Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 april 2009, 13:16
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deddiekoel Bekijk bericht
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Maar al was dat zo dan lijkt het me nog dat dit iets dat softwarematig moet zijn op te lossen.
Hoe dan? Door een firmware update uit te brengen die de 1.0.2.5 wel moet accepteren en de 1.1.0.E niet.
Want die laatste wil je niet terug zetten.
Om die versies te vertellen hoe ze daar mee om moeten gaan, moet je een firmware update uitbrengen die .....
Oud 16 april 2009, 13:19
deddiekoel's schermafbeelding
deddiekoel deddiekoel is offline
Member

DTV: Cisco DVB 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Hoe dan? Door een firmware update uit te brengen die de 1.0.2.5 wel moet accepteren en de 1.1.0.E niet.
Want die laatste wil je niet terug zetten.
Om die versies te vertellen hoe ze daar mee om moeten gaan, moet je een firmware update uitbrengen die .....
Ik zal mezelf even quoten uit het andere topic:

Hoewel dit waarschijnlijk niet de beste plek is voor dit soort voorstellen wil ik toch mijn oplossing voor dit probleem hier kwijt.

In het verleden hebben de 1.0.2.5 firmware apparaten automatisch geüpdate. Dit heeft volgens mij gewerkt tot 1.0.4.1.
Daarom leek mij de beste oplossing om op het @home netwerk simpelweg de oude firmwares te zetten (desnoods alleen in het weekend of zo). Om nu te voorkomen dat mensen met een nieuwere firmware een oude krijgen moet er wellicht een eerst een extra update komen waarin een automatische downgrade wordt uitgezet (het mooist is om dit in menu optie te regelen). Zodoende hebben die mensen er geen last meer van als in weekenden er een oudere versie op het netwerk staat. Als een downgrade bescherming niet kan dan moet dit wellicht een eenmalige actie zijn waar de paar mensen met een nieuwere FW even last van hebben. Maar dat zullen er vast niet zoveel zijn en die zouden dan ook de auto-update feature uit kunnen zetten.
Op deze manier hoeven er geen dozen heen en weer te worden gestuurd en krijgt iedereen snel een up to date verhaal.

Geen idee in hoeverre dit haalbaar maar volgens mij zou dit een goede oplossing zijn...
Oud 16 april 2009, 13:25
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Zo zou het idd kunnen. Als het maar niet in het @casema netwerk gedaan wordt
Oud 16 april 2009, 13:27
Member

Standaard

Ik snap ook niet waarom een update wel werkt in het Casema gebied en niet elders. Lijtk mij dat dit probleem sowieso aangepakt moet worden...
Oud 16 april 2009, 19:31
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard versie 1.0.2.5

ik zit in het oude multikabel gebied en hier is nog geen firmware update geweest omdat het hier nog niet werkt (bijna) .Dus kunnen ze hier wel opnieuw beginnen met de update's . En als alle cisco's met deze versie beginnen snap ik het probleem niet . En ook het verhaal van kitaro dat deze cisco's moeten opgestuurd naar cisco in belgie snap ik al helemaal niet .We wachten weer vol verwachting af .
Oud 17 april 2009, 10:23
Member

Standaard

Ik heb gisteren nog met Ziggo gebeld en daar werd doodleuk beweerd dat het aan mijn aansluiting lag. Hij wilde ook niets anders horen.
Op zich zou het best kunnen maar dan wil ik wel graag weten hoe ik dat kan testen. Zijn er uberhaubt mensen in het @Home gebied die de update wel hebben?

Heb op (advies van helpdesk) even op www.sluitallesaan.nl gekeken en zag het volgende als inhoud van het installatiepakket staan:
Wat bevind zich in de doos:
  • Scart-kabel , HDMI kabel en COAX kabel
  • Handleiding
  • Afstandsbediening
  • Batterijen
  • Ziggo smartcard
  • Kabel Keur Splitter
  • Kabel Keur Huisversterker
  • Kabel Keur Antennekabel 1.5m
  • Kabel Keur antenne Aansluitdoos
  • 4 Kabel Keur losse opduw F-connectoren
In hoeverre zijn de dikgedrukte items nodig en waarom zaten die niet in de Cisco doos die ik bij de MM kocht? Want ik begreep dat als ik mijn decoder direct op de het eenstekker kastje (TRAS1000/B) aansluit waar de kabel binnenkomt het gewoon allemaal moet werken.
Oud 17 april 2009, 10:41
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Als je nu al een eengatsdoos hebt dan zou het kunnen werken maar is geen 100% zekerheid. Als je teruggaat naar de MM zouden ze je het moeten geven omdat dit er gewoon bij hoort.
Oud 17 april 2009, 12:03
ppiening's schermafbeelding
ppiening ppiening is offline
Member

Ziggo Internet: Arris Touchstone TM702 Alles in 1 Extra, netgemist
DTV: Cisco 8455 HDTV
Standaard vetgedrukte

de vetgedrukte items hebben een andere frequentie doorlaat gebied.
die wel nodig is voor de updates.

ik heb het wel volgens de "regels" aangesloten maar de 1.0.2.5 pakt de nieuwe update niet.

als je ook internet hebt van ziggo kun je eens proberen de antennekabel van internet naar je cisco te lijden. De splitter van het internetmoden en tv oet er tussen weg...

er staat ook een handleiding op het forum ergens hoe dat moet.
Oud 17 april 2009, 12:46
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppiening Bekijk bericht
er staat ook een handleiding op het forum ergens hoe dat moet.
Correctie, die handleiding staat niet op het forum, maar hier
Oud 17 april 2009, 13:01
Member

Standaard

Thanks!

Ik heb de handleiding bekeken en ik moet goed aangesloten zijn. Groene kabel komt binnen op TRAS1000/B eengatsdoos.
Daarachter heb ik een Hirschmann kabel splitter met een poort die het retoursignaal aankan. Hierachter zit momenteel nog een tweegatsdoos die ik nog moet vervangen.

Als ik voor updates controleer dan sluit ik de Cisco decoder direct op de eengatsdoos aan en dus moet het gewoon werken.

Wel grappig om te zien dat Ziggo het niet meer zo nauw neemt dat het AOP perse door Ziggo aangelegd moet worden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten