Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 22:48
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbkk Bekijk bericht
Bij het converteren met de HMX-TS builder krijg ik de foutmelding ' unsupported ext hdr -1' bij het genereren van de Humax bestanden.

Dit werkte eerder / bij andere bestanden wel. Weet iemand waar deze foutmelding op duidt?
Het zou eigenlijk alleen een melding moeten zijn. Er zijn wel meer MPEG-start codes waar de HmxTsBuilder tool (a.k.a. 5050c.exe) niets mee kan. Ik geef ze maar even aan als status melding, maar het is niet de bedoeling dat de tool erop crashed.

Is het eindresultaat wel of niet goed ?

-Peter-
Oud 22 september 2009, 23:12
h.dereus's schermafbeelding
h.dereus h.dereus is offline
Junior Member

Ziggo Internet: lite
Standaard VLC player

Dank voor je snelle reactie!
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik zeker doen. Bedoel je te zeggen dat het een weergaveprobleem is, maar dat de gekopieerde opnames wel goed op de harde schijf staan?
Oud 22 september 2009, 23:29
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door h.dereus Bekijk bericht
Dank voor je snelle reactie!
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik zeker doen. Bedoel je te zeggen dat het een weergaveprobleem is, maar dat de gekopieerde opnames wel goed op de harde schijf staan?
Het kan een codec probleem zijn, of je PC is niet krachtig genoeg. Het betekent helemaal niet dat je er geen perfect spelende DVD van kunt maken.
Oud 23 september 2009, 21:49
herbkk's schermafbeelding
herbkk herbkk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Het zou eigenlijk alleen een melding moeten zijn. Er zijn wel meer MPEG-start codes waar de HmxTsBuilder tool (a.k.a. 5050c.exe) niets mee kan. Ik geef ze maar even aan als status melding, maar het is niet de bedoeling dat de tool erop crashed.

-Peter-
Het eindresultaat is dan niet goed. De foutmelding treedt alleen op indien ik converteer via VLC.
Het eindresultaat is wel goed als ik het doe via Mediacoder. Er treedt dan in HmxTsBuilder geen foutmelding op en de .TS kan afgespeeld worden op de Humax.
Oud 24 september 2009, 23:40
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Het eindresultaat is dan niet goed. De foutmelding treedt alleen op indien ik converteer via VLC.
Het eindresultaat is wel goed als ik het doe via Mediacoder. Er treedt dan in HmxTsBuilder geen foutmelding op en de .TS kan afgespeeld worden op de Humax.
Ik heb meer TS files welke na conversie met VLC niet af te spelen zijn op de Humax. Ik ben op zoek naar een goede SPTS builder, maar MediaCoder werkt bij mij domweg niet. Misschien eens opnieuw installeren.

-Peter-
Oud 26 september 2009, 08:08
danishchef's schermafbeelding
danishchef danishchef is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax i5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht

-Peter-
Ik herken de melding en genereer uitsluitend niet af te spelen bestanden.
Ik gebruik ook VLC als converter.
Wellicht mis ik codecs op min systeem die anderen (onbewust) wel hebben? Kan ik daar een overzicht van zien/maken (Vista Home Premium)?
Oud 26 september 2009, 19:51
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Tot nog toe gebruik ik VLC, maar ook ik heb wisselende resultaten. Hoe zet jij een DVD om naar .TS met MediaCoder? Ik heb het verschillende keren geprobeerd maar krijg steeds geen output bestand. In eerste instantie gaf MediaCoder de foutmelding dat ik tsMuxeR niet geïnstalleerd had. Deze heb ik gedownload en zoals beschreven in de 'tools'-map van MediaCoder geplaatst. Nu geen melding meer maar ook geen .TS-file
Oud 28 september 2009, 10:33
Junior Member

Standaard Afspelen met VLC player

VLC player geinstalleerd en weergave via Humax op PC binnengehaalde beelden is nu vloeiend. Had alleen scherpere beeldkwaliteit verwacht, maar kan wellicht met instellingen te maken hebben.
Wil nu de omgekeerde weg ook leren bewandelen (van PC naar Humax). Heb hierover de 34 pagina's op het forum doorgenomen, maar de info is hier en daar wat verwarrend en erg technisch. Wie kan mij vertellen waar ik kan vinden welke stappen ik hiervoor moet nemen en welke programma's/tools hiervoor nodig zijn, zo ook waar ik deze kan vinden? Alvast dank!
Oud 28 september 2009, 12:17
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door h.dereus Bekijk bericht
VLC player geinstalleerd en weergave via Humax op PC binnengehaalde beelden is nu vloeiend. Had alleen scherpere beeldkwaliteit verwacht, maar kan wellicht met instellingen te maken hebben.
Wil nu de omgekeerde weg ook leren bewandelen (van PC naar Humax). Heb hierover de 34 pagina's op het forum doorgenomen, maar de info is hier en daar wat verwarrend en erg technisch. Wie kan mij vertellen waar ik kan vinden welke stappen ik hiervoor moet nemen en welke programma's/tools hiervoor nodig zijn, zo ook waar ik deze kan vinden? Alvast dank!
Kun je zeggen hoe je VLC heb ingesteld. ik heb nu meerder MPG's omgezet en bekeken op de humax maar geen enkele opname was vloeiend. Veel schokkerige en dubbele beelden. Op m'n PC ziet alles er wel goed uit.

Ik gebruik een bitrate van 4000Kbs en 25 frames/sec.
Mpeg Audio 2 kanaals is wel goed.
Oud 28 september 2009, 17:00
Junior Member

Standaard schokkerige beeldweergave op PC binnengehaalde Humaxbeelden

Te vroeg gejuicht. Het betrof hier een verkeerde opname met een lagere resolutie. De echte opname blijft hakkelig, zowel geluid als beeld. Zowel VLC Mediaplayer als Mediaplayer Classic vertonen dit beeld. Welke codecs heb je eigenlijk nodig?
Henk
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten