gehakt en dwars door elkaar wordt geschreven. Dat laatste zorgt voor het instorten van de snelheid en ernstige fragmentatie. Nooit doen dus onder Windows.

Ik herken de problemen die jij schetst niet. De Cisco hier heeft er totaal geen moeite mee. Wellicht helpt het als je de harde schijf een keertje opnieuw laat wissen/formatteren. Als dat niet zo is, kan het natuurlijk nog zijn dat de schijf zelf niet helemaal ok is.
Oud 12 oktober 2009, 16:10
Senior Member

Standaard

Ik wil wel fomatteren, maar helaas staat er iets op de schijf wat ik wil bewaren....

Dit vond ik op de cisco site:
  • Twee videotuners: het ene programma opnemen terwijl u een naar een ander programma kijkt
  • Vaste harde schijf met een opslagcapaciteit van 160 GB (80 uur)
  • Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
  • Twee H.264-decoders met standard-definition of één met high-definition decoder
http://www.cisco.com/web/NL/consumer...p-8455dvb.html

Uit bullet 4 maak ik op dat je niet 2 programma's tegelijk kan opnemen met HD. Al kun je je afvragen of je uberhaupt voor opnemen een decoder nodig hebt. Maar als dat niet zo is, waarom dan een 2e decoder voor SD? Voor PIP (picture in picture?)

Bullet 1 wekt overigens de indruk dat je helemaal niet 2 programma's tegelijk op kan nemen. Daar zou je in totaal immers 3 tuners voor nodig hebben.

Begrijpt u het nog? Het zou mij niet verbazen als we dit feature nooit gaan krijgen. Wat vervelend is dat niemand hier een echt harde uitspraak over doet.
Oud 12 oktober 2009, 16:17
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

De functie zal wel verschijnen. Op dat moment is het echter alleen nog mogelijk naast het opnemen van 2 programmas de programmas welke in de zelfde transportstromen zitten (zoals ned 1 in die van ned 1 2 3) te bekijken. Anders zou er inderdaad een derde tuner aanwezig moeten zijn.

Voorlopig zal deze functie echter niet verschijnen.
Oud 13 oktober 2009, 15:57
Senior Member

Standaard

Mooi om deze uitspraak te vernemen.

Zal nog lastig worden dit feature aan klanten uit te leggen. Wie weet er wat af van transport streams en die zijn boveniden nogal willekeurig gegroepeerd.

Lijkt me typisch een power user feature.

Blijft de vraag wat het nut is van de 2e H264 decoder.
Oud 14 oktober 2009, 15:06
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
De functie zal wel verschijnen. Op dat moment is het echter alleen nog mogelijk naast het opnemen van 2 programmas de programmas welke in de zelfde transportstromen zitten (zoals ned 1 in die van ned 1 2 3) te bekijken. Anders zou er inderdaad een derde tuner aanwezig moeten zijn.

Voorlopig zal deze functie echter niet verschijnen.
Je kunt toch ook de 2e tuner gebruiken op 2e opname te maken straks?

Als ik niet thuis ben dan kijk ik ook niet dus kan die 2e tuner ook best wat werk doen.
Oud 15 oktober 2009, 10:56
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongentje Bekijk bericht
Je kunt toch ook de 2e tuner gebruiken op 2e opname te maken straks?

Als ik niet thuis ben dan kijk ik ook niet dus kan die 2e tuner ook best wat werk doen.
Zoals ik aan gaf kan dat dan inderdaad
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Labels
2 programma's, cisco, tuners

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten