Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 oktober 2009, 01:50
w00die's schermafbeelding
w00die w00die is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ziggo totaal tv
DTV: humax HD PVR
Standaard

Hoi Drabbe,
Dat heb ik ook gemerkt.Ik was eerst al blij dat gewone Ts videos werkten. Het probleem is dat het een HD opname is. Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt doen: Als je de opname naar dvd wilt branden kan je het beste ned 1 -3 via kanaal 71 tot 73 opnemen in gewoon SD formaat, dat scheelt ook in schijfruimte op de humax. Als je de opname op blueray wilt branden moet je de HD opname misschien wel via H264 converteren, ik heb daar geen ervaring mee. Ook in TS formaat speelden de
HD opnames bij mij schokkerig in VLC. Dat vond ik niet leuk, ik wist dat mijn "on board" graphics hardware decoding konden doen. Blijkbaar is VLC zo portable dat ie daar geen gebruik van maakt. Mijn oplossing was om Media Player Classic Home cinema te installeren. Ook opensource natuurlijk, zie
HTML-code:
http://sourceforge.net/projects/mpc-hc/files/MPC%20HomeCinema%20-%20Win32/MPC-HC%20v1.3.1249.0_32%20bits/MPC-HomeCinema.1.3.1249.0.%28x86%29.exe/download
Deze player haalt het beste uit je systeem en heb je nodig om TS HD video perfect te spelen. Het heeft wel wat configuratie nodig, schrijf me als het niet lukt, je moet dvxa kunnen gebruiken. Configuratie is afhankelijk van je video kaart.

Ik converteer alles naar mpg2 720x576 (copy video bij standaard resolutie, lekker snel) met mediacoder om later met moviemaker op dvd te branden. De interessante HD films bewaar ik in TS op de harde schijf.
Ik hoop dat dit je probleem oplost. Ik ben nu aan het uitzoeken wat de beste instellingen in mediacoder zijn om een HD TS te prepareren voor moviemaker maar dat probeer ik te voorkomen door zoals gezegd voortaan 71-73 te kiezen voor opnames.

Woodie
PS, ik probeer het zo simpel mogelijk te houden, tot nu heb ik eigenlijk alleen Mediaplayer Classic, mediacoder en moviemaker (dvd maker) nodig voor mijn conversie, ofschoon ik blueray branden van HD even links laat liggen

Laatst gewijzigd door w00die; 18 oktober 2009 om 01:53 Reden: verkeerde link
Oud 18 oktober 2009, 17:06
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tractrix Bekijk bericht
FF update over de HMX TS Builder AKA de hillpet tool:

Ik gebruik de laatste versie nu bijna dagelijks en het draait constant en foutloos (Thanks)! Alleen heb ik nog wat problemen met HD (MKV en M2TS) bestanden. Vooral het omzetten van deze bestanden naar TS stream geeft veel problemen iemand al een goed stukje software daar voor gevonden?

Edit: en dan ook nog met ac3 5.1 dolby
Elke *.m2ts kun je zonder problemen direct gebruiken met de HmxTsBuilder tool (bij mij althans). Even de Humax compatibility activeren om de filenaam goed te krijgen.

Voor de AC3 issue (ondersteund de Humax niet voor afspelen bij mij) ga ik zelf als volgt te werk:
Stap1: Converteer de AC3 audio in de (M2)TS file naar MP3 met VLC. Daar is een standaard profile voor in VLC (MP3). Hiermee krijg je een MP3 file met alleen de audio in MPEG-1 layer 3 formaat.
Stap2: remux de MP3 audio in een nieuwe *.ts file met TSmuxeR. De resulterende ts-file bevat dan het originele video, de AC3 audio en de MP3 audio streams.
Stap3: Gebruik HmxTsBuilder om de HMT en NTS files aan te maken.

De 3 files werken bij mij goed bij afspelen op de Humax. Soms heb ik de 1e keer geen video, maar na 1x start/stop en weer start speelt de content goed af met beeld en geluid.
Alle 3 tools zijn freeware.

-Peter-

Laatst gewijzigd door Hillpet; 21 oktober 2009 om 18:06
Oud 19 oktober 2009, 13:10
drabbe's schermafbeelding
drabbe drabbe is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
DTV: Ubeemodem en Humax IPVR 5200c
Standaard

gisteren van sbs wegmisbruikers opgenomen,naar de computer gehaald.Daar een mpegbestand van gemaakt. Alles zoals jij gezegd had.
In pinnacle de reclame ertussenuit gehaald en op dvd gebrand. Prima resultaat. Alleen hoe het met de hd-opnames moet weet ik nog niet.
Misschien hoor ik hier nog wel een keer iets over. Bedankt Woodie
Oud 19 oktober 2009, 15:26
HJO's schermafbeelding
HJO HJO is offline
Junior Member

DTV: humax 5050c
Standaard

Met veel plezier volg ik dit topic. Heb ook al enkele dingen uitgeprobeerd. Maar wat mij opvalt is dat het dowloaden vanaf de Humax, via FileZilla, met een snelheid van 6MB gaat. Redelijk snel dus. Maar het uploaden gaat met maximaal 0.5 Mb. Heeft iemand hier een verklaring voor?. De Humax staat overigens aangesloten via een switch.

Henry

Probleem opgelost. Via een switch krijgt de humax namelijk hetzelfde IP adres als dat van het Ziggo kabelmodem. De up- en download snelheid is dan hetzelfde als via Internet. Via een router is het 'probleem' nu opgelost.

Laatst gewijzigd door HJO; 25 oktober 2009 om 15:48
Oud 28 oktober 2009, 01:59
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Misschien goed nieuws voor onze vriend Hillpet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duddits - iCordforum
Updates aller Tools des iCordForums (Omega, Platoon, MiniRootFS)
Ab sofort findet Ihr zu allen Tools des iCordForums Updates in der Download-Database

* Der alternative und mit vielen Komfortfunktionen ausgestattete Kanallisteneditor Omega unterstützt nun u.a. weitere Geräte neben dem iCord HD
* Platoon , die Software, mit der eigene Videos auf dem iCord HD abgespielt werden können,wurde deutlich stabilisiert, unterstützt nun AC3-Audio-Spuren und ist komfortabler und flexibler geworden.
* Der erste Patch für die iCord HD Firmware ist nun als MinirootFS Cortex verfügbar. Videoverwaltung, Medienserver-Funktionen sind wie viele andere Funktionen über einen Webbrowser verfügbar.

Wir haben uns entschieden, alle Tools unter GPL zu veröffentlichen

Viele Grüße
Euer iCordForum-Team
Bron Wel eerst registreren om het te kunnen lezen.

Laatst gewijzigd door Sjaool; 28 oktober 2009 om 15:02
Oud 28 oktober 2009, 14:57
catshout's schermafbeelding
catshout catshout is offline
Junior Member

Standaard

Thanks for the hint. We just opened the announcement for everyone without registration now. Download still requires to register.

- catshout
Member of iCordForum.com development team
Oud 28 oktober 2009, 15:05
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catshout Bekijk bericht
Thanks for the hint. We just opened the announcement for everyone without registration now. Download still requires to register.
Thanks catshout!

I hope you guys will have a look at the Humax 5050C, it's almost the same as the Humax Foxsat HDR.
Oud 28 oktober 2009, 16:28
catshout's schermafbeelding
catshout catshout is offline
Junior Member

Standaard

You may give a try to install ..

- catshout
Member of iCordForum.com development team
Oud 28 oktober 2009, 19:34
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Misschien goed nieuws voor onze vriend Hillpet?

Bron Wel eerst registreren om het te kunnen lezen.
Ik zal onze duitse vrienden weer eens benaderen, en hun laatste update testen. De vorige versie leek er nog niet echt op.

Thx,

-Peter-
Oud 28 oktober 2009, 20:17
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Standaard

Ik hun tool geprobeerd maar kreeg hem niet aan de gang i.c.m. mijn 5050C.
Het bekende bliksemschichtje.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten