Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 21:37
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard voorbarige conclusie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grunnsat Bekijk bericht
Een paar observaties van mij:
  • Ik zet met een Logitech Harmony alle apparatuur met één knopdruk aan, in de volgorde van eerst de TV, dan de A/V receiver, en als laatste de Humax.
  • Ik krijg dan het Humax opstartscherm te zien, zonder enig probleem met het beeld.
  • Even later komt dan de informatiebalk van de zender op het beeld, nog zonder het beeld van de zender zelf. Ook dit beeld is prima.
  • Even later komt dan het eigenlijk TV beeld op het scherm, en dat kan dan soms groen flikkeren. De informatiebalk blijft echte perfect!
  • Alleen een powertoggle (uit/aan) van de Humax lost het probleem op.
Mijn conclusie: het probleem zit niet direct in de HDMI verbinding, maar nog daarvoor in de Humax.
De conclusie is iets te voorbarig. Het probleem kan nog steeds in de TV zitten, maar ook in de A/V receiver.
Een HDMI verbinding bestaat uit een fysieke verbinding en een protocol op deze verbinding. Je weet niet wat er gebeurt bij de overgang van het Humax scherm naar het eigenlijke TV beeld.
De power-up van de Humax kan een iets andere timing geven, waardoor de TV geen probleem heeft.

Het is met dit soort protocollen vaak zo, dat kleine interpretatieverschillen deze problemen kunnen veroorzaken. Dat kan zijn door een onduidelijkheid in de beschrijving van het protocol, maar ook in hele kleine vertragingen in de afhandeling - waar dan ook - die ieder op zich binnen de marges van het protocol zit. Als echter de TV aan de ene kant van de marge zit en de Humax aan de andere kant, kan het mis gaan.

Er zijn TV's (merken) die geen enkel probleem geven maar ook TV's (merken) waarbij dit probleem veel voorkomt.

Ton
Oud 21 september 2009, 00:22
grunnsat's schermafbeelding
grunnsat grunnsat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra / Cisco EPC3928 in bridge
DTV: Humax iHDR-5200C / LG 42LM860V
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton250 Bekijk bericht
De conclusie is iets te voorbarig. Het probleem kan nog steeds in de TV zitten, maar ook in de A/V receiver.
Een HDMI verbinding bestaat uit een fysieke verbinding en een protocol op deze verbinding. Je weet niet wat er gebeurt bij de overgang van het Humax scherm naar het eigenlijke TV beeld.
De power-up van de Humax kan een iets andere timing geven, waardoor de TV geen probleem heeft.

Het is met dit soort protocollen vaak zo, dat kleine interpretatieverschillen deze problemen kunnen veroorzaken. Dat kan zijn door een onduidelijkheid in de beschrijving van het protocol, maar ook in hele kleine vertragingen in de afhandeling - waar dan ook - die ieder op zich binnen de marges van het protocol zit. Als echter de TV aan de ene kant van de marge zit en de Humax aan de andere kant, kan het mis gaan.

Er zijn TV's (merken) die geen enkel probleem geven maar ook TV's (merken) waarbij dit probleem veel voorkomt.

Ton
De Humax biedt stuurt een beeld over de HDMI verbinding naar de A/V receiver en de TV. De A/V receiver noch de TV kunnen weet hebben van wat er op het beeld staat, dus als er in de HDMI verbinding een probleem aanwezig is, dan zal het gehele beeld die storing vertonen, in ons geval een groene flikkering. Dat is echter niet het geval, de informatie balk is goed. Dat kan alleen ontstaan als in de Humax de goede informatiebalk gecombineerd wordt met een groen flikkerend beeld van de zender, en dat signaal wordt uitgestuurd over de HDMI aansluiting.
Oud 21 september 2009, 21:07
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
De Humax biedt stuurt een beeld over de HDMI verbinding naar de A/V receiver en de TV. De A/V receiver noch de TV kunnen weet hebben van wat er op het beeld staat, dus als er in de HDMI verbinding een probleem aanwezig is, dan zal het gehele beeld die storing vertonen, in ons geval een groene flikkering. Dat is echter niet het geval, de informatie balk is goed. Dat kan alleen ontstaan als in de Humax de goede informatiebalk gecombineerd wordt met een groen flikkerend beeld van de zender, en dat signaal wordt uitgestuurd over de HDMI aansluiting.
Als de Humax dat vreemde beeld genereerde, zou het bij alle TV's moeten optreden. Ook kan je in het forum lezen dat iemand één pin van de hdmi connector heeft geïsoleerd en daarna geen last meer heeft. Naar ik meen de CEC pin.

Dus het zit echt in de afhandeling van het protocol. Misschien hebben TV's zonder CEC support een probleem. Ik zelf het een Sharp met CEC support en geen enkel probleem.

Ton
Oud 23 september 2009, 07:15
alexis's schermafbeelding
alexis alexis is offline
Junior Member

Ziggo Internet: allesineenplus
DTV: HDTV
Standaard

ik heb er nog nooit eerder last van gehad, maar vanmorgen wel,

gister een HP printer aangesloten op dezelfde stoppendoos, (bij het aansluiten de stekker van de omvormer naar de printer komt dan altijd een klein vonkje) en nu dus wel opeens groene beelden, ik heb alles 10min. van stroom gehaald, HDMI eruit en achter de kast weggehaald en toen alles weer aangesloten, nu doet ie weer goed. kan het zijn dat de Humax gevoelig voor piekspanningen ?

zoiezo hou ik mijn hart vast bij het opstarten van de humax, eerst sneeuw (met dat vervelende scheurende geluid) en dan 2x aan en uit, alsof ie 2 keer opstart.
Oud 23 september 2009, 08:19
grunnsat's schermafbeelding
grunnsat grunnsat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra / Cisco EPC3928 in bridge
DTV: Humax iHDR-5200C / LG 42LM860V
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton250 Bekijk bericht
Als de Humax dat vreemde beeld genereerde, zou het bij alle TV's moeten optreden. Ook kan je in het forum lezen dat iemand één pin van de hdmi connector heeft geïsoleerd en daarna geen last meer heeft. Naar ik meen de CEC pin.

Dus het zit echt in de afhandeling van het protocol. Misschien hebben TV's zonder CEC support een probleem. Ik zelf het een Sharp met CEC support en geen enkel probleem.

Ton
Lees mijn bericht nog eens goed door en probeer dan een verklaring te vinden voor het feit dat de informatiebalk goed in beeld komt, maar dat het beeld van de zender de bekende groene flikkering geeft. Dus eerst komt het Humax opstart scherm in beeld zonder enig probleem (en dat gaat toch heus over de HDMI verbinding) en dan krijgen we een beeld met een goed stuk (informatiebalk) en een slecht stuk (de zender). Verklaar mij hoe dat kan als het niet in de Humax zelf fout gaat.
Oud 24 september 2009, 19:04
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Lees mijn bericht nog eens goed door en probeer dan een verklaring te vinden voor het feit dat de informatiebalk goed in beeld komt, maar dat het beeld van de zender de bekende groene flikkering geeft. Dus eerst komt het Humax opstart scherm in beeld zonder enig probleem (en dat gaat toch heus over de HDMI verbinding) en dan krijgen we een beeld met een goed stuk (informatiebalk) en een slecht stuk (de zender). Verklaar mij hoe dat kan als het niet in de Humax zelf fout gaat.
Ik weet niet hoe de Humax deze twee signalen mengt. Ik heb alleen aangegeven dat problemen met het beeld opgelost zijn met het isoleren van een pin in de hdmi connector. Als je meer zekerheid wilt hebben, zal je met een andere TV moeten checken. Als het dan niet optreedt, ligt het aan de Humax TV combinatie. Als het wel optreedt, weet je het nog niet zeker. Dan zou je voor de zekerheid nog een andere TV moeten proberen.
De TV's moeten uiteraard van een ander merk zijn.

Ton.
Oud 25 september 2009, 14:32
Tegels's schermafbeelding
Tegels Tegels is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra
DTV: Humax IR-HD5050C
Standaard

Soms heb ik ook dat groen flikkerende beeld. Ik heb het apparaat nu net een week en ben er verder wel heel erg tevreden over! Is dit een bug die middels firmware opgelost kan worden? Eind september ongeveer komt deze uit?
Oud 25 september 2009, 14:51
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegels Bekijk bericht
Eind september ongeveer komt deze uit?
Helaas niet, zie hier
Oud 30 september 2009, 09:46
phuis's schermafbeelding
phuis phuis is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: Humax 5050c
Standaard

Ik heb een gloednieuwe Philips 42pfl7404h/12 TV en heb helaas ook last van het groene beeld probleem.
Ik heb nog de laatste firmware van de TV geinstalleerd, maar dat maakt niet uit.

Vaak begint het met een goed leesbare menubalk met daarachter een flikkerend groen beeld. Vervolgens springt het beeld op groen en is er niet meer vanaf te komen (heeft misschien met SD/HD te maken? ik zap dan wat rond in de hoop dat het goedkomt, zal nog eens testen).

Ik kom er tot nu toe vanaf door eerst de tv op HDMI 1 te zetten en vervolgens de Humax aan te zetten. Het werkt alleen als ie 'Boot' weergeeft op de display van de Humax. Op stand-by en gelijk weer aan helpt nooit.
Na 1 of 2 keer uit de 'diepe stand-by' krijg ik weer normaal beeld (tot nu toe).

Als ie aan het opnemen is, gaat de Humax niet in die diepere stand-by en krijg ik het groene beeld pas weg nadat ik de opname heb onderbroken (door het apparaat echt uit te schakelen met de aan/uit knop op de achterkant).

Een lastig en onbetrouwbaar product op deze manier. Ik adviseer m'n vriendin al om maar weer naar de analoge tv te kijken als ie weer eens niet werkt.
Ik hoop echt dat Humax dit probleem met de nieuwe firmware update oplost, ander breng ik 'm weer terug en wacht op een product van een concurrent. En hopelijk kunnen ze er dan gelijk voor zorgen dat ie beter reageert op de afstandsbediening. Het wordt met al die 'ongemakkelijkheden' wel erg moeilijk om de Humax thuis te verantwoorden.

Aangezien de menu's vaak nog wel goed zichtbaar zijn met daarachter een flikkerend groen beeld, lijkt het me sterk dat het aan de Philips TV ligt. Verder heb ik geen problemen met andere apparaten met een HDMI aansluiting op deze TV. Dit lijkt dus toch echt op falen van de Humax bak.
Oud 30 september 2009, 10:15
vulliw's schermafbeelding
vulliw vulliw is offline
Member

DTV: Humax HD 5100
Standaard

Bij was gisteren de stroom uitgevallen , toen ik weer tv wilde kijken met humax 5000 kreeg ik ook een groen beeld heb de humax uit de stroom moeten trekken om weer normaal beeld te kunnen krijgen.
Na een reboot werkte het weer voor 5 min !! toen reboote hij spontaan uit zijn eigen weer en daar na bleef hij goed werken.
Heb een philips tv 7403
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten