• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stoppen analoge tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk als ze alle analoge kanalen eraf zouden halen een aantal mensen niet meer kunnen kijken omdat ze niet snappen hoe het nou werkt met 2 afstandsbedieningen, een decoder en een tv.
Nu kan je met een afstandsbediening en een tv af als je analoog wil kijken, dit is nogal logisch voor een aantal mensen.
Voor digitaal heb je een afstandsbediening, een tv, een afstandsbediening en een digitale decoder nodig wat niet logisch is voor een aantal mensen.

Een beetje een flutargument, want als je een 'ouderwetse' videorecorder gebruikt dan heeft die toch ook een eigen afstandsbediening. Elk apparaat een eigen afstandsbediening is volkomen 'logisch' om jouw oneigenlijke taalgebruik maar even te hanteren.

Ook zijn dit achterhaalde argumenten, want het zal niet lang meer duren voordat elke nieuwe TV is voorzien van een ingebouwde digitale tuner, en dan heb je weer 'net als vroeger' te maken met alleen een TV met één afstandsbediening. In Frankrijk moet elke nieuw verkochte TV al wettelijk verplicht voorzien zijn van een ingebouwde digitale HD (!) tuner.

Ook vind ik het dan niet meer dan juist dat ze de verplicht doorgegeven kanalen gratis doorgeven op het digitale net.
Nu hoeft dit alleen analoog.
Dat zou inderdaad wettelijk geregeld moeten worden, en dan niet alleen voor DVB-C via de kabel maar ook voor DVB-T via de ether.

Ook ga je de lokale omroepen verplichten om een heel duur apparaat er tussen te laten zetten om hun signaal digitaal te door te laten geven, de meesten hebben niet zo'n budget en moeten dan helaas afhaken.
Het hele productieproces is bij televisie allang gedigitaliseerd, zodat de kosten ook voor lokale omroepen om digitaal te gaan distribueren echt niet zo hoog zijn.
 
Ik denk als ze alle analoge kanalen eraf zouden halen een aantal mensen niet meer kunnen kijken omdat ze niet snappen hoe het nou werkt met 2 afstandsbedieningen, een decoder en een tv.
Nu kan je met een afstandsbediening en een tv af als je analoog wil kijken, dit is nogal logisch voor een aantal mensen.
Voor digitaal heb je een afstandsbediening, een tv, een afstandsbediening en een digitale decoder nodig wat niet logisch is voor een aantal mensen.

Daar zijn op dit forum al heel wat discussie's mee vol geschreven. Maar ben het helemaal met je eens. Problemen ontstaan bij verzorgings- en verpleeghuizen en andere ouderen waarvoor dit te snel gaat.

Ook vindt ik het dan niet meer dan juist dat ze de verplicht doorgevende kanalen gratis door te geven op het digitale net. Nu hoeft dit alleen analoog.

Ook ga je de lokale omroepen verplichten om een heel duur apparaat er tussen te laten zetten om hun signaal digitaal te door te laten geven, de meesten hebben niet zo'n budget en moeten dan helaas afhaken.

(bijna) alle lokale omroepen zitten al op de Astra3 (23.5 oost) dus dat is het probleem niet voor de kabelboer & omroepen

Gert.
 
Daar zijn op dit forum al heel wat discussie's mee vol geschreven. Maar ben het helemaal met je eens. Problemen ontstaan bij verzorgings- en verpleeghuizen en andere ouderen waarvoor dit te snel gaat.

Worden die problemen niet een beetje aangepraat? De meeste ouderen kunnen toch ook een telefoon bedienen?
 
Een beetje een flutargument, want als je een 'ouderwetse' videorecorder gebruikt dan heeft die toch ook een eigen afstandsbediening. Elk apparaat een eigen afstandsbediening is volkomen 'logisch' om jouw oneigenlijke taalgebruik maar even te hanteren.

Ook zijn dit achterhaalde argumenten, want het zal niet lang meer duren voordat elke nieuwe TV is voorzien van een ingebouwde digitale tuner, en dan heb je weer 'net als vroeger' te maken met alleen een TV met één afstandsbediening. In Frankrijk moet elke nieuw verkochte TV al wettelijk verplicht voorzien zijn van een ingebouwde digitale HD (!) tuner.

Geen flutargument dus.
Er zijn hele groepen die er WEL een probleem mee hebben. Dan kan je het wel bagatelliseren dat het argument flut is maar daar ben ik dan niet mee eens. Bijv de geriatrische patienten die wellicht een probleem zouden kunnen hebben...

Gert.
 
Geen flutargument dus.
Bijv de geriatrische patienten die wellicht een probleem zouden kunnen hebben...
Gert.
Maar dan is er toch altijd wel een groep in de samenleving die problemen heeft met technische veranderingen?
 
Maar dan is er toch altijd wel een groep in de samenleving die problemen heeft met technische veranderingen?

Jij wilt het echt niet snappen. Wil jij de bevolkingsgroep in verzorgings- en verpleegtehuizen opzadelen met een stb? Dan weet je niet waar je over praat.

Gert.
 
hmm er is maar 1 echte oplossing.. (volgens mij)
wacht er nog 2-5 jaar mee..
In de tussentijd komen er steeds meer lcd's met ingebouwde tuner met CI+.
Dan verandert er dus in principe niks.. coax in de tv.. en gewoon 1 afstandsbediening.

En dan in de komende 2-5 jaar.. het analoge aanbod al afbouwen..
naar laten we zeggen de basis 15 zenders ofzo.
Zo komt er in de tussentijd al meer ruimte vrij op de kabel voor digitale diensten.. en hebben mensen de tijd om een nieuwe tv aan te schaffen.
 
hmm er is maar 1 echte oplossing.. (volgens mij)
wacht er nog 2-5 jaar mee..
In de tussentijd komen er steeds meer lcd's met ingebouwde tuner met CI+.
Dan verandert er dus in principe niks.. coax in de tv.. en gewoon 1 afstandsbediening.

En dan in de komende 2-5 jaar.. het analoge aanbod al afbouwen..
naar laten we zeggen de basis 15 zenders ofzo.
Zo komt er in de tussentijd al meer ruimte vrij op de kabel voor digitale diensten.. en hebben mensen de tijd om een nieuwe tv aan te schaffen.

Ik denk dat de ontwikkelingen sowieso lopen zoals ze lopen.
Er zijn trouwens al wel genoeg afstandsbedieningen in de winkel die alle losse bij elk apparaat overbodig maken. Alles in een, een druk op de knop en alles werkt. misschien kunnen die nog gebruiksvriendelijker, maar het is al wel een optie.
Het enige wat zo'n afstandsbediening moet doen is de tv op de juiste uitgang aanzetten, en zappen maar.
 
Oneigenlijke discussies. Momenteel kunnen analoog en digitaal prima naast elkaar leven. Er is, zoals Archie keurig onderbouwd in een ander topic al aangegeven heeft, momenteel geen enkele technische onderbouwing voor het zwaar terugdraaien van het analoge gedeelte bij Ziggo. Ja ik hoor alweer iemand heel hard papegaaien dat er ruimte nodig is, maar dat is dus niet zo. Op de transponders is nog voldoende ruimte voor uitbreiding en de frequenties voor VOD en Internet zijn ook al belegd dus daar hoeft het momenteel ook niet voor te gebeuren. Aangezien er bij Ziggo geen substantiele uitbreidingen in het digitale pakket plaatsvinden is er geen enkele aanleiding om te praten over eventuele stopzetting. Dit in tegenstelling van Caiway waar een stevig HD pakket voorradig is.

Commercieel is er natuurlijk wel degelijk reden: het laten vervallen van de analoge doorgifte levert een hele stevige besparing op. Op termijn zal zeker het analoge gedeelte (moeten) vervallen, maar zolang niet een grote meerderheid van de huishoudens volledig digitaal zijn, zou dat onzinnig zijn. Overigens is hier in huis het analoge signaal allang verbannen en staan er 3 HD decoders en nog 1 SD decoder, dus ik kan wel prima zonder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan