Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 augustus 2009, 22:30
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard Handleiding DVD-omzetten naar Humax (UPDATE 23-8-'09)

OK, hier is ie dan; mijn stap-voor-stap handleiding om een DVD of DVD-bestanden uit een map te converteren voor afspelen via de harddisk van de Humax c5050.

Je hebt hiervoor twee programma's nodig VLC Mediaplayer (http://www.videolan.org/vlc/) en het programma van Hillpet (zie verder in dit forum).

De handleiding kun je hier downloaden:
http://www.vanderwielen.speedxs.nl/b...umax_5050c.pdf

Ik heb nu enkele films omgezet en het werkt tot nog toe goed. Geen haperingen, beeld en geluid prima, ondertitels keurig in het Nederlands, vooruit- en achteruit spoelen zonder problemen.

Ik heb geen geavanceerde full HD flatscreen TV of surroundset. Het kan dus zijn dat voor andere situaties andere instellingen nodig zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen en aanvullingen.

Bij deze wil ik Hillpet nog even hartelijk danken voor al zijn werk om dit mogelijk te maken.

Grtz,
Wheely

PS Ik heb zojuist (23-08-09 10:45 uur) een nieuwe versie van de handleiding geupload. De volgorde van een paar stappen klopte niet.

Laatst gewijzigd door therealwheely; 23 augustus 2009 om 10:46
Oud 20 augustus 2009, 22:35
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emklap Bekijk bericht
De Humax ziet een film lengte van 27 minuten, en dat is veel te kort. Vandaar kan ik waarschijnlijk ook niet vooruit/terug spoelen
Emklap,
Ik heb ook wel een paar keer gehad dat de lengte niet klopte. Maar toen heb ik de hele DVD geselecteerd net als jij deed. En dan krijg je problemen met het DVD-menu of zo.

Daarom geef ik in VLC aan dat ie alleen een bepaalde titel moet inlezen die de hoofdfilm bevat. En vink ook de optie: "Geen dvd-menu‟s" aan.

Wheely

Laatst gewijzigd door therealwheely; 20 augustus 2009 om 22:41
Oud 23 augustus 2009, 09:43
eta's schermafbeelding
eta eta is offline
Junior Member

Standaard

Hmmm, klinkt interessant, ik zal ook even een PM sturen.
Oud 23 augustus 2009, 11:18
Member

Standaard Computertotaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Domaatje 32 Bekijk bericht
Hoe is het oordeel bij mijn mede zigo-gebruikers over deze mediaplayer???

Ik hoor hier geen mededelingen over.

Groeten Domaatje.
tip: In de ComputerTotaal van deze maand staat een mooie test van de meest populaire mediaspelers.
Oud 23 augustus 2009, 21:42
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
OK, hier is ie dan; mijn stap-voor-stap handleiding om een DVD of DVD-bestanden uit een map te converteren voor afspelen via de harddisk van de Humax c5050.

Je hebt hiervoor twee programma's nodig VLC Mediaplayer (http://www.videolan.org/vlc/) en het programma van Hillpet (zie verder in dit forum).

De handleiding kun je hier downloaden:
http://www.vanderwielen.speedxs.nl/b...umax_5050c.pdf

Ik heb nu enkele films omgezet en het werkt tot nog toe goed. Geen haperingen, beeld en geluid prima, ondertitels keurig in het Nederlands, vooruit- en achteruit spoelen zonder problemen.

Ik heb geen geavanceerde full HD flatscreen TV of surroundset. Het kan dus zijn dat voor andere situaties andere instellingen nodig zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen en aanvullingen.

Bij deze wil ik Hillpet nog even hartelijk danken voor al zijn werk om dit mogelijk te maken.

Grtz,
Wheely

PS Ik heb zojuist (23-08-09 10:45 uur) een nieuwe versie van de handleiding geupload. De volgorde van een paar stappen klopte niet.
Hi Wheely,

heel handig dit overzicht. Ik ben zelf ook elke keer weer het wiel opnieuw aan het uitvinden met VLC.
Ik heb inmiddels wel een andere versie op mijn portal staan, naast de perikelen welke ik met HD nog altijd heb, ben ik ook de event info (HMT file) meer Humax compliant te maken.

We komen er wel.

Cheers,

-Peter-
Oud 23 augustus 2009, 22:38
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Hi Wheely,

heel handig dit overzicht. Ik ben zelf ook elke keer weer het wiel opnieuw aan het uitvinden met VLC.
Ik heb inmiddels wel een andere versie op mijn portal staan, naast de perikelen welke ik met HD nog altijd heb, ben ik ook de event info (HMT file) meer Humax compliant te maken.

We komen er wel.

Cheers,

-Peter-
Hoi Peter,
Die nieuwe versie ga ik z.s.m. mogelijk downloaden om ook weer even te testen.

Jou handleiding heb ik min of meer als basis gebruikt, maar die is nogal technisch van opzet. Ik moet bekennen dat ik er zelf ook maar de helft van snap.

Ik denk dat de meeste mensen gewoon makkelijk die bestanden willen omzetten en niet echt veel van de techniek erachter willen weten. Dat heb ik dus maar als uitgangspunt gebruikt.

Natuurlijk sta ik open voor suggesties van jou kant om de beschrijving nog duidelijker te maken.

Grtz,
Wheely
Oud 25 augustus 2009, 09:27
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
Emklap,
Ik heb ook wel een paar keer gehad dat de lengte niet klopte. Maar toen heb ik de hele DVD geselecteerd net als jij deed. En dan krijg je problemen met het DVD-menu of zo.

Daarom geef ik in VLC aan dat ie alleen een bepaalde titel moet inlezen die de hoofdfilm bevat. En vink ook de optie: "Geen dvd-menu‟s" aan.

Wheely

Dank je, ga ik ook eens proberen, net als het titel nummer verhogen naar het begin van de hoofdfilm.
Misschien wordt bij mij nu de lengte van een menu of iets degelijks gepakt in plaats van de lengte van de totale film.

Laatst gewijzigd door emklap; 25 augustus 2009 om 09:56
Oud 25 augustus 2009, 10:29
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emklap Bekijk bericht
Dank je, ga ik ook eens proberen, net als het titel nummer verhogen naar het begin van de hoofdfilm.
Misschien wordt bij mij nu de lengte van een menu of iets degelijks gepakt in plaats van de lengte van de totale film.
Succes! En laat maar even weten of het lukt.

Ik heb inmiddels zelf ontdekt dat, ondanks dat het afspelen wèl werkt, het soms nog niet goed gaat met vooruit- en terugspoelen op de Humax. Maar het lijkt te verschillen per video terwijl ik wèl dezelfde procedure heb gebruikt en ik weet nog niet waar het aan ligt. Misschien een slechte rip of zo.

Daarom wil ik eens proberen om een video waarmee ik een probleem heb, eerst te reauthoren. Weet iemand misschien een programma waarmee je videobestanden (VOB's) kunt checken op fouten en eventueel repareren?
Oud 25 augustus 2009, 11:59
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Standaard Bewerken HD Ned1, 2 en 3

Heeft iemand al video bewerkingssoftware gevonden die de Full HD opnames van Ned 1, 2 en 3 kan bewerken? (videoredo kan andere ts files wel bewerken, maar deze niet)
Oud 25 augustus 2009, 13:16
geerten's schermafbeelding
geerten geerten is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door felisenum Bekijk bericht
Heeft iemand al video bewerkingssoftware gevonden die de Full HD opnames van Ned 1, 2 en 3 kan bewerken? (videoredo kan andere ts files wel bewerken, maar deze niet)
Het hangt er van af welke bewerkingen je wilt doen..
Deze twee programma's verslikken zich in ieder geval niet in onze .ts files:
DVR-Studio HD (http://www.haenlein-software.com/)
ConvertXtoDVD (http://www.vso-software.fr/)
Het zijn wel allebei betaal-programma's
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten