Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 april 2009, 15:28
Theunissen's schermafbeelding
Theunissen Theunissen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonapart Bekijk bericht
De ontvangst van Eurosport HD was voor de update feilloos, ik stelde hem handmatig in op 1080i.
Nu ,na de update, is de ontvangst zeer slecht, steeds blokken in beeld.
Of ik hem nu handmatig op 1080i zet of op Original.
Original schakelt hem ook op 1080i.
Dus de resolutie-instellingen voor en na de update zijn precies hetzelfde.
Hier is duidelijk wat anders aan de hand.
Hier is Eurosport nog steeds goed. Wat is de BER waarde (die moet eigenlijk nul zijn) en de sterkte van Eurosport bij jouw ? Hier is de BER 0 en de sterkte 47%. Indien de BER hoger is dan nul dan kan dat wel eens je probleem zijn.
Oud 10 april 2009, 17:33
rinus1249's schermafbeelding
rinus1249 rinus1249 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra - Arris 702B
DTV: Humax IHDR-5200C / Humax IRHD-5000C / Sony Home Theatre HT-SF1300 / Sony Bravia Full HD 40W4500
Standaard Orig.

Ook ik heb de update binnen gehaald in ca. 20 minuten en zonder problemen. De stand Orig. bekeken en ik kom tot de conclusie dat mijn Sony het beste beeld geeft als ik hem vast op 1080i laat staan en het zappen gaat dan ook veel sneller dan in Orig. In Orig moet de tv zich telkens opnieuw instellen wat weer tijd kost. De verdere verbeteringen heb ik nog niet kunnen bekijken.

Laatst gewijzigd door rinus1249; 10 april 2009 om 18:06
Oud 11 april 2009, 15:32
Daveyj's schermafbeelding
Daveyj Daveyj is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal Totaal en HDTV
DTV: Humax IRHD-5050C
Standaard Software update

Update met success gedownload maar in stand-by stand heb ik géén tijd melding alleen het rode ledje! Ben ik soms de enige?
Oud 11 april 2009, 16:16
Neo's schermafbeelding
Neo Neo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax irhd-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daveyj Bekijk bericht
Update met success gedownload maar in stand-by stand heb ik géén tijd melding alleen het rode ledje! Ben ik soms de enige?
om de tijd weergave te krijgen in standby, moet je de energiespaarstand in standby uit zetten.
Oud 12 april 2009, 13:29
bonapart's schermafbeelding
bonapart bonapart is offline
Member

DTV: Humax IRHD5000C en IRHD5200C, Philips 37PFL9604H/12,Ci+(Neotin)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theunissen Bekijk bericht
Hier is Eurosport nog steeds goed. Wat is de BER waarde (die moet eigenlijk nul zijn) en de sterkte van Eurosport bij jouw ? Hier is de BER 0 en de sterkte 47%. Indien de BER hoger is dan nul dan kan dat wel eens je probleem zijn.
Gisteravond werkte Eurosport HD weer goed.
Het signaal is m.i. wat zwak , 35%. Wordt het nog lager dan begint het BER getal behoorlijk te "rammelen". Dan ontstaan ook de blokken in het beeld.
Zal 'ns kijken of ik iets aan de signaalsterkte kan doen.
Bedankt.
Oud 12 april 2009, 21:56
Theunissen's schermafbeelding
Theunissen Theunissen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonapart Bekijk bericht
Gisteravond werkte Eurosport HD weer goed.
Het signaal is m.i. wat zwak , 35%. Wordt het nog lager dan begint het BER getal behoorlijk te "rammelen". Dan ontstaan ook de blokken in het beeld.
Zal 'ns kijken of ik iets aan de signaalsterkte kan doen.
Bedankt.
Maak je gebruik van een splitter ? Die zijn meestal de boosdoener van een zwak signaal.
Oud 14 april 2009, 13:21
jokla's schermafbeelding
jokla jokla is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 - Extra
DTV: Humax IRHD-5200
Standaard Software Update Humax IRHD-5000

Er is een software update voor de Humax IRHD-5000beschikbaar.
Het downloaden van de 48 packages duurt even, maar daarna gaat het vrij snel. Er is volgens mij niet veel nieuws onder de zon. Je kunt nu ook met een HDMI een keuze maken voor Original, naast 560p, 560i, 720p en 1080i... maar verder?? Iemand iets gevonden??
Oud 14 april 2009, 15:37
Humaxfan's schermafbeelding
Humaxfan Humaxfan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: online 20MB
DTV: Humax IRHD-5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jokla Bekijk bericht
Er is een software update voor de Humax IRHD-5000beschikbaar.
Het downloaden van de 48 packages duurt even, maar daarna gaat het vrij snel. Er is volgens mij niet veel nieuws onder de zon. Je kunt nu ook met een HDMI een keuze maken voor Original, naast 560p, 560i, 720p en 1080i... maar verder?? Iemand iets gevonden??
Nu de mogelijkheid om te kiezen voor original via HDMI, Energie besparingstand kun je nu uit zetten, sneller opstarten dan voorheen. Klok in je scherm tijdens standby stand. Betere scherpte van het menu in 1080i stand.

en voor de rest,

Even afwachten tot Anoniem met de release notes komt.

Laatst gewijzigd door Humaxfan; 14 april 2009 om 15:51
Oud 16 april 2009, 10:27
NastyNate's schermafbeelding
NastyNate NastyNate is offline
Junior Member

DTV: irHD5000
Standaard Original

Leuk dat ik kan kiezen voor de stand "original" op de decoder, heb inderdaad het idee dat de SD zenders dan iets beter doorkomen en daarbij vind ik het gewoon prettig als er zo min mogelijk apparaten aan het scalen zijn.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik de decoder deze original stand kan laten onthouden?

Elke keer dat ik schakel naar "original" en een beetje heen en weer zap gaat het prima, maar als dan naar een andere bron schakel (pc of 360) en weer terugschakel naar tv, is de original stand weer verloren gegaan en kan ik het weer handmatig gaan instellen.
Oud 16 april 2009, 16:33
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NastyNate Bekijk bericht
Leuk dat ik kan kiezen voor de stand "original" op de decoder, heb inderdaad het idee dat de SD zenders dan iets beter doorkomen en daarbij vind ik het gewoon prettig als er zo min mogelijk apparaten aan het scalen zijn.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik de decoder deze original stand kan laten onthouden?

Elke keer dat ik schakel naar "original" en een beetje heen en weer zap gaat het prima, maar als dan naar een andere bron schakel (pc of 360) en weer terugschakel naar tv, is de original stand weer verloren gegaan en kan ik het weer handmatig gaan instellen.
Heb je wel de software update uitgevoerd ?
Want dat verliezen van de original stand is nou net iets wat in de originele software werkte zoals jij het beschrijft. Na de update zou dat niet meer gebeuren. (bij mij werkt dat nu goed en blijft onthouden)

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten