Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 april 2009, 08:22
Ad58's schermafbeelding
Ad58 Ad58 is offline
Senior Member

Standaard

Bij de bugs en whishes lijst zie je het groene scherm op de 3e plaats onder handshake probleem. Alleen wordt hier een zwart scherm vermeld, maar dat is natuurlijk afhankelijk van je TV (ik krijg een blauw scherm)
Hier heb je de link: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516

Sorry voor de type correctie, was een flauw grapje maar ik kon het even niet laten.
Oud 30 april 2009, 19:32
fmokveld's schermafbeelding
fmokveld fmokveld is offline
Member

Ziggo Internet: Totaal digitaal abonnement
DTV: Humax IHDR 5050c
Standaard

Heb vandaag aan de HDMI kabel gemorreld tijdens een groen scherm, echter geen enkel resultaat.

Scrollen door de kanalen geeft geen enkele verbetering.

Alles enkele malen aan en uit zetten blijft de enige remedie die werkt.

Het feit dat dit op de bug list staat, maakt mij niet blij. Feit is dat de eerste week ik er geen enkele keer last van gehad heb en het nu steeds vaker optreedt.
Oud 6 mei 2009, 20:54
KeesH's schermafbeelding
KeesH KeesH is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard Groen beeld

Ik ben niet zo'n forum bezoeker maar nu heb ik toch de diskussie gevolgd over het groene beeld.
Beeld problemen komen vaak voor als de gebruiker teveel wilt, ik bedoel alle gaatjes die in een elechtrisch apparaat zitten vullen met allerhande stekkertjes en pluggetjes.
Gebruik voor de 5050 eens alléén de hdmi kabel en kijk eens ofdat resultaten geeft. Ook sommige tv's hebben meerdere hdmi ingangen en 1 daarvan kun je gebruiken als de resultaten tegenvallen (lees je tv handleiding).
Mogelijk kan een software update van 1.00.01 naar 1.00.04 uitkomst bieden.
Mijn 5050 en die van een vriend werken perfect ik moet daarbij wel zeggen dat onze tv's vrijwel nieuw zijn.
Oud 24 mei 2009, 20:33
Member

Standaard 'opgelost'

Nog even een kort berichtje om te laten weten dat ik niet zo'n ..... ben die persé alle kabels aangesloten wil hebben. Alleen de HDMI kabel is aangesloten en het handshake probleem treedt vrijwel dagelijks enkele malen op.

Via de niet humax fora vergelijkbare problemen gevonden zonder overigens een oplossing voor mijn probleem te vinden. Dus wel fijn dat het al zo vaak aan bod is gekomen, maar wat is dan de oplossing???? Ik denk wel bijna zeker te zijn dat het een handshake probleem is.

Mijn leverancier bood aan een nieuw apparaat te leveren. Aangezien de harde schijf al aardig vol staat, maar even afgeslagen. Zeker omdat hij niet kon garanderen dat de nieuwe niet hetzelfde probleem zou hebben.

De 'oplossing' die we zelf hebben uitgedokterd is het uitzetten van de TV en vervolgens weer aanzetten. En dan niet kort uitzetten, maar uitzetten tot je in de TV iets hoort schakelen. Als je dan de TV aanzet is er altijd beeld (tot nu toe....). Beetje een omweg maar door het gebruik van de Logitech Harmony afstandsbediening en het programmeren van een toets om de TV makkelijk aan en uit te zetten, wel een acceptabele.

Ik hoop wel dat Humax met een oplossing komt. Voel me toch weer degene die er (te) vroeg bij wil zijn en op de blaren van de kinderziektes moet gaan zitten.
Oud 24 mei 2009, 20:44
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Ik ben wel iemand die vrijwel alle aansluitingen benut heeft. Zal wel moeten, maar het werd zo aangehaald?
Zou het probleem denk je niet mede aan je tv liggen?
De humax de "schuld" geven en jezelf verwijten maken is denk ik niet nodig.
Misschien een firmware-update van je TV?
Oud 28 mei 2009, 14:53
Ruudje_P's schermafbeelding
Ruudje_P Ruudje_P is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: Humax iHDR 5050C
Standaard Ook Beeld problemen

Ook ik heb dezelfde soort problemen met mijn Humax. Het groene beeld had ik eerst alleen tijdens het schakelen naar HDMI. Gisteren opeens een geheel groen beeld op HDMI maar nog wel geluid. Na het opstarten van de Humax had ik alleen een knipperend beeld zowel via HDMI als Scart .
Harde reset loste dit probleem uiteindelijk op.

Wat ik al langer heb, is dat de kleuren van mijn TV op een gegeven moment helemaal rood gaan doorschijnen. Lijkt dan op een 3D beeld.
Als ik de TV dan uitzet is het scherm gevuld met vertikale rode lijnen.
Dacht eerst dat het aan de TV lag, maar zelfs 3 keer aan-uit van de TV bracht geen redding. Uitzetten van de Humax bracht het beeld weer terug.
TV is nog geen 3 maanden oud (Philips 9703), met de nieuwste firmware dus die zou goed met HD overweg moeten kunnen.

Ik zal eens kijken wat ik met de HDMI kabel kan doen (zat standaard bij Humax) maar ik verwacht toch dat de HD decoder iets naar de TV zend waar hij niet blij van wordt.
Oud 28 mei 2009, 20:43
Josk's schermafbeelding
Josk Josk is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fmokveld Bekijk bericht
De 'oplossing' die we zelf hebben uitgedokterd is het uitzetten van de TV en vervolgens weer aanzetten. En dan niet kort uitzetten, maar uitzetten tot je in de TV iets hoort schakelen. Als je dan de TV aanzet is er altijd beeld (tot nu toe....).
...is het dan niet ook een oplossing om de harmony zo te programmeren dat hij eerst de humax aanzet en na x seconden pas de tv?
Oud 31 mei 2009, 15:44
Johnb053's schermafbeelding
Johnb053 Johnb053 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in een plus
DTV: Humax en Samsung
Standaard

Mijn probleem (groen beeld en wel geluid) lijkt opgelost.

Ik gebruik een logitech ab. met de volgende instellingen.

1. TV aan en staat klaar op de hdmi ingang.
2. De Humax starten, deze geeft (na opstart) direct beeld op de hdmi ingang.

Ik wacht wel een 18 seconden voordat ik de humax het signaal af laat geven aan de tv. Dit kost wat extra tijd maar blijkt dus goed te werken.
Oud 1 juni 2009, 11:54
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Misschien een firmware-update van je TV?
Sorry hoor, maar ik zou niet eens weten waar te beginnen. Heb de JVC website al bekeken maar daar staat niets over firmwares. Aangezien het probleem bij anderen in dit forum ook optreedt bij TV's van 3 maanden oud denk ik niet dat dit mij een oplossing gaatr brengen.
Oud 1 juni 2009, 11:56
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josk Bekijk bericht
...is het dan niet ook een oplossing om de harmony zo te programmeren dat hij eerst de humax aanzet en na x seconden pas de tv?
Ik heb al de nodige uren besteed aan de programmering van de harmony afstandsbediening. Je genoemde oplossing werkt in elk geval niet. Mogelijk wel eerst TV aanzetten en dan pauzeren
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten