Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 21 april 2009, 11:30
jansfotos's schermafbeelding
jansfotos jansfotos is offline
Member

Standaard Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Ik heb dagenlang gelezen op dit forum. Maar ik kom er niet uit. Ik zou graag de opgenomen bestanden omzetten naar een dvd en ik heb een paar dvd's die zou ik graag omzetten naar de hd van de Humax 5050c. Het aanschaffen van software is geen probleem maar ik weet niet welke software. Hopelijk kan me iemand helpen. Alvast bedankt!
Oud 21 april 2009, 14:29
Petie81's schermafbeelding
Petie81 Petie81 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.
Oud 21 april 2009, 16:02
aleg's schermafbeelding
aleg aleg is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petie81 Bekijk bericht
Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.

VideoRedo zou gewoon moeten kunnen met MPEG-2 streams.

Arcsoft Total Media Extreme zou, volgens zeggen, ook de H.264 high-definition goed moeten kunnen hanteren en omzetten naar DVD.
Oud 21 april 2009, 18:01
geerten's schermafbeelding
geerten geerten is offline
Senior Member

Standaard

Ik werk nu met ConvertXtoDVD.
Oud 21 april 2009, 23:45
Petie81's schermafbeelding
Petie81 Petie81 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Standaard

Bedankt voor de tips, maar die programma's draaien niet op een Mac en ik heb geen zin om Windows op m'n Mac te zetten. Ik blijf dus nog even zoeken en knoeien
Oud 22 april 2009, 01:01
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Standaard

Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file.

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten.

-Peter-
Oud 22 april 2009, 08:54
jansfotos's schermafbeelding
jansfotos jansfotos is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file.

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

-Peter-

Geweldig nieuws! Succes en ik kijk er naar uit!
Oud 22 april 2009, 13:46
Ardana's schermafbeelding
Ardana Ardana is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ via Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR5200c
Standaard

Citaat:
de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
Zitten de subtitles dan in de SPTS? Ik had laatst een file van HistoryHD van de Humax geplukt maar op m'n PC liet smplayer geen subs zien. Ik dacht daarom dat die in ander bestand stonden.

PS: Leuk als je experiment gaat lukken. Zal veel mensen blij maken (en meer mensen doen besluiten een grotere HDD in de Humax te stoppen )
BOFH excuse #92:

Stale file handle (next time use Tupperware(tm)!)

Oud 22 april 2009, 14:54
Robertdehoop's schermafbeelding
Robertdehoop Robertdehoop is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1
Standaard

Citaat:

-Peter-
Geweldige actie!! Ik hoop dat het lukt. Succes....
Oud 22 april 2009, 15:21
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

Ik heb nog geen Humax, maar zal deze binnenkort aanschaffen en ben zeer geïnteresseerd naar je resultaten.

Ik heb op

http://foxsatdisk.wikispaces.com/

gelezen dat er op de Humax HD ook een hidden directory bestaat. Ben je daarvan op de hoogte en hou je hier rekenschap mee?

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten