Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 september 2009, 20:55
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tractrix Bekijk bericht
Gisteren versie v2.32.005 geprobeerd, alles werkt alleen kan hem niet afspelen. Zodra ik wil afspelen op de humax springt hij meteen naar het eind en het beeld blijft zwart. Ik kan niet spoelen of skippen. en afspelen vanaf begin heeft ook geen nut.

Al meer mensen problemen met v2.32.005
Jazeker, ikzelf

Ik had wel gezien dat nieuwe events inserten niet helemaal goed ging, maar onvoldoende getest of de Humax hierdoor in de problemen zou geraken. Dat was dus bij veel mensen het geval. Ik heb inmiddels een nieuwere versie op de server staan, ik zie zelf geen "undocumented features" meer, maar mochten er problemen zijn, laat het even weten.

http://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html

-Peter-
Oud 11 september 2009, 21:03
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
Dank voor je tip, ik ga het dit weekend proberen en dan laat ik natuurlijk weten of het gelukt is. Het filmpje was niet langer helaas. (parachutesprong)

Ik hoop dat het lukt, het ziet er op een groot scherm natuurlijk erg mooi uit! Ik houd je op de hoogte!
Je kunt ook proberen om de parachute te laten openklappen, dan heb je meer tijd om te filmen.

Succes.

-Peter-
Oud 12 september 2009, 12:06
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard

Daar ben ik weer, met een blij gezicht, het is gelukt de film (het filmpje) op de Humax te zetten!
En Peter, eerlijk gezegd was ik al blij dat de parachute open ging...(bezorgde moeder)
Dank je wel voor de hulp, ik krijg steeds meer lol in de Humax..
Oud 14 september 2009, 10:08
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard Converter

Ik zie dat sommigen problemen hebben met audioweergave; dat had ik eerst ook, maar ik converteer nu mijn films met Aiseesoft total video converter en heb nergens problemen mee. Misschien een tip?
Oud 14 september 2009, 12:19
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

Geen problemen met geluid als ik VLC gebruik en naar 2 kanaals stereo MPEG audio converteer. Het verhogen van het aantal kanalen zorgt er voor dat de Humax geen geluid meer afspeelt.

Ik converteer alleen SD formaat en daarom vind ik Aiseesoft total video converter niet handig omdat de resolutie niet op SD formaat instelbaar is als ik nar TS converteer; ik heb het ten minste niet kunnen vinden.

Gedownloade DVD's (VOB's) brand ik nu op disk omdat dit het snelste gaat en omdat ik dan surround geluid behoud.

DIVX of AVI hebben vaak 2 kanaals stereo en die converteer ik nu met VLC naar TS en FTP die dan naar de humax. Werkt gewoon goed.

Laatst gewijzigd door emklap; 14 september 2009 om 12:26
Oud 16 september 2009, 22:33
danishchef's schermafbeelding
danishchef danishchef is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax i5050
Standaard niet afspeelbaar op de Humax

Na tig keer de handleiding doorgenomen te hebben heb ik eindelijk een bestand op de humax staan die geen "gebroken film" icoon geeft.
Maar na een korte euforie blijkt toch dat ik het bestand niet kan afspelen.
Na selectie kan ik kiezen uit de vier opties: "...laatste positie", "...begin", "..wissen", "naam wijzigen". Ook kan ik een hoofdstuk selecteren. Bij die hoofdstukken staan geen thumbnails.
Waneer ik "spelen vanaf het begin"kies lijkt er heel even iets te gaan gebeuren. maar....helaas ik krijg gewoon weer de tv zender welke geselecteerd was.
Heeft hier iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?
Oud 19 september 2009, 13:12
pipo2008's schermafbeelding
pipo2008 pipo2008 is offline
Member

Ziggo Internet: 3 in 1 extra
DTV: humax
Standaard in 5 min een VOB naar de TV

Beste allemaal,

Naast het feit dat ik vol bewondering ben over Peter en zijn Beta programma, dacht ik het moet toch anders kunnen zonder veel tijd kwijt te zijn aan het elke keer omzetten van de mediabestanden (VOB of MPEG) en hier een TS van moeten te maken?
Dus kocht ik een Plextor PX-MX1000L. Het apparaat lijkt te werken.
De Plextor ziet je pc en de gedeelde schijf, soms de onderliggende directory wel en soms weer niet (zonder dat er ook maar iets is veranderd) je moet dan bestanden via de Plextor van de PC naar de Plextor kopiëren om een film te kunnen zien.
Knap van het apparaat, dat het de VIDEO_TS ziet als een volwaardige DVD.
Dus met eerste het menu waar je een keus kunt maken welke taal en sub je wil.
Probleem blijft dat ik via de PC niet iets naar de Plextor kon kopiëren.
Betreffende de directory problematiek gaf de helpdesk aan dat er een firmware update komt. Dus ging ik door met mijn zoektocht.

Uiteindelijk kwam ik bij Freecom de mediaplayer II.
Dit apparaat kan werkelijk alles wat ik wil.
van PC naar mediaplayer en van mediaplayer naar pc.
vob, ts, mkv, avi, mp3, foto's
De prijs valt nog wel mee dit is afhankelijk van wat je zou willen.
Geen HD of juist wel 500MB of 1T.
http://www.freecom.com/objects/00014217.pdf

Volgende week ga ik nog eens even kijken of een TS van de 5050C via netwerk zo op de Freecom gezet kan worden. Dan ben ik gelijk niet meer beperkt in mijn schijfruimte

Ik dacht andere merken moet ik hier toch niet schrijven ?
Waarom dan dit toch doen.
Omdat ik denk dat het probleem wat we willen oplossen hiermee opgelost kan worden.
We willen volgens mij allemaal hetzelfde: bestanden snel op de schijf zetten via ons netwerk en dan heerlijk kijken op de TV in plaats van op een pc scherm
Natuurlijk blijft het hobby en dat is op zich misschien leuker dan de door mijn twee genoemde apparaten

Groet pipo2008

Laatst gewijzigd door pipo2008; 19 september 2009 om 13:15 Reden: dubbelwoord eruit gehaald
Oud 19 september 2009, 21:28
danishchef's schermafbeelding
danishchef danishchef is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax i5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo2008 Bekijk bericht
Beste allemaal,

Naast het feit dat ik vol bewondering ben over Peter en zijn Beta programma, dacht ik het moet toch anders kunnen zonder veel tijd kwijt te zijn aan het elke keer omzetten van de mediabestanden (VOB of MPEG) en hier een TS van moeten te maken?
Dus kocht ik een Plextor PX-MX1000L. .................................................. ..........
We willen volgens mij allemaal hetzelfde: bestanden snel op de schijf zetten via ons netwerk en dan heerlijk kijken op de TV in plaats van op een pc scherm
Natuurlijk blijft het hobby en dat is op zich misschien leuker dan de door mijn twee genoemde apparaten

Groet pipo2008
Volgens mij (iig voor mij) is het "grotere plan" om met behulp van de humax "niet humax" bestanden af te spelen.

Een mediaspeler kopen wil ik juist voorkomen door "eigen materiaal" op de humax af te kunnen gaan spelen.
Dit scheelt mij een apparaat in de woonkamer welke ik maar af en toe gebruik.
Oud 19 september 2009, 21:56
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danishchef Bekijk bericht
Volgens mij (iig voor mij) is het "grotere plan" om met behulp van de humax "niet humax" bestanden af te spelen.

Een mediaspeler kopen wil ik juist voorkomen door "eigen materiaal" op de humax af te kunnen gaan spelen.
Het hangt er een beetje van af wat je wensen zijn. Een Humax wordt nooit een echte mediaspeler, laat staan dat je er mediabestanden mee kunt streamen via je thuisnetwerk.
Oud 19 september 2009, 22:51
pipo2008's schermafbeelding
pipo2008 pipo2008 is offline
Member

Ziggo Internet: 3 in 1 extra
DTV: humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danishchef Bekijk bericht

Nu hoef ik geen één DVD meer te branden
Dat is niet slecht toch
grt pipo2008
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten