Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2009, 22:59
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door felisenum Bekijk bericht
Heeft iemand al video bewerkingssoftware gevonden die de Full HD opnames van Ned 1, 2 en 3 kan bewerken? (videoredo kan andere ts files wel bewerken, maar deze niet)
Er zijn vast wel een paar freeware tools die dit kunnen, maar ik heb na lang aanmodderen toch maar gekozen voor een commercieel pakket. In mijn geval Pinnacle Ultimate. Met de juiste hardware (zucht) in de vorm van een quad core, goede grafische kaart en voldoende DRAM (zoveel mogelijk) is het mogelijk om op eenvoudige wijze verliesvrij alle HD content te editten. Ik maakte tot voor kort 1 uur BluRay schijven (of AVCHD op DVD tot 20 minuten) om af te spelen op een BR speler, maar sinds kort kan ik ook HD content omzetten naar TS formaat, welke de Humax gewoon kan afspelen. Op deze manier kan ik 20-30 uur HDTV of 150-200 uur SDTV op een externe 500GB USB HDD zetten. Goedkoper dan BRs of DVDs kopen. Ik heb alleen geen menu's. Nou ja.

-Peter-
Oud 30 augustus 2009, 11:54
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een nieuwere versie op de site staan, en daar werkt hij wel weer gewoon. http://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html
-Peter-
Hoi Peter,
Bedankt weer voor de nieuwe versie ik ga er vandaag mee testen en mijn handleiding waar nodig bijwerken. Ik heb al wel een vraag. In het hoofdvenster staat nu rechts onderaan een 'Save'-knop. In de meest recente handleiding heb je nog steeds die 'Exit'-knop staan. Wat is precies de functie van de nieuwe 'Save'-knop?

Grtz,
Wheely
Oud 30 augustus 2009, 12:59
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
Hoi Peter,
Bedankt weer voor de nieuwe versie ik ga er vandaag mee testen en mijn handleiding waar nodig bijwerken. Ik heb al wel een vraag. In het hoofdvenster staat nu rechts onderaan een 'Save'-knop. In de meest recente handleiding heb je nog steeds die 'Exit'-knop staan. Wat is precies de functie van de nieuwe 'Save'-knop?

Grtz,
Wheely
Ja, aan duidelijkheid kan nog wel wat verbetert worden.
De <Save> knop slaat de meeste settings op in de 5050c.cfg file (in tegenstelling tot de <X>

-Peter-
Oud 30 augustus 2009, 13:39
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbkk Bekijk bericht
Het omzetten naar de Humax gaat bij mij ook prima. Ik doe het als volgt:

1- video bestand omzetten naar MPEG-TS mbv MediaCoder. Dit werkt veel eenvoudiger én met meer opties dan VLC. Instellingen:
- video: MPEG2, 25 fps, 4000 kbps (tenzij orginieel reeds lagere kwaliteit heeft)
- audio: Lame MP3
- container: MPEG-TS
2- het bestand daarna met de Hillpet tool omzetten:
- Klik Compatible
- Add Timecode
- Build
Klaar! Ik speel ze rechtstreeks af vanaf mijn USB harde schijf op de Humax.
Dat loopt bij mij anders. Als ik een DVD als input neem (*.vob) crashed de MediaCoder (v0.7.1.4496) meteen. Is er een truuk speciaal ?

-Peter-

Laatst gewijzigd door Hillpet; 30 augustus 2009 om 13:43 Reden: versie nr
Oud 30 augustus 2009, 20:34
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

Hoi,

versie 232.001 werkt voor mij ook weer oke.
Net een pinkpop VOB geconverteerd en kan hem heerlijk af spelen, inclusief vooruitspoelen en starten vanaf de "laatse positie".

Met VOB conversie heb ik nog steeds problemen, speciaal met AC3 geluid. Ik krijg deze niet lekker naar MPEG geconverteerd.
Naar 2 kanaals MPEG werkt prima, maar kan iemand me vertellen welk formaat ik nodig heb voor 5.1 (6-kanaals) geluid.

Als ik VLC media player instel op 2 kanaals geluid (MPEG) krijg ik een mooie audio track, maar als ik het aantal kanalen verhoog naar 6 (de bron heeft er ook 6) krijg ik alleen een video track.

(ook de volgende formaten werken niet AC3, AAC)

Laatst gewijzigd door emklap; 2 september 2009 om 18:25
Oud 2 september 2009, 21:39
danishchef's schermafbeelding
danishchef danishchef is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax i5050
Standaard Omzetten lukt mij niet.

Hey converteer-goeroes!
Ik heb de walktrough (van therealwheely) gevolgd maar geen bruikbare bestanden voor op de humax kunnen genereren.

Ik heb het geprobeerd met een DVD, een DVD.iso en een .avi, helaas zonder gewenst resultaat.

Ik ben (nog ) niet echt expert. Iemand suggesties ?
Oud 2 september 2009, 21:57
Member

Standaard Nieuwe versie handleiding

Ik heb een nieuwe versie van de handleiding geupload. Deze is aangepast aan de laatste versie van Hillpet's Hmx Metafile Builder versie 2.32.

Je kunt hem hier weer downloaden: http://www.vanderwielen.speedxs.nl/b...umax_5050c.pdf

Succes!
Oud 2 september 2009, 22:01
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danishchef Bekijk bericht
Hey converteer-goeroes!
Ik heb de walktrough (van therealwheely) gevolgd maar geen bruikbare bestanden voor op de humax kunnen genereren.

Ik heb het geprobeerd met een DVD, een DVD.iso en een .avi, helaas zonder gewenst resultaat.

Ik ben (nog ) niet echt expert. Iemand suggesties ?
Hoi Danishchef,

Op dit moment wil het bij mij ook even niet lukken. Alles lijkt keurig te werken, maar de Humax geeft aan dat de film 0 minuten groot is en er staat een gebroken ikoontje bij. Bij afspelen zie ik alleen een zwart beeld. Ik heb nog even geen idee waar het probleem zit, maar ik blijf testen.

Zodra ik iets weet, post ik het hier.

Grtz,
Therealwheely
Oud 2 september 2009, 22:46
herbkk's schermafbeelding
herbkk herbkk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Dat loopt bij mij anders. Als ik een DVD als input neem (*.vob) crashed de MediaCoder (v0.7.1.4496) meteen. Is er een truuk speciaal ?

-Peter-
Ik heb het nog even geprobeerd met een DVD (normaal neem ik meestal AVI's) en het werkt prima bij mij met MediaCoder. Geen crash.
Oud 2 september 2009, 23:13
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbkk Bekijk bericht
Ik heb het nog even geprobeerd met een DVD (normaal neem ik meestal AVI's) en het werkt prima bij mij met MediaCoder. Geen crash.
Kun je s.v.p. nog eens even op een rijtje zetten welke instellingen je gebruikt voor video, audio en subtitels?

Mij lukt het het nog niet. Mijn ervaring is dat VLC een film in minuten omzet naar .TS en dat MediaCoder er minstens een uur voor nodig heeft en dan weet ik nog steeds niet of ik wel de goede instellingen gebruikt heb.

Grtz,
Wheely
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten