Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 juni 2009, 02:01
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kupersjan Bekijk bericht
Inderdaad, Is volgende week terug
De belangstelling is groeiende.

Mijn vakantie zit er weer op , maar leverde nog een paar positieve ontwikkelingen op het vlak van de conversie tool mbt de trick modes, dus ik heb goede hoop dat het een dezer dagen wel gaat lukken om van de meeste SD en HD content de NTS en HMT bestanden te regenereren. De huidige versie van de tool is nog volop in ontwikkeling en werkt op dit moment voor SD bestanden. De trick modes zal ik er zsm aan toevoegen, evenals de support voor HD content.

-Peter-
Oud 19 juni 2009, 16:40
jsprangers's schermafbeelding
jsprangers jsprangers is offline
Junior Member

Ziggo Internet: nvt
DTV: Humax 5050c
Standaard

ik heb de beta versie geprobeerd en hij werkt goed!

Weet er iemand nog een makkelijke freeware tool om .AVI bestanden om te zetten naar .TS bestanden?

VLC en VideoRedo kunnen dit niet, toch?
Oud 20 juni 2009, 08:57
Peerke43's schermafbeelding
Peerke43 Peerke43 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: Humax 5050c
Standaard

Jsprangers,

Avi omzetten naar TS format kan met de Total video converter van OJOsoft.

Wat betreft die beta van Hillpet hoe zou ik die kunnen krijgen, wat moet je hiervoor doen?

Groeten
Peerke
Oud 20 juni 2009, 21:59
Harm10's schermafbeelding
Harm10 Harm10 is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050C
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peerke43 Bekijk bericht
JWat betreft die beta van Hillpet hoe zou ik die kunnen krijgen, wat moet je hiervoor doen?
Hem een PM sturen..............
Oud 20 juni 2009, 22:47
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jsprangers Bekijk bericht
ik heb de beta versie geprobeerd en hij werkt goed!

Weet er iemand nog een makkelijke freeware tool om .AVI bestanden om te zetten naar .TS bestanden?

VLC en VideoRedo kunnen dit niet, toch?
VLC kan een TS bestand maken (MPEG-2 TS), alleen ontbreken dan de timecodes, welke de 5050c nodig heeft. De tool kan dit voor je doen. Weliswaar zijn de timestamps dummy, maar de 5050c doet hier blijkbaar niets mee. Of VLC ook jouw AVI bestand als input aankan, is de vraag. Onder AVI wordt dezer dagen alles geschaard wat zowel A en V bevat.

-Peter-
Oud 21 juni 2009, 14:15
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
De belangstelling is groeiende.

Mijn vakantie zit er weer op , maar leverde nog een paar positieve ontwikkelingen op het vlak van de conversie tool mbt de trick modes, dus ik heb goede hoop dat het een dezer dagen wel gaat lukken om van de meeste SD en HD content de NTS en HMT bestanden te regenereren. De huidige versie van de tool is nog volop in ontwikkeling en werkt op dit moment voor SD bestanden. De trick modes zal ik er zsm aan toevoegen, evenals de support voor HD content.

-Peter-
Goed man! Je doet echt geweldig werk! Respect!
Ik hoop dat we snel met een wat grotere groep kunnen gaan testen.
Grtz,
Wheely
Oud 26 juni 2009, 12:50
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file.

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten.

-Peter-
Ik zag bij Mediamarkt een advertentie van een WD TV HD Mediaspeler, volgens de specs kan die ook .ts files afspelen. Als je dan de (in Videoredo of zo) geknipte .ts files van de Humax daarop kunt afspelen (via HDMI op he HD TH), dan is het probellem opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee????
Oud 26 juni 2009, 13:07
therealwheely's schermafbeelding
therealwheely therealwheely is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door felisenum Bekijk bericht
Ik zag bij Mediamarkt een advertentie van een WD TV HD Mediaspeler, volgens de specs kan die ook .ts files afspelen. Als je dan de (in Videoredo of zo) geknipte .ts files van de Humax daarop kunt afspelen (via HDMI op he HD TH), dan is het probellem opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee????
Waarom zou je .TS-bestanden van de Humax op een ander apparaat willen afspelen als je ze ook op de Humax zelf kunt afspelen

Het gaat er hier vogens mij om dat DVD-bestanden op de Humax kunnen worden afgespeeld en dat die daarvoor eerst moeten worden omgezet naar .TS

Of bedoel je iets anders?

Laatst gewijzigd door therealwheely; 26 juni 2009 om 13:20
Oud 26 juni 2009, 13:09
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Dat werkt wel, maar de WDTV kan geen teletekst ondertitels weergeven.
En het is inderdaad natuurlijk vervelend dat je 20 apparaten in huis moet hebben om alles te kunnen afspelen.
Het zou handig zijn als er een alles-in-één apparaat was, wat gewoon ALLES kon afspelen, opnemen, streamen...en wat er nog meer te verzinnen is.
Oud 26 juni 2009, 16:24
Henk56's schermafbeelding
Henk56 Henk56 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Pan.TU-DC40RD,Humax IR Fox C, 2x Humax iHDR5050-C, Ph.LCD-32PFL9613/H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
Dat werkt wel, maar de WDTV kan geen teletekst ondertitels weergeven.
En het is inderdaad natuurlijk vervelend dat je 20 apparaten in huis moet hebben om alles te kunnen afspelen.
Het zou handig zijn als er een alles-in-één apparaat was, wat gewoon ALLES kon afspelen, opnemen, streamen...en wat er nog meer te verzinnen is.
Tsja, wat kan ik hier nog aan toevoegen.

Nou ik heb de WDTV voorzien van een alt.FW en gister geprobeerd om vanaf de NAS te streamen en dat lukte (SD en HD-ready content).
/offtopic hier is de link http://b-rad.cc/wdlxtv offtopic/
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten