Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 september 2009, 18:29
roxy's schermafbeelding
roxy roxy is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles 1 plus
DTV: humax 5050c
Standaard

Hallo

We hebben ook de humax 5050c ik heb het zelfde probleem gehad
ik heb het op kunnen lossen door een component aansluiting te maken.
Het probleem zit in de software van het aparaat daardoor heb je problemen met de hdmi,met een component kabel ben je van het groenebeeld af,en het beeld blijft het zelfde teminste dat is op onze tv zo.
met de afstand bedien zou ik terug gaan,want die zou prima moeten werken.
Belangrijk is de folie op het display eraf te halen.

gr roxy.
Oud 2 oktober 2009, 22:33
fmokveld's schermafbeelding
fmokveld fmokveld is offline
Member

Ziggo Internet: Totaal digitaal abonnement
DTV: Humax IHDR 5050c
Standaard update component aansluiting

Nu ik de humax 5050c heb aangesloten via een component kabel heb ik geen last meer van een groen beeld.
MAAR op deze manier aangesloten staat het beeldformaat heel vaak fout. Dan staat die wel op auto maar kiest het beeld een of ander heel lelijk ingezoomd formaat. Als ik dan schakel naar HDMI dan blijkt deze aansluiting geen probleem met het formaat te geven. Ik kan me ook in de maanden van HDMI niet herinneren ooit een formaat probleem gehad te hebben. Met andere woorden. Eén probleem opgelost, maar je krijgt mogelijk wel een ander probleem ervoor terug. Soort Murphy!
Oud 2 oktober 2009, 23:14
roxy's schermafbeelding
roxy roxy is offline
Junior Member

Standaard formaat

Je moet de decoder gewoon op 1080i zetten , dan is er niets aan de hand, dus niet op orgineel, dit zet je om met de v formaat toets op de afstand bediening.

gr roxy.
Oud 4 oktober 2009, 19:54
Member

Standaard re: format

Met vformat kan ik zien dat de humax al op 1080 i staat. Toch wordt op de component aansluiting regelmatig het beeldformaat aangepast waardoor bijvoorbeeld de ondertiteling wegvallen. Zal best een probleem van de TV zijn, maar wel erg lastig dat HDMI hier geen last van heeft maar een groen beeld geeft en dat component je constant de instellingen laat aanpassen. Kan in de humax geen instelling vinden om dit effect te voorkomen.
Oud 4 oktober 2009, 20:37
roxy's schermafbeelding
roxy roxy is offline
Junior Member

Standaard groenbeeld

Hallo

Je zet de humax op 1080i en beiden toestellen op [AUTOMATISCH ]FORMAAT ,dan moet er geen probleem meer zijn, je moet er wel aan denken dat nog niet alles op breedbeeld word uitgezonden.
Oud 15 oktober 2009, 09:56
drabbe's schermafbeelding
drabbe drabbe is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
DTV: Ubeemodem en Humax IPVR 5200c
Standaard blauw scherm

Heb pas een humax 5050 gekocht.
Na een paar dagen ervan genoten te hebben, had ik gisteravond bij het aanzetten een blauw scherm,
De enige optie die lukte om het apparaat weer aan de praat te krijgen, was de stroom eraf halen.
Daardoor werd echter ook een bezig zijnde opname gestopt, waardoor ik daar een foutmelding bij kreeg.
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Oud 16 oktober 2009, 09:30
Member

Standaard samenvatting

Je probleem komt overeen met het probleem van velen in deze nu 15 pagina's lange thread. Ik snap dat het lang is maar verschillende oplossingen worden genoemd:

- Het treedt het meeste op als je de Humax vanuit standby opstart tijdens een opname. Vaak treedt het niet op als de Humax niet aan het opnemen is.
- sommige mensen zetten de Humax niet meer standby, probleem opgelost maar voor m ij geen optie
- Leverancier biedt aan de Humax ter reparatie naar Humax op te sturen. Probleem zou dan worden opgelost. Ik heb geen idee of dit werkt. Ik weet wel dat het me veel te veel tijd kost de hard disk leeg te halen, geen garantie krijg dat het probleem opgelost kan worden en dat ik nog steeds op een nieuwe firmware wacht die wellicht het probleem oplost. Het probleem is wel bekend bij humax
- Sommige mensen zoals ik hebben de Humax via component aansluiting aangesloten., Daarmee treedt het probleem niet op en kan iik weer ongestoord kijken. Leverancier was bereid een goedkope component kabel te leveren maar die gaf duidelijk minder beeld dan HDMI. Nieuwe goede kabel was wel duur maar het beeld is nu wel goed.
- Het probleem treedt niet op met alle TV's, een andere TV wil ook nog wel eens helpen. Nieuwe TV is geen garantie, wel een ander merk

Succes!
Oud 16 oktober 2009, 09:36
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roxy Bekijk bericht
Je zet de humax op 1080i en beiden toestellen op [AUTOMATISCH ]FORMAAT ,dan moet er geen probleem meer zijn, je moet er wel aan denken dat nog niet alles op breedbeeld word uitgezonden.
Het klinkt zo logisch en toch werkt het niet. Op HDMI is het beeld altijd goed. Dus soms met balken, maar niet dat er beeld buiten beeld valt. Met component verspringt het beeld op de stand automatisch soms afhankelijk van wat er wordt getoond naar een stand (soort zoom) waarbij delen van het beeld wegvallen. Echt irritant en niet simpel via de stand automatisch op te lossen. Misschien via de stand 16:9 of zo, maar ik heb geen zin in experimenteren. Als het probleem optreedt schakel ik over naar HDMI en daar is het beeld altijd goed. Als daar dan groen beeld is schakel ik terug naar component en zet ik handmatig de stand 16:9 aan. Je begrijpt dat niet iedereen in de familie dit kan waarderen. OP deze manier is er geen sprake van een ongekend kijkgenot, zoals de Humax op papier levert, maar meer op een weg met hindernissen die niet door alle gezinsleden wordt gewaardeerd. Ik zie dat zelfs de analoge TV weer zijn intrede heeft gedaan. Start veel sneller op, beeld is altijd goed en geen gebruiksaanwijzing nodig, toch jammer
Oud 19 oktober 2009, 16:39
rudolfbon's schermafbeelding
rudolfbon rudolfbon is offline
Member

DTV: 37PFL9604 met CI+ Neotion Smit Cam & Humax 5050C
Standaard Rode waas over het beeld

Ik kom regelmatig op dit forum het probleem tegen dat het beeld op groen gaat. Ik heb een gelijksoortig probleem dat over het hele beeld een rode waas komt en alles in een kleur rood wordt weergegeven terwijl de uitzending wel bekeken kan worden, maar dan in rood. Zeer hinderlijk en niet om aan te zien. Oplossing alles uit en 5 minuten later weer aanzetten.
Gevolg is dat mijn vrouw als ik niet thuis ben gewoon weer anoloog kijkt omdat ze de Humax niet vertrouwd en dit te ingewikkeld vindt.
Ik kan geen opmerkingen hierover vinden en hopelijk wordt dit samen met het groene beeld straks opgelost.

Rudolf
Oud 5 november 2009, 14:40
JamieW's schermafbeelding
JamieW JamieW is offline
Junior Member

Standaard Humax 5050

Allen,

Ik heb 2 uur geleden de Humax 5050 aangeschaft. Nu heb ik deze via component aangesloten op mijn JVC full HD... Resultaat de bekende groene waas. Verkoper opgebeld, die had er al 10.000 van verkocht, maar nog nooit van gehoord!

Hoe kan dit nou!?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten