Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 juli 2009, 10:15
Pope303's schermafbeelding
Pope303 Pope303 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Cisco_Linksys
DTV: Humax 5050
Standaard

Ik zou zeker eens kijken naar MediaCoder , Vrij te gebruiken en veel mogelijkheden om te coderen , je moet wel wat kennis en kunde op codec gebied hebben , maar ook al heb je dat niet er is een wizard en simple mode die je aardig op weg helpt.

Heb er al van alles mee geconverteerd ook een paar .ts hd movies en moet zeggen niet slecht , een HD film met 5.1 dlb. naar een 700mb CD op H.264 bijvoorbeeld
http://mediacoder.sourceforge.net/

P.
Oud 3 juli 2009, 10:47
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Hey een verwant! Ik gebruik MediaCoder jaar en dag zeer intensief, voornamelijk voor muziek (sorry, maar ik hoef niet álles in lossless formaten) maar de video-mogelijkheden zijn zéér uitstekend. Ben er op dit moment zelfs mee bezig. Mijn favoriete converter, helemaal gratis beschikbaar, superveel codecs, hartstikke customizable, met GUI en console mogelijkheden, wat je wilt. En bovendien: heel erg gebruiksvriendelijk, waar het gemiddelde program van SourceForge te ingewikkeld is voor de gemiddelde gebruiker is het gelijk installeren en aan de slag ermee.
Oud 3 juli 2009, 11:03
Pope303's schermafbeelding
Pope303 Pope303 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Cisco_Linksys
DTV: Humax 5050
Standaard

Je kan in Mediacoder preset files gebruiken dit zijn xml files , die de settings naar een bepaald codeer formaat direct goed zetten, wellicht zijn er meer guru's die preset files kunnen sharen zodat het coderen van Humax naar DVD format echt simpel wordt voor iedereen.

Laatst gewijzigd door Pope303; 5 juli 2009 om 09:17
Oud 8 juli 2009, 11:47
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Red face Ingewikkeld?

Dag allemaal; ik ben nieuw op dit forum en heb me al een paar dagen in zitten lezen, maar hoe meer ik lees hoe meer ik in de war raak. Misschien is er iemand die me kan vertellen of mogelijk is wat wij willen?

We hebben een Humax 5050, en de bedoeling is eigenlijk dat we kleine filmpjes (en misschien ook grote) afspelen via de externe HD. Geprobeerd ze via FTP op de Humax te zetten, pc geeft aan dat dat gelukt is, maar in menu Humax niks te zien.Ook geprobeerd via de usb aangesloten hd af te spelen maar dat lukt ook niet. Nu heb ik begrepen dat dat komt doordat er twee extra bestandjes bij moeten?
Kortom: onze wens:

Filmpjes kijken van een externe opslag via de Humax op onze tv.

Is dit mogelijk?
Oud 8 juli 2009, 12:19
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Weet iemand wat de benodigde doorvoersnelheid van de USB-stick/USB-harddisk dient te zijn om HD-films af te kunnen spelen?
Oud 8 juli 2009, 12:33
Ronneman's schermafbeelding
Ronneman Ronneman is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
Dag allemaal; ik ben nieuw op dit forum en heb me al een paar dagen in zitten lezen, maar hoe meer ik lees hoe meer ik in de war raak. Misschien is er iemand die me kan vertellen of mogelijk is wat wij willen?

We hebben een Humax 5050, en de bedoeling is eigenlijk dat we kleine filmpjes (en misschien ook grote) afspelen via de externe HD. Geprobeerd ze via FTP op de Humax te zetten, pc geeft aan dat dat gelukt is, maar in menu Humax niks te zien.Ook geprobeerd via de usb aangesloten hd af te spelen maar dat lukt ook niet. Nu heb ik begrepen dat dat komt doordat er twee extra bestandjes bij moeten?
Kortom: onze wens:

Filmpjes kijken van een externe opslag via de Humax op onze tv.

Is dit mogelijk?
Lees dit draadje maar eens goed door. Hillpet is een tool aan het ontwikkelen om de 2 bestandjes te genereren vanuit de .TS file.
Oud 8 juli 2009, 12:39
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard

Oke, dat heb ik gelezen, is het zo dat op dit forum dan een bericht wordt geplaatst hoe dit werkt?
We zijn verder erg tevreden over het apparaat, maar dat dit niet kan hebben we van tevoren niet gezien anders hadden we misschien naar een andere oplossing gezocht. Ben wel blij dat we niet de enigen zijn en dat eraan gewerkt wordt. Nu maar hopen dat het lukt!
Overigens: dank voor de snelle reactie!
Oud 8 juli 2009, 14:22
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard Status update...

Hillpet zou je ons een statusupdate kunnen geven van de vorderingen met het tooltje? Ik zie dat je laatste post alweer een kleine maand geleden is. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
Oud 8 juli 2009, 16:35
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joy Bekijk bericht
...maar dat dit niet kan hebben we van tevoren niet gezien anders hadden we misschien naar een andere oplossing gezocht.
Hoe is het nu mogelijk dat je van een kabeldecoder dit verwacht?
Oud 8 juli 2009, 16:49
Joy's schermafbeelding
Joy Joy is offline
Junior Member

Standaard kabeldecoder

Ik verwacht van een kabeldecoder dat hij decodeert, maar als er een enorme hd in zit en dus ook bestanden opslaat, en verder allerlei muziekformaten weergeeft en een fotoalbum in zich heeft zie ik het probleem van ook avi afspelen niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten