Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 november 2009, 18:15
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Een Mediastreamer heeft vele voordelen. Maar als je toch een Humax hebt, is het heel handig om al je DVDs met TSMuxeR om te zetten naar M2TS formaat en op een USB HDD te zetten nadat je de HMT en NTS bestanden hebt geregenereerd. Komt verder geen FTP aan te pas, louter PC werk. Ik heb op dit moment een USB HDD op de achterste USB poort van de Humax aangesloten, en heb instant access tot al mijn DVDs. Op een 1 TB HDD (< € 100) passen een slordige 200 films. Je mist de DVD menu's nauwelijks omdat de Drag&Drop functionaliteit van de Humax goed genoeg werkt. Ook BluRays lenen zich hier voor.

-Peter-
Het zal allemaal prima werken maar ik heb ik liever dat ik mijn 1080p mkv's direct kan afspelen.
Niet dat mijn i7 niet snel genoeg is om te converteren maar het scheelt toch weer tijd.
Oud 20 november 2009, 12:39
ewald's schermafbeelding
ewald ewald is offline
Junior Member

Standaard Batch conversie van 9200C bestanden

Ik gebruik het 5050C.exe programma van Peter om TS bestanden die van de Humax 9200C komen te converteren. Dit gaat goed, echter ik moet nu voor ieder bestand de "Add timecodes" actie verrichten. Is het mogelijk om dit tijdens de batch te doen?

Btw, ik draai de executable onder linux, werkt perfect met Wine!
Oud 22 november 2009, 18:47
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewald Bekijk bericht
Ik gebruik het 5050C.exe programma van Peter om TS bestanden die van de Humax 9200C komen te converteren. Dit gaat goed, echter ik moet nu voor ieder bestand de "Add timecodes" actie verrichten. Is het mogelijk om dit tijdens de batch te doen?

Btw, ik draai de executable onder linux, werkt perfect met Wine!
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ben bezig met een gebruikersvriendelijker versie (QT, dus ook Linux) waar alle reverse-Engineering doeleinden weer verwijderd zijn. Neem ik dit in mee.

-Peter-
Oud 23 november 2009, 22:36
ewald's schermafbeelding
ewald ewald is offline
Junior Member

Standaard

[QUOTE=Hillpet;233276]Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ben bezig met een gebruikersvriendelijker versie (QT, dus ook Linux) waar alle reverse-Engineering doeleinden weer verwijderd zijn. Neem ik dit in mee.

Thx, dat is een mooie ontwikkeling! Ik heb het programma trouwens
ook even geprobeerd met oude DBox2 recordings, maar die doen het
dus niet op de 5050C. Blijkbaar is het formaat weer net even anders.
Oud 11 december 2009, 12:50
Runner22's schermafbeelding
Runner22 Runner22 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jansfotos Bekijk bericht
Ik heb dagenlang gelezen op dit forum. Maar ik kom er niet uit. Ik zou graag de opgenomen bestanden omzetten naar een dvd en ik heb een paar dvd's die zou ik graag omzetten naar de hd van de Humax 5050c. Het aanschaffen van software is geen probleem maar ik weet niet welke software. Hopelijk kan me iemand helpen. Alvast bedankt!
Voor mij geldt hetzelfde:
Met welke convertor of progje doe je dat dan?
Oud 12 december 2009, 13:27
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runner22 Bekijk bericht
Voor mij geldt hetzelfde:
Met welke convertor of progje doe je dat dan?
Het meest eenvoudige is het om TSmuxeR te gebruiken om een transportstream aan te maken. De VOBs kun je selecteren (meerdere VOBs met join, niet add !) en uitvoeren als MPEG-2 in een M2TS container. Het resultaat is een single program transport stream welke je met HmxTsBuilder (aka 5050c.exe : http://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html) kunt bewerken tot de drie files welke de Humax nodig heeft om deze af te kunnen spelen. Tot op heden werkt dit bij mij met DVDs (SD) perfect. Als je BR (HD) content hebt werken de trick modes niet goed.

-Peter-
Oud 1 januari 2010, 14:35
wivaku's schermafbeelding
wivaku wivaku is offline
Junior Member

Standaard

Gerelateerd, ik heb gedocumenteerd hoe ik van de Humax naar mijn Mac bestanden verstuur en -tegelijkertijd- omzet voor gebruik op de iPod/iPhone. Door het tegelijkertijd te doen bespaar je tijd en diskruimte.
http://winfred.vankuijk.net/2009/12/...scode-to-ipod/

Ook heb ik gedocumenteerd hoe ik -met dank aan de beschrijving van Peter- met een script de beschrijving van het programma uit het .hmt bestand haal.
http://winfred.vankuijk.net/2009/12/...metadata-files

Volgende stap is het combineren van die twee, maar dan moet ik eerst nog een Applescript bug omzeilen.
Oud 1 januari 2010, 16:52
BartV's schermafbeelding
BartV BartV is offline
Junior Member

Standaard audio instellingen VLC

Ik heb het hele forum afgezocht maar ik kan het niet vinden. Kan iemand mij vertellen welke audio instelling ik moet gebruiken in VLC, voor het behouden van 5.1 geluid bij het maken van een .ts bestand?

Ik heb geprobeerd om tsMuxeR te installeren, maar deze loopt telkens vast bij het installeren van het programma.

Groeten Bart

Laatst gewijzigd door BartV; 1 januari 2010 om 23:32
Oud 2 januari 2010, 14:29
wivaku's schermafbeelding
wivaku wivaku is offline
Junior Member

Standaard

Weet het niet zeker voor VLC, er wordt gezegd dat ac3 encoding via de ffmpeg library loopt:
http://wiki.videolan.org/VLC_Features_Formats

Voor ffmpeg is het denk ik:
-ar 48000 -acodec ac3 -ac 6 -ab 384k
Oud 6 januari 2010, 21:04
jackzn's schermafbeelding
jackzn jackzn is offline
Junior Member

Standaard Geen geluid

Nu ben ik al enige weken bezig met het muxen en converten van DVD films. Beeld is allemaal glashelder op mijn Humax maar op de een of andere manier krijg ik er gewoon geen geluid uit.

Ik heb onlangs de handleiding van TheRealWheely gedownload en exact alle audio instellingen overgenomen maar zonder resultaat.

Iemand (Hillpet...) enig idee waar ik nog zou kunnen zoeken.
Het 5050c tooltje geeft me drie groene tekentjes waarbij de packet size ook op 192 staat.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten