Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 september 2009, 08:35
eppo15's schermafbeelding
eppo15 eppo15 is offline
Junior Member

Standaard Paniek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
Ik heb al een poosje niets meer gepost maar was erg druk met andere dingen en had geen tijd voor de pc.
Nu weer wel dus, en ik begon heel enthousiast met de nieuwe Tool van Peter.
Ik had een filmpje van mijn dochter, keurig omgezet naar .ts. Toen met de tool aan de slag, en tot drie keer toe gebeurde hetzelfde!! (gelukkig heb ik een reserve)
Alles gaat perfect, tool werkt zich rot, en als het dan klaar is ben ik mijn .ts bestand en de bestanden die de tool moet toevoegen helemaal kwijt. Kortom: film verdwenen!!! Doe ik iets fout???

Geen Paniek,
Ik had hetzelfde met Peter's tooltje, maar later bleek dat het 'nieuwe' .TS filetje ergens anders werd weggeschreven . Effe zoeken dus.

Backuppen blijft natuurlijk wel verstandig.
Oud 6 september 2009, 13:12
pipo2008's schermafbeelding
pipo2008 pipo2008 is offline
Member

Ziggo Internet: 3 in 1 extra
DTV: humax
Smile beta

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Kleine update tussendoor. Ik ben inmiddels in staat om van MPEG-2 TS bestanden de NTS en HMT bestanden te genereren zodat de 5050c ze weer kan afspelen (van de USB-stick, de externe USB HDD en de interne HDD, nadat ik alle drie de bestanden via FTP erop gezet heb). Trick modes zijn nog lastig, fastforward en back gaan wel redelijk, maar hij heeft geen zin in jumps en slepen over de timeline.

Volgende stap is MPEG-4 (HD recordings). Hiervan is de indeling redelijk anders, en ook de index file is daardoor behoorlijk anders.

Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres.

-Peter-
Beste Peter,
Heel graag zou ik deze willen proberen.
De humax werkt prima en via de pc kan ik inderdaad alles benaderen.
Ik was druk bezig met de ts bestanden, maar zo ver als jij bent daar kan ik niet tegen op. (snap ik w.s ook niet ).
Ik zou graag deze beta willen proberen
groetjes Lex alias pipo
Oud 6 september 2009, 13:21
Member

Standaard total video converter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emtrouwee Bekijk bericht
Niet helemaal. Je moet een programma hebben zoals bijv. VLC Media Player om een .ts files te maken. Het tooltjes van Peter maakt dan de bijbehorende .hmt en .nts bestanden die de Humax nodig heeft om de .ts file goed af te spelen.

Edwin
beste allemaal
Ik vroeg mij af of total video converter ook hetzefde kan aks VLC media player, total video converter kan verschillende TS bestanden aanmaken.
En is zelf 15 dgn te proberen
groetjes pipo
Oud 6 september 2009, 15:39
herbkk's schermafbeelding
herbkk herbkk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
Kun je s.v.p. nog eens even op een rijtje zetten welke instellingen je gebruikt voor video, audio en subtitels?

Mij lukt het het nog niet. Mijn ervaring is dat VLC een film in minuten omzet naar .TS en dat MediaCoder er minstens een uur voor nodig heeft en dan weet ik nog steeds niet of ik wel de goede instellingen gebruikt heb.

Grtz,
Wheely
Het puur omzetten naar TS gaat met VLC inderdaad sneller, alleen kun je hier geen ondertitels bijvoegen (srt, sub etc) voor gedownloade films. Als je dit wilt doen, lukt het mij alleen met MediaCoder. Dit is inderdaad dan veel langzamer, omdat de boel echt omgezet wordt, maar ik krijg de ondertitels dan wel mee.

Qua instelling: niks bijzonders. Video omzetten naar MPEG2, 4000 kbps, 1920x1080, 25fps. Audio: Lame mp3. Ondertitels: standaardinstellingen.

De conversie gaat dan realtime: 1 uur video = 1 uur omzetten
Oud 6 september 2009, 17:03
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
Nou ik heb het op mijn desktop geprobeerd, en daar lukte het wel! (zucht van verlichting)
Nu heb ik nog een vraagje: het filmpje duurt welgeteld 59 seconden, en als ik het probeer af te spelen op de Humax komt de melding dat bestanden onder de 30 sec. niet lukt. Iemand met een tip??
Ik ben verbaasd dat de HmxTsBuilder tool een input file laat verdwijnen, deze wordt als read-only geopend. Wellicht heeft de conversie van 188 naar 192 bytes packets hier iets mee te maken: de HmxTsBuilder tool renamed de originele naar *.ts01 (of hoger), dus als de conversie crashed, is de (nog te maken *.ts met 192 bytes per packet) wellicht weg.

De andere vraag: de Humax kan idd niet overweg met recordings korter dan 60 sec. Misschien kun je de Humax voor de gek houden door de tijdsduur schijnbaar te vergroten ? Ik zou proberen:
HmxTsBuilder tool >ShowTS>Generic>Record End <een minuut of zo extra> of
HmxTsBuilder tool >ShowTS>Hmt File>Event timing :totaal 120 secs of zo.

-Peter-
Oud 6 september 2009, 19:27
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbkk Bekijk bericht
Het puur omzetten naar TS gaat met VLC inderdaad sneller, alleen kun je hier geen ondertitels bijvoegen (srt, sub etc) voor gedownloade films. Als je dit wilt doen, lukt het mij alleen met MediaCoder. Dit is inderdaad dan veel langzamer, omdat de boel echt omgezet wordt, maar ik krijg de ondertitels dan wel mee.

Qua instelling: niks bijzonders. Video omzetten naar MPEG2, 4000 kbps, 1920x1080, 25fps. Audio: Lame mp3. Ondertitels: standaardinstellingen.

De conversie gaat dan realtime: 1 uur video = 1 uur omzetten
Is de resolutie die je gebruikt niet erg hoog? Een DVD heeft toch een veel lagere resolutie? Of bedoel je nu het omzetten van een Blueray rip met losse ondertitels?

Bij de DVD's die ik omzet, zitten de subs gewoon ingebakken. Bij VLC kan ik gewoon aangeven dat het videobestand 1 op 1 overgenomen moet worden. Dat zal ook wel schelen in de snelheid.
Oud 6 september 2009, 22:31
gklinkenberg's schermafbeelding
gklinkenberg gklinkenberg is offline
Junior Member

DTV: samsung
Standaard Converteren met VLC

Het zou erg fijn zijn als iemand even precies opschreef hoe je het converteren met VLC moet aanpakken. Ik lees een aantal keren dat het niks voorstelt, maar ik weet niet welk profiel ik moet kiezen. Bij het uitproberen krijg ik elke keer in de tool van Peter de boodschap "Packet size=188", waarbij wordt aangegeven dat de 5050 dit niet leuk zal vinden. Dus geef ik de poging op zo'n moment maar op.

Het converteren is 1:1, terwijl ik ook iemand zie die het in een mum van tijd converteert. Dat lijkt mij ook wel fijn.

Verder hulde aan Peter, want als ik zijn documentatie lees, heeft het heel wat werk gekost.

groet,
Garmt
Oud 7 september 2009, 19:17
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gklinkenberg Bekijk bericht
Het zou erg fijn zijn als iemand even precies opschreef hoe je het converteren met VLC moet aanpakken. Ik lees een aantal keren dat het niks voorstelt, maar ik weet niet welk profiel ik moet kiezen. Bij het uitproberen krijg ik elke keer in de tool van Peter de boodschap "Packet size=188", waarbij wordt aangegeven dat de 5050 dit niet leuk zal vinden. Dus geef ik de poging op zo'n moment maar op.

Het converteren is 1:1, terwijl ik ook iemand zie die het in een mum van tijd converteert. Dat lijkt mij ook wel fijn.

Verder hulde aan Peter, want als ik zijn documentatie lees, heeft het heel wat werk gekost.

groet,
Garmt
Hi Garmt,

ik denk dat de meeste SPTS makers een 188 bytes/packet TS aanmaken. Op zich niet erg, ware het niet dat de Humax hier niet mee uit de voeten kan (alhoewel hij volgens mij niets met de timecodes doet). De HmxTsBuilder tool voegt gewoon een dummy timecode toe aan de bestaande TS file, dus je kunt deze gewoon verder gebruiken, nadat je bij de tab <TS File> de optie <Add Timecodes> kies, als de PES packet size op 188 staat.

-Peter-
Oud 7 september 2009, 20:14
Member

Standaard TS bestanden maken

Beste Allemaal
Met het programma Aiseesoft Total Video Converter hoef je bijna niets in te vullen alleen maar profile HD video en mpg2-ts HD en ziedaar
hierna met Hillpet programma verder bewerken en bij mij was het resultaat goed. Wel ff van 4 gig naar 7 gig , maar ja dan heb je ook wat.
Dit programma kun je zoeken op nzbindex.nl (dat mag ik toch wel schrijven of ga ik nu de fout al in ?)
groet pipo
Oud 7 september 2009, 20:22
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo2008 Bekijk bericht
Beste Allemaal
Met het programma Aiseesoft Total Video Converter hoef je bijna niets in te vullen alleen maar profile HD video en mpg2-ts HD en ziedaar
hierna met Hillpet programma verder bewerken en bij mij was het resultaat goed. Wel ff van 4 gig naar 7 gig , maar ja dan heb je ook wat.
Dit programma kun je zoeken op nzbindex.nl (dat mag ik toch wel schrijven of ga ik nu de fout al in ?)
groet pipo
Is dit niet een beetje overkill voor een DVD van 4,5GB? Dan zet je SD om naar HD maar de beeldkwailiteit wordt daar toch niet beter van?

Persoonlijk zou ik de bestanden liever wat kleiner hebben, omdat ruim een een half uur duurt om een film via FTP te uploaden naar de Humax.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten