Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 mei 2009, 07:31
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bitsflew Bekijk bericht
Moet het persé op DVD gebruik dan iTV2DVD daarmee kun je één of meerdere TS file's (inclusief DVB/Teletekst ondertiteling) direct op een DVD zetten.
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat (met selecteerbare ondertitels?)
In het laatste geval....is er dan ook zo'n programma voor Windows?
Dat klinkt ERG interresant, vooral als er meerdere ondertitels in zitten.

Ik gebruik nu deze methode als ik iets naar DVD wil omzetten:
http://www.duken.nl/content/view/32/24/
Maar dan moet ik dus eerst de ondertitels eruit halen met ProjecX, en dat lukt niet altijd even goed.
Oud 20 mei 2009, 08:53
bitsflew's schermafbeelding
bitsflew bitsflew is offline
Senior Member

DTV: Sony 40W2000, Samsung DCB-H360R, Humax IRHD-5050-C, Humax IRHD-5000, Sony 32D3000 + AlphaCrypt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat
Het programma maakt een mpeg-2 program stream of DVD ISO image maar kan ook meteen een DVD branden.

Citaat:
(met selecteerbare ondertitels?)
Selecteerbare ondertitels (en audiotracks) volgens de website.

BTW Zelf niet getest want ik had geen opname liggen met DVB ondertiteling.

Citaat:
Maar dan moet ik dus eerst de ondertitels eruit halen met ProjecX, en dat lukt niet altijd even goed.
iTV2DVD maakt ook gebruik van o.a ProjectX.

Laatst gewijzigd door bitsflew; 20 mei 2009 om 12:25
Oud 20 mei 2009, 12:17
fzelders's schermafbeelding
fzelders fzelders is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat (met selecteerbare ondertitels?)

Ik heb ITV2DVD gisteren voor het eerst gebruikt. Resultaat: een perfecte DVD die op elke DVD speler is af te spelen. Hoe het met 'selecteerbare ondertitels' zit weet ik niet.
Oud 20 mei 2009, 18:23
elsinga's schermafbeelding
elsinga elsinga is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-een Plus / Ubee wifi modem in bridge mode + ASUS RT-N66U
DTV: Humax iHDR-5050c / LG 55EF950v / Panasonic TH-P42V20 / Samsung UE22D5000 / 2x Smit CAM
Question

Ik heb, ter voorbereiding van het tooltje dat er aan zit te komen, eens geprobeerd met VLC een DVD (gemounte ISO) te converten naar TS. Alleen wil dat niet... is er ergens een handleiding die ik kan volgen of een andere freeware tool die ik kan gebruiken?
Oud 20 mei 2009, 18:50
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsinga Bekijk bericht
Ik heb, ter voorbereiding van het tooltje dat er aan zit te komen, eens geprobeerd met VLC een DVD (gemounte ISO) te converten naar TS. Alleen wil dat niet... is er ergens een handleiding die ik kan volgen of een andere freeware tool die ik kan gebruiken?
Met het programma tsMuxeR kun je diverse content (H264,MS VC-1,MPEG-2) omzetten naar TS formaat.
Ook DVD/VOB files.
Dit programma doet het goed zo te zien, ik heb het resultaat geverifieerd met TSPE

Oud 20 mei 2009, 19:03
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-een Plus / Ubee wifi modem in bridge mode + ASUS RT-N66U
DTV: Humax iHDR-5050c / LG 55EF950v / Panasonic TH-P42V20 / Samsung UE22D5000 / 2x Smit CAM
Thumbs up

Doman, dit werkt inderdaad veel prettiger. Dank!

En het programma is nog eens erg snel ook nog.

Je moet alleen wel goed opletten dat je alleen de hoofdfilm van een DVD converteert, anders krijg je een film waarbij bijvoorbeeld de audio heel erg uit sync is en waar een menu voor zit waar je niks mee kunt.

Laatst gewijzigd door elsinga; 20 mei 2009 om 19:19 Reden: Inmiddels paar testruns gedaan
Oud 20 mei 2009, 20:21
Senior Member

Question

Nadeeltje... tsMuxer neemt de ondertitels niet automagisch mee... En als ik die met de hand uit de DVD sloop (met SubRip) en aan tsMuxer toevoeg (kan in de laatste versie), dan spelen de ondertitels in het TS bestand in VLC player in elk geval niet mee af.

Nou ja, wellicht op de Humax wel.
Oud 21 mei 2009, 09:12
Senior Member

Standaard

Nou, de probeersels waren nog niet zo succesvol als gehoopt. Een met tsMuxer omgezette VOB naar TS formaat speelt niet goed af op de Humax. Ik krijg een soort digitale blokjes-zooi te zien, die wel beweegt maar verder weinig nuttigs laat zien.

Dus heb ik met Mediainfo bekeken of er verschil zit in de TS file die ik gebruik en die door de Humax zelf is opgenomen.

Door tsMuxer gemaakt: MPEG-TS. Opanme Humax: BDAV. De rest klopt wel:

MPEG VideoVersion 2Main@MainDefault

Toen geprobeerd met als output M2TS, dat levert in elk geval de juiste BDAV codering op. En, die speelt af! Maar: geen geluid... Waarschijnlijk omdat tsMuxer de in de VOB zittende AC3 audio gewoon kopieert. En in de Humax opname is het MPEG Audio.

Okay, nu dus een AC3 naar MEPG Audio converter zoeken.

Of zijn er mensen die dit proces (DVD -> Humax) al helemaal werkend hebben en het proces willen delen met ons?
Oud 21 mei 2009, 10:43
Senior Member

Standaard

Ik ben al verder.

Als je met tsMuxer eerst de audio en video demuxt, dan kun je de AC3 audio converteren naar MPEG Audio (bijvoorbeeld MP3). En dan kun je in een volgende stap de nu MPEG Audio en de gedemuxte video weer samenvoegen.

Ben nu de bijbehorende Humax bestanden aan het maken, daarna de DVD uploaden via FTP (dat duurt dus wel even...). Keep u posted!
Oud 21 mei 2009, 11:03
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsinga Bekijk bericht
Toen geprobeerd met als output M2TS, dat levert in elk geval de juiste BDAV codering op. En, die speelt af! Maar: geen geluid... Waarschijnlijk omdat tsMuxer de in de VOB zittende AC3 audio gewoon kopieert. En in de Humax opname is het MPEG Audio.
De Humax kan toch ook opnames afspelen met AC3 tracks?
Alleen wordt het AC3 geluid dan alleen digitaal uitgestuurd neem ik aan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten