Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 juni 2009, 10:42
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessiez Bekijk bericht
Maar is VLC portable niet juist voor gebruik op een drive?
Ik zou zeggen probeer het eens.
Het zou kunnen werken maar ik vrees dat de netwerkverbinding te langzaam is om lekker te kunnen draaien.
Andere probleem is volgens mij dat je alleen kunt kijken op een pc en niet op je tv.
Oud 3 juni 2009, 11:41
wessiez's schermafbeelding
wessiez wessiez is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: geen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteBlaster Bekijk bericht
Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat je VLC portable op de HUMAX wilde runnen.
Ja, dat bedoelde ik wel.

Ik begrijp dat de humax draait op een Linux OS. De portable VLC player is ook te verkrijgen voor Linux. Kan dit niet draaien op de humax? Of als je het programma op een USB stick zet met de film?

P.S. Heb geen mogelijkheid om te testen. Ben (nog) niet in bezit van de 5050c
Oud 3 juni 2009, 16:47
ByteBlaster's schermafbeelding
ByteBlaster ByteBlaster is offline
Junior Member

DTV: HUMAX 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessiez Bekijk bericht
Ja, dat bedoelde ik wel.

Ik begrijp dat de humax draait op een Linux OS. De portable VLC player is ook te verkrijgen voor Linux. Kan dit niet draaien op de humax? Of als je het programma op een USB stick zet met de film?

P.S. Heb geen mogelijkheid om te testen. Ben (nog) niet in bezit van de 5050c
Er zal hoogstwaarschijnlijk idd een Linux OS op de Humax draaien, daar het gebruikte filesysteem ext3 is. Alleen zal de Humax geen x86 processor bevatten, maar volgens mij een ARM processor. Je zult dus sowieso dan al een VLC executable en benodigde libraries moeten hebben die geschikt is voor deze processor ( dmv cross compiling ). Verder zul je ook de mogelijkheid moeten hebben om een op de Humax gekopieerde executable te runnen, hiervoor moet je dan ook rechten hebben. Ook zul je device drivers tot je beschikking moeten hebben om de hardware Humax te kunnen benaderen en toegang tot het root filesysteem. Helaas is het volgens mij nog niemand gelukt om in het root filesysteem te komen, dit zit in intern FLASH memory hoogst waarschijnlijk. Zodra iemand toegang heeft tot het root filesysteem, dan wordt het interessant, dan kan het hacken beginnen
Oud 3 juni 2009, 23:41
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteBlaster Bekijk bericht
Er zal hoogstwaarschijnlijk idd een Linux OS op de Humax draaien, daar het gebruikte filesysteem ext3 is. Alleen zal de Humax geen x86 processor bevatten, maar volgens mij een ARM processor. Je zult dus sowieso dan al een VLC executable en benodigde libraries moeten hebben die geschikt is voor deze processor ( dmv cross compiling ). Verder zul je ook de mogelijkheid moeten hebben om een op de Humax gekopieerde executable te runnen, hiervoor moet je dan ook rechten hebben. Ook zul je device drivers tot je beschikking moeten hebben om de hardware Humax te kunnen benaderen en toegang tot het root filesysteem. Helaas is het volgens mij nog niemand gelukt om in het root filesysteem te komen, dit zit in intern FLASH memory hoogst waarschijnlijk. Zodra iemand toegang heeft tot het root filesysteem, dan wordt het interessant, dan kan het hacken beginnen
De 5050c bevat een Broadcom BCM7401 SoC (met een MIPS32 core). Deze chip is er in een secure versie, dus een Linux prompt als root lijkt me eeeerg lastig. Maar alles kan.

Voorlopig proberen we het op de legaal aangeboden interfaces zoals USB en Eth.

-Peter-
Oud 5 juni 2009, 23:21
René28's schermafbeelding
René28 René28 is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR5050-c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
De 5050c bevat een Broadcom BCM7401 SoC (met een MIPS32 core). Deze chip is er in een secure versie, dus een Linux prompt als root lijkt me eeeerg lastig. Maar alles kan.

Voorlopig proberen we het op de legaal aangeboden interfaces zoals USB en Eth.

-Peter-
Als LINUX/UNIX net zoiets heeft als telnet voor Windows dan is het volgens mij wel mogelijk. Via telnet is de Humax bereikbaar (poort 21), maar geeft (hoe kan het ook anders) een syntax error. Mss kan iemand hier iets mee.

René
Oud 5 juni 2009, 23:47
ByteBlaster's schermafbeelding
ByteBlaster ByteBlaster is offline
Junior Member

DTV: HUMAX 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René28 Bekijk bericht
Als LINUX/UNIX net zoiets heeft als telnet voor Windows dan is het volgens mij wel mogelijk. Via telnet is de Humax bereikbaar (poort 21), maar geeft (hoe kan het ook anders) een syntax error. Mss kan iemand hier iets mee.

René
Telnet dat heeft Linux zeker. Die poort 21 die bereikbaar is, dat is de FTP poort van de HUMAX, die staat gewoon open. Ik heb al eens met nmap ( een poortscan programma voor Linux ) een poortscan uitgevoerd. Helaas is poort 21 de enige openstaande poort .
Oud 15 juni 2009, 16:06
wessiez's schermafbeelding
wessiez wessiez is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: geen
Standaard

Als ik het goed begrepen heb, zijn er meer mensen dan alleen Hillpet bezig met het programma. Kan iemand al een update geven?

Als ik een avi of .vob wil omtoveren tot een .TS file met behulp van VLC-player, welke instellingen voor het converteren kan ik dan hetbeste gebruiken voor video en audio.

Groeten,
Wessiez
Oud 15 juni 2009, 20:49
haabee's schermafbeelding
haabee haabee is offline
Junior Member

DTV: humax 5050c
Standaard

Ik lees in dit forum veel belovende berichten over een tool om media te converteren zodat je het op de humax kunt bekijken.
Kan iemand me vertellen hoe ik aan die software kom? Ik heb geprobeerd een berichtje te sturen naar Hillpet maar tot nu toe helaas nog geen respons, daarom maar even een berichtje naar iedereen.

groet HaaBee
Oud 15 juni 2009, 20:51
realtimetrader's schermafbeelding
realtimetrader realtimetrader is offline
Junior Member

Standaard vakantie

Volgens mij is de maker van de tool met vakantie
Oud 16 juni 2009, 11:27
kupersjan's schermafbeelding
kupersjan kupersjan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: HD
DTV: Humax 5050
Standaard

Inderdaad, Is volgende week terug
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten