Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 juni 2009, 18:46
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therealwheely Bekijk bericht
Waarom zou je .TS-bestanden van de Humax op een ander apparaat willen afspelen als je ze ook op de Humax zelf kunt afspelen

Het gaat er hier vogens mij om dat DVD-bestanden op de Humax kunnen worden afgespeeld en dat die daarvoor eerst moeten worden omgezet naar .TS

Of bedoel je iets anders?
Het gaat om BEWERKTE .ts bestanden (die je eerst met de Humax hebt opgenomen en daarna bijv reclame eruit hebt geknipt), die kan de Humax nl niet meer afspelen (omdat de mht en nts niet meebewerkt kunnen worden.
Oud 27 juni 2009, 09:42
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk56 Bekijk bericht
Nou ik heb de WDTV voorzien van een alt.FW en gister geprobeerd om vanaf de NAS te streamen en dat lukte (SD en HD-ready content).
/offtopic hier is de link http://b-rad.cc/wdlxtv offtopic/
Dat klinkt HEEL erg interessant! (Ik stream zelf nog via m'n oude KiSS DP-558, maar helaas kan die geen HD aan.)
Oud 27 juni 2009, 14:47
alfonsoo's schermafbeelding
alfonsoo alfonsoo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: internet vaker
DTV: humax 5050c hd ontvanger
Standaard

hoi allemaal, ik heb de 5050 nu een aantal dagen ,en ben best tevreden , maar bij het overzetten van tv programma,s naar de pc, heb ik ontdekt dat er strepen in beeld te zien zijn bij snelle bewegingen, uitgezonden speelfilms hebben dit verschijnsel niet, enkel eigen programma,s van de omroepen" bv in de dansscene van 2balletdansers bij de opening van de hermitage is dit goed te zien. ik gebruik aanbevolen de vlc speler en ook sm player. Herkent iemand dit verschijnsel?
Oud 27 juni 2009, 15:25
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfonsoo Bekijk bericht
hoi allemaal, ik heb de 5050 nu een aantal dagen ,en ben best tevreden , maar bij het overzetten van tv programma,s naar de pc, heb ik ontdekt dat er strepen in beeld te zien zijn bij snelle bewegingen, uitgezonden speelfilms hebben dit verschijnsel niet, enkel eigen programma,s van de omroepen" bv in de dansscene van 2balletdansers bij de opening van de hermitage is dit goed te zien. ik gebruik aanbevolen de vlc speler en ook sm player. Herkent iemand dit verschijnsel?
Dit is normaal en komt doordat de TV uitzendingen Interlaced worden uitgezonden.
Bij films is het interlaced effect meestal niet zichtbaar omdat deze orgineel 25 (eigenlijk 24) fps zijn.
De meeste movieplayers voor de PC hebben wel een deinterlace optie zoals bijvoorbeeld Mediaplayer Classic

Het is zeker niet aan te raden om je opnames te deinterlacen als je deze wil bewaren op DVD en/of afspelen op TV.
Hierdoor gaat de kwaliteit alleen maar achteruit.
Oud 27 juni 2009, 16:23
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Je kunt in VLC-player ook "deinterlace" aanzetten. Dit staat onder het rolmenu "Video". Je kunt daar uit verschillende soorten deinterlace methodes kiezen. Gewoon even testen wat jij het mooiste vind.
Oud 27 juni 2009, 19:30
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Dit is normaal en komt doordat de TV uitzendingen Interlaced worden uitgezonden.
Bij films is het interlaced effect meestal niet zichtbaar omdat deze orgineel 25 (eigenlijk 24) fps zijn.
Die uitleg is technisch niet juist. Bij interlaced videobeelden met een beeldfrequentie van 25 Hz zit er 1/50 seconde tijdsverschil tussen de twee fields van één frame, hetgeen resulteert in kam-effecten bij snelle horizontale bewegingen als je de individuele frames of de videosequentie terugkijkt zonder deinterlacing. Bij filmmateriaal is dat niet zo, omdat de twee ingescande deelbeelden (fields) van eenzelfde filmframe hetzelfde moment in de tijd representeren. Om die reden is er bij (betere) DVD spelers die zelf kunnen deinterlacen ook verschil tussen videomode deinterlacing en filmmode deinterlacing. Via flags op de DVD kan een speler die zelf kan deinterlacen uitmaken of er videomode of filmmode deinterlacing moet worden toegepast, maar de producenten van PAL DVD's lichten op grote schaal de hand met een correcte toepassing van deze flags. Daarom is meestal ook automatische detectie mogelijk aan de hand van een analyse van het beeldmateriaal door een dergelijke speler, of door een TV.
Oud 28 juni 2009, 11:19
alfonsoo's schermafbeelding
alfonsoo alfonsoo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: internet vaker
DTV: humax 5050c hd ontvanger
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
De meeste movieplayers voor de PC hebben wel een deinterlace optie zoals bijvoorbeeld Mediaplayer Classic

Het is zeker niet aan te raden om je opnames te deinterlacen als je deze wil bewaren op DVD en/of afspelen op TV.
Hierdoor gaat de kwaliteit alleen maar achteruit.
ik ben eruit, ik gebruik nu de mediaplayer classic, hier treedt het interlaced verschijnsel niet op, overigens heb ik bij deze player niets ingesteld.
bedankt voor alle uitleg.
Oud 28 juni 2009, 18:09
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjnh Bekijk bericht
Keep up the good work
Als je dit voor elkaar krijgt ben je een held voor veel Humax gebruikers

Kan-nie-wachte-nie
Jongens GOED nieuws:
- Met IE 8 kun je probleemloos files >4GB ftp-en naar je PC (zelfs een van 16GB)
- Met het gadget WD HD TV mediastreamer kun je alle files (ook de .ts files van de Humax) rechtreeks van een externe USB schijf naar de HD TV afspelen (dus je hoeft ze niet terug te zetten op de Humax). Werk perfect!!!
Oud 29 juni 2009, 23:45
snodrop's schermafbeelding
snodrop snodrop is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 standaard
DTV: PVR5050c
Standaard

Geweldig werk Peter.

Ik heb sinds kort ook een 5050c.

Ik doe graag mee met het testen indien dit nodig is.

Ik stuur wel even een PM

Hans
Oud 2 juli 2009, 13:07
arnmish's schermafbeelding
arnmish arnmish is offline
Junior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax
Standaard TS conversie probleem synchronisatie beeld en geluid

Er zijn diverse programma's op de markt waarmee de ts bestanden kunnen worden geconverteerd naar een format dat kan worden gebrand op bv DVD.

Ik heb diverse malen geprobeerd via Videoredo, ts converter, OJO HD converter etc maar resultaat is niet naar behoren. Hoe langer de opname hoe meer problemen met de synchronisatie van beeld en geluid.

Resultaat is wel naar behoren met EM Total Video Converter, nadeel is alleen dat de conversie lang duurt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten