Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 juli 2009, 16:59
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard helemaal mee eens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
Ik verwacht van een kabeldecoder dat hij decodeert, maar als er een enorme hd in zit en dus ook bestanden opslaat, en verder allerlei muziekformaten weergeeft en een fotoalbum in zich heeft zie ik het probleem van ook avi afspelen niet.
Vind ik ook. Technisch gezien mag dat geen probleem zijn. Ik heb hier in het forum zelfs gelezen dat de gebruikte procesor in de Humax volgens de specificaties in staat is om o.m. divx af te spelen.

Kijk maar eens wat er tegenwoordig allemaal op een mobiele telefoon zit, terwijl die toch eigenlijk bedoeld is om te bellen. Een beetje moderne flatscreen TV heeft al een netwerkaansluiting en kan informatie van internet weergeven zonder dat er een PC aan te pas komt.

Het lijkt me meer een strategische beslissing van Humax om die functie weg te laten. Op die manier kunnnen ze via kabelaanbieders als Ziggo meer apparaten afzetten, want Ziggo wil liever dat we allemaal een abonnement op Filmnet e.d. afsluiten dan dat we films gaan afspelen die we zelf op de harddisk hebben gezet.
Oud 8 juli 2009, 17:57
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Ik verwacht van een kabeldecoder dat hij decodeert, maar als er een enorme hd in zit en dus ook bestanden opslaat, en verder allerlei muziekformaten weergeeft en een fotoalbum in zich heeft zie ik het probleem van ook avi afspelen niet.
Dan zoek jij dus eigenlijk een mediastreamer zoals de Popcorn Hour of misschien de Xtreamer.

De Humax 5050C is puur als kabeldecoder bedoelt en niet als mediastreamer.
Wil je kunnen opnemen van andere apparatuur of afspelen van allerlei verschillende bestandsformaten moet je toch echt op zoek naar iets anders.

De beide apparaten die ik noem zijn trouwens uitstekend in staat om de bestanden van de Humax 5050C af te spelen.

Op zich had je trouwens ook kunnen weten dat de Humax 5050C de functies niet heeft zoals jij ze wenst door je voor de aanschaf beter "in te lezen".

Laatst gewijzigd door Sjaool; 8 juli 2009 om 18:33
Oud 8 juli 2009, 19:01
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard stream

Nee hoor we willen niet streamen, we willen gewoon filmpjes van de kleinkinderen opslaan op de grote HD van de Humax, en die bekijken zonder eerst de pc aan te moeten zetten.
Oud 8 juli 2009, 19:29
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Dan zoek jij dus eigenlijk een mediastreamer zoals de Popcorn Hour of misschien de Xtreamer. De Humax 5050C is puur als kabeldecoder bedoelt en niet als mediastreamer.
Waarom wordt er toch steeds onderscheid gemaakt tussen kabeldecoders en media-apparaten? Ik vind dat zo'n onzin. Een decoder is gewoon een ondergeschikte functie van het totale apparaat.

Jarenlang hebben we al allerlei apparaten in huis met analoge tuners; tv's, video- en harddiskrecorders, radio's, etc. En nu alles digitaal wordt, schijnt dat ineens niet meer te kunnen en wordt er een nieuwe categorie op de markt gebrahct; de zogenaamde decoders.

Een decoder is volgens mij nog steeds niks meer dan een tuner. En die hoort gewoon in ieder apparaat aanwezig te zijn zoals dat altijd geweest is.

Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners, zoals we dat altijd al gewend zijn geweest. Je wordt dan ook niet met tig verschillende afstandsbedieningen opgescheept.

Er zijn wel enkele tv's die een DVB-C tuner hebben ingebouwd maar daarvan moet je maar weer afwachten of die wel compatible is met je kabelprovider. Harddiskrecorders hebben bijna geen van allen een DVB-C tuner. En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.

Overheden en de elektronica-industrie willen allemaal dat we 'digitaal gaan', maar blijkbaar kunnen we in Europa en zelfs binnen Nederland nog niet eens één dwingende standaard afspreken. Gewoon belachelijk.

Voor mij is de Humax niks anders dan een handige digitale recorder (als vervanging voor mijn oude videorecorder) waarmee ik ook nog andere bestanden kan afspelen (en het liefst zoveel mogelijk verschillende formaten). Er had wat mij betreft ook nog wel een DVD-speler in mogen zitten.
Oud 8 juli 2009, 19:33
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard

Mooi verwoord.....helemaal mee eens!!!!
Oud 8 juli 2009, 20:10
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
Waarom wordt er toch steeds onderscheid gemaakt tussen kabeldecoders en media-apparaten? Ik vind dat zo'n onzin. Een decoder is gewoon een ondergeschikte functie van het totale apparaat.

Jarenlang hebben we al allerlei apparaten in huis met analoge tuners; tv's, video- en harddiskrecorders, radio's, etc. En nu alles digitaal wordt, schijnt dat ineens niet meer te kunnen en wordt er een nieuwe categorie op de markt gebracht; de zogenaamde decoders.

Een decoder is volgens mij nog steeds niks meer dan een tuner. En die hoort gewoon in ieder apparaat aanwezig te zijn zoals dat altijd geweest is.

Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners, zoals we dat altijd al gewend zijn geweest. Je wordt dan ook niet met tig verschillende afstandsbedieningen opgescheept.

Er zijn wel enkele tv's die een DVB-C tuner hebben ingebouwd maar daarvan moet je maar weer afwachten of die wel compatible is met je kabelprovider. Harddiskrecorders hebben bijna geen van allen een DVB-C tuner. En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.

Overheden en de elektronica-industrie willen allemaal dat we 'digitaal gaan', maar blijkbaar kunnen we in Europa en zelfs binnen Nederland nog niet eens één dwingende standaard afspreken. Gewoon belachelijk.
Heeft allemaal te maken met geld en hebzucht van de content industrie. Die willen eigenlijk helemaal niet dat consumenten dingen op kunnen nemen of dupliceren. Dat gelazer begon al in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Toen wilde de Duitse platenindustrie van handelaren de NAW gegevens hebben van iedereen aan wie ze een bandrecorder (die spoelenrecorders dus) verkochten, want iedere consument met een bandrecorder was in de ogen van de platenindustrie een potentiële crimineel. Uiteindelijk moest het Bundesverfassungsgericht eraan te pas komen om te bepalen dat handelaren niet verplicht waren die gegevens van hun klanten te verstrekken. En denk ook eens terug aan de jarenlange procedures in de VS tegen de Betamax recorder van Sony. Die procedures werden doorgezet tot aan het Hogegerechtshof, dat uiteindelijk bepaalde dat videorecorders mochten worden verkocht. Kun je je nu niet meer voorstellen misschien, maar het geeft goed de mentaliteit aan van de content industrie, en die mentaliteit is in meer dan een halve eeuw geen spat veranderd. Sterker nog, nu met de digitale revolutie ziet de content industrie zijn kans schoon om meteen allerlei beperkingen door te voeren, zodat men exact kan bepalen wat een consument wel en niet met content mag doen.

Diezelfde lobby van de entertainmentindustrie is er ook verantwoordelijk voor dat er geen (digitale) audio- en video-apparatuur op de (consumenten)markt komt die echt alles kan wat consumenten willen.

Citaat:
Voor mij is de Humax niks anders dan een handige digitale recorder (als vervanging voor mijn oude videorecorder) waarmee ik ook nog andere bestanden kan afspelen (en het liefst zoveel mogelijk verschillende formaten).
Qua video kan de Humax uitsluitend het eigen transport stream formaat afspelen, andere formaten zijn niet geïmplementeerd, en dat is een bewuste keuze van de fabrikant. Deels ingegeven door kostenoverwegingen (licenties) en deels door de genoemde lobby en druk vanuit de entertainmentindustrie. Het mag al een klein wonder heten dat de Ethernet poort op de 5050C functioneel is voor bestandsuitwisseling via FTP, want in de gelijkaardige Britse sat variant van deze PVR is dat niet het geval.
Citaat:
Er had wat mij betreft ook nog wel een DVD-speler in mogen zitten.
Correctie: wat mij betreft had er een DVD én Blu-ray brander in mogen zitten, alsmede goede edit-mogelijkheden, zodat je opgenomen programma's 'schoon' over zou kunnen zetten naar DVD of (voor HD) naar Blu-ray zonder gebruik te maken van een computer of andere additionele apparatuur.
Oud 8 juli 2009, 20:18
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Vergeet niet dat als de Humax 5050C met alle functies die hierboven genoemd worden uitgerust zou zijn dit apparaat een onbetaalbaar product had geworden.

Nu hebben we mooie, betaalbare en over het algemeen goed functionerende HD PVR waar ik heel erg blij mee ben.
Oud 8 juli 2009, 20:27
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard

Het enige wat ik vraag is een aanpassing in de transportstream...en als dat niet van Humax kan komen, dan graag een tool om het zelf op te lossen...(ben niet veeleisend...)
Oud 8 juli 2009, 20:32
Member

Standaard

Goed verhaal Riparius. Hoewel dat Blueray voor mij zonodig nog niet hoeft. Maar da's persoonlijk. En ik ben het ook eens met Sjaool dat de Humax verder een prima apparaat is.

Wat betreft de kosten... nu moet je naast de Humax toch nog een aparte DVD- of Blueray speler neerzetten, dus dat geld ben je toch kwijt.

Ik hoop alleen maar dat slimmerikken in de community de Humax nog mooier kunnen maken door extra softwaretools zoals dat van Hillpet of misschien zelfs wel alternatieve firmware versies (i have a dream... )
Oud 8 juli 2009, 20:32
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik vraag is een aanpassing in de transportstream...en als dat niet van Humax kan komen, dan graag een tool om het zelf op te lossen...(ben niet veeleisend...)
Er bestaan allang tooltjes waarmee je allerlei video bestandsformaten om kunt zetten naar .ts formaat, maar het probleem is dat de Humax ook nog twee hulpbestandjes nodig heeft voordat het .ts bestand wordt herkend. Er werkt al iemand aan een tooltje om die hulpbestandjes aan te kunnen maken, dus binnenkort is wat jij wil wel (min of meer) mogelijk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten