Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 juli 2009, 12:58
MMMuller's schermafbeelding
MMMuller MMMuller is offline
Junior Member

DTV: Humax irHD 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ton14 Bekijk bericht
Ter info

Inmiddels een programma gevonden, die de HD *ts bestanden inleest en kan converteren. Alle programma's konden dit niet, omdat evenals VideoRedo het HD *.ts bestand niet ingelezen kan worden. Gewone *.ts bestanden gaat wel.

Het is Imtoo Video Convertor Ultimate. Demo gedownload, getest en inmiddels online gekocht.

Voor mij aardig simpel.
Een HD *.ts bestand naar de PC gehaald met FTP Filezilla Client.
Een HD *.ts bestand geconverteerd naar HD H.264/MPEG-4 AVC video
Dit bestand binnengehaald in Adobe Premiere elements.
Alle advertenties er uit gehaald en op DVD gebrand.

Kwaliteit vind ik erg goed.

Ik wordt helemaal suf van alle soorten video codecs, dus ben blij dat er iets werkt.
Hoi Ton super dat dat werkt van Humax naar Pc, Ik zou graag van Pc naar Humax willen werken, hoor graag van je als je dat ook gelukt is.

Groet MMMuller
Oud 11 juli 2009, 19:16
Ton14's schermafbeelding
Ton14 Ton14 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie
DTV: Samsung DCB-9401R
Standaard

Hi MMMuller, Ik zet de files op DVD en ga een keer testen of ik ze op Blue Ray kan zetten. De Humax 5050 gebruik ik alleen om op te nemen en zal ze nooit terugzetten, maar wel de bestanden verwijderen als ik klaar ben

De 320gb van de Humax zat al snel op 45%

Ben inmiddels allergisch geworden voor de triljoen verschillende video codecs, waar ik heel weinig van snap.

Afspelen doe ik vanaf mijn PC of DVD speler en dan zonder reclame rubbish.
Oud 11 juli 2009, 20:43
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners
Iets wat ze ook doen. Echter, het is een stuk makkelijker over te stappen op digitale TV door een losse decoder aan te schaffen dan om gelijk het gehele toestel te gebruiken als dat nog geen digitale tuner had. Denk hierbij aan vele malen lagere kosten, de gewenning aan het oude toestel en het feit dat er nog geen CAM's op de markt zijn die voldoen aan de eisen van Ziggo.

Citaat:
En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.
Nee hoor, bijvoorbeeld in CaiWay gebied, en dat heeft nog eens niks te maken met tuners ook maar met het decoderen van het versleutelde signaal. Bij veel (moderne) modellen zit de DVB-C tuner gewoon al ingebouwd.

Citaat:
Kun je je nu niet meer voorstellen misschien, maar het geeft goed de mentaliteit aan van de content industrie, en die mentaliteit is in meer dan een halve eeuw geen spat veranderd.
Juist.
Citaat:
Correctie: wat mij betreft had er een DVD én Blu-ray brander in mogen zitten, alsmede goede edit-mogelijkheden, zodat je opgenomen programma's 'schoon' over zou kunnen zetten naar DVD of (voor HD) naar Blu-ray zonder gebruik te maken van een computer of andere additionele apparatuur.
Nu hebben we het gewoon over een heel ander apparaat (en zeker over een andere prijs). Ik zeg: zet het op de markt.
Oud 12 juli 2009, 11:21
MMMuller's schermafbeelding
MMMuller MMMuller is offline
Junior Member

DTV: Humax irHD 5050
Standaard

Hallo Decibert,

Hele mooie citaten bedankt, maar ik denk dat je in een verkeerd lijntje zit

Groet MMMuller
Oud 12 juli 2009, 13:13
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ton14 Bekijk bericht
Het is Imtoo Video Convertor Ultimate. Demo gedownload, getest en inmiddels online gekocht.

Voor mij aardig simpel.
Een HD *.ts bestand naar de PC gehaald met FTP Filezilla Client.
Een HD *.ts bestand geconverteerd naar HD H.264/MPEG-4 AVC video
Dit bestand binnengehaald in Adobe Premiere elements.
Alle advertenties er uit gehaald en op DVD gebrand.
Ja, die doet het op zich goed.

Groot minpunt is wel dat het erg langzaam is. Op een dual core 2 Gig machine is de conversie snelheid iets van 1,5x bij mij. En wat ik ook nogal suf vind is dat het wel onder XP loopt maar niet wil werken onder W2K.

ConvertXtoDVD doet het ook goed, is net zo sloom maar loopt dan weer wel onder W2K. Heeft het voordeel dat het rechtstreeks een DVD brandt van een .ts file en (beperkte) knipmogelijkheden heeft.

Laatst gewijzigd door Pier; 12 juli 2009 om 13:48
Oud 12 juli 2009, 20:13
Transalp's schermafbeelding
Transalp Transalp is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: Humax Vox/Humax iHDR5050-C
Standaard

Inmiddels een film met de tool van Hillpet bewerkt en via usb naar de HardDisk van de Humax gebracht (SD, 576p). Toch wel fraai om dat zo te kunnen doen. Snel is anders, maar het lukt prima zo. Nu naar de volgende stap... HD kwaliteit.....!! Petje af voor Hillpet!

PS: Afspelen vanaf USB-stick lukt ook prima.
Oud 15 juli 2009, 15:38
Timmay's schermafbeelding
Timmay Timmay is offline
Junior Member

Standaard

hallo,

ik heb sinds gister ook een humax 5050c en probeer een ts bestand via een usb stick op de humax af te spelen. Mijn ts bestand is alleen +/- 9GB. Met NTSF kan hij wel op de stick, maar dat kan de humax niet lezen. En met FAT past het bestand weer niet op de usb stick.

Heeft iemand suggesties wat ik moet doen om het grote ts bestand op de humax af te spelen?
Oud 15 juli 2009, 15:49
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

• Via ftp op de humax zetten
  • Zoek even in dit forum naar ext3 als filesystem, want dat kan de humax wel lezen (dit in tegenstelling tot ntfs)
Oud 15 juli 2009, 16:49
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard gelukt!

Het was een toestand, maar het is me gelukt een filmpje op de Humax te zetten!!
Nu is het wachten op HD....heeft iemand al vernomen hoe het daarmee is??
Oud 15 juli 2009, 19:02
Josk's schermafbeelding
Josk Josk is offline
Member

Standaard

Ik ben benieuwd wie met welk tooltje, met welke instellingen en hoe snel zijn videos omzet naar TS om vervolgens met behulp van hillpet's tool de bestanden op humax te zetten.

Het is me met een SD-opname gelukt met VLC Media Player, maar die is net zo lang bezig met converteren als de opname zelf duurt. Weet helaas niet meer welke instellingen, maar i.i.g. moest deinterlace aanstaan.

En hoe zit het met ondertitelingen? Die heb ik nog niet aan de praat gekregen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten