Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 april 2009, 22:18
rbouwm's schermafbeelding
rbouwm rbouwm is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humax iHDR-5050c
Angry ETTHOME Klachten / Gebruikers worden ZEER benadeeld

Ik ben al meer dan 3 maanden aan het heen en weer bellen met Ziggo en Etthome (onderdeel van ziggo). Etthome is een dienst die pretendeert een snellere, meer geavanceerde internet service te leveren dan de regulier ziggo abonnementen. Het was idd sneller, maar er is nooit meer service geweest, aangezien er geen mogelijkheid is tot het gebruik van meerdere mailboxen, geen webspace, geen nieuwsserver en ga zo maar door. Echter, in de gemeente Boxmeer worden geen reguliere abonnementen meer afgesloten.
Door de snellere verbinding namen we dit alles voor lief.
In december zijn de Ziggo snelheden van z3 verhoogd van 10 naar 15 mbit. Etthome z3 blijft op 10 mbit steken. Pak je alles in 1, dan is de reguliere Ziggo z3 20 mbit, inclusief meerdere mailboxen, webspace etc.
Ik heb dan ook al meerdere malen contact gehad met Ziggo en Etthome om na te vragen hoe het nu zit met Etthome.
Uiteindelijk kreeg ik de volgende reactie:
Etthome is een apart geval en heel moeilijk op te lossen. Wij zullen echter proberen om u uit te leggen wat er precies gaande is.
Daar Etthome een probeer-versie is geweest, en niet alles naar wens verliep zoals wij hoopten komen we erop terug, en zal alles weer omgezet worden naar Ziggo.
In Boxmeer en omstreken zijn een aantal postcodes waar aan gewerkt wordt om de kastjes om te zetten naar Ziggo. Echter is er één postcode die niet zal kunnen worden omgezet omdat de techniek dit niet toelaat op dit moment. Helaas voor u is dat uw postcode 5831, voor de postcode 5821 t/m 27 zal in de loop der tijd een omzetting zijn maar nog niet voor 5831. In de toekomst zal moeten blijken of dit haalbaar is.
U zult het dus met de oude Etth moeten doen, of zoals u al aangeeft overstappen naar een andere provider.

Daar moeten we het dan maar mee doen. Mensen in Boxmeer die etthome hebben, kunnen niet overstappen naar Ziggo alles in 1, de prijzen blijven gelijk, maar de snelheden en service worden steeds minder. Dit is te belachelijk voor woorden. En dan wordt er ook nog eens gezegd door de klantenservice van etthome dat de vergelijking die ik maak niet juist zou zijn, want etthome is tenslotte een aparte service. Echter, indien het een aparte service zou zijn, zouden de mensen in Boxmeer ook de keuze moeten hebben tussen Ziggo en Etthome, maar dit is volgens de partijen technisch gezien niet mogelijk. Hoe kan het dan zijn dat binnen het postcode gebied, beide abonnementsvormen actief zijn. Als het netwerk is omgezet, zouden alle "oude" regulier abonnementen ook moeten worden omgezet. En dat is niet het geval.
Deze week kregen we zelfs een aangeschreven brief dat een alles in 1 pakket goedkoper en aantrekkelijker zou zijn, maar na een telefoontje bleek weer dat dit niet mogelijk was.
Ook andersom is het een ramp. Mensen in Boxmeer die een regulier Ziggo abonnement hebben en ook Ziggo televisie hebben, kunnen geen alles in 1 pakket aanvragen, want de postcode check roept meteen: Etthome gebied dus geen telfoonaansluiting mogelijk, terwijl die mensen al Ziggo Internet hebben!
De verschillende partijen weten ook van elkaar niet wat er aan de hand is. De meeste mensen bij Ziggo weten niet eens wat etthome is. Je wordt echt van de kast naar de muur gestuurd.
Heb ook al 2 keer schriftelijk contact opgenomen met Ziggo maar tot dusver geen resultaat. Als iemand suggesties heeft.....
Ervaart u hetzelfde probleem? Wellicht moeten we ons verzamelen en op die manier proberen iets voor elkaar te krijgen. Neem dan even contact op.
Het is te belachelijk voor woorden dat mensen in de Gemeente Boxmeer meer moeten betalen voor minder mogelijkheden. Dit is de zuiverste vorm van machtsmisbruik aangezien er geen andere kabelleverancier voorhanden is!
Als er iemand is van Ziggo die dit leest (Anoniem, ziggo official bijvoorbeeld), zorg dan aub dat hier zsm iets aan gedaan wordt, want dit kan echt niet! Het liefste zouden wij natuurlijk alles in 1 van Ziggo willen hebben, maar als dit niet kan, kan het niet zo zijn dat de abonnementsprijzen gelijk blijven!

EDIT:
Voor iedereen die de ontwikkelingen wil volgen over de toekomst van EttHome / Ziggo in de Gemeente Boxmeer wil volgen heb ik een nieuw topic geopend waar ik de laatste updates zal weergeven over het project in Boxmeer. In dit topic zal dus vanaf nu vooral verwezen worden naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...405#post223405 om niet alles dubbel te hoeven doen en om een centrale plaats van informatie te hebben.

Laatst gewijzigd door rbouwm; 15 november 2009 om 13:35
Oud 7 april 2009, 23:38
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

Ik weet nog van mezelf dat ik zat te watertanden toen ik de eerste berichten las over ETTH. (vooral dat single doosje aan de wand vond ik zo mooi. en de beloftes van on demand dit en dat.)
Dat vooruitzicht is nu diep zeer diep de grond ingezakt, als je werkelijk zoveel nadeel hebt nu, dan zou inderdaad de prijs ervan omlaag moeten.
Ik hoop dat bij Ziggo niet de gedachte gaat van "dat zijn de naweëen van @Home/Essent" en zoek het maar even uit, de investering in dat gedeelte van het netwerk word me te duur.

Je hebt mijn medeleven
Oud 8 april 2009, 21:14
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbouwm Bekijk bericht
Ik ben al meer dan 3 maanden aan het heen en weer bellen met Ziggo en Etthome (onderdeel van ziggo). Etthome is een dienst die pretendeert een snellere, meer geavanceerde internet service te leveren dan de regulier ziggo abonnementen. Het was idd sneller, maar er is nooit meer service geweest, aangezien er geen mogelijkheid is tot het gebruik van meerdere mailboxen, geen webspace, geen nieuwsserver en ga zo maar door. Echter, in de gemeente Boxmeer worden geen reguliere abonnementen meer afgesloten.
Door de snellere verbinding namen we dit alles voor lief.
In december zijn de Ziggo snelheden van z3 verhoogd van 10 naar 15 mbit. Etthome z3 blijft op 10 mbit steken. Pak je alles in 1, dan is de reguliere Ziggo z3 20 mbit, inclusief meerdere mailboxen, webspace etc.
Ik heb dan ook al meerdere malen contact gehad met Ziggo en Etthome om na te vragen hoe het nu zit met Etthome.
Uiteindelijk kreeg ik de volgende reactie:
Etthome is een apart geval en heel moeilijk op te lossen. Wij zullen echter proberen om u uit te leggen wat er precies gaande is.
Daar Etthome een probeer-versie is geweest, en niet alles naar wens verliep zoals wij hoopten komen we erop terug, en zal alles weer omgezet worden naar Ziggo.
In Boxmeer en omstreken zijn een aantal postcodes waar aan gewerkt wordt om de kastjes om te zetten naar Ziggo. Echter is er één postcode die niet zal kunnen worden omgezet omdat de techniek dit niet toelaat op dit moment. Helaas voor u is dat uw postcode 5831, voor de postcode 5821 t/m 27 zal in de loop der tijd een omzetting zijn maar nog niet voor 5831. In de toekomst zal moeten blijken of dit haalbaar is.
U zult het dus met de oude Etth moeten doen, of zoals u al aangeeft overstappen naar een andere provider.

Daar moeten we het dan maar mee doen. Mensen in Boxmeer die etthome hebben, kunnen niet overstappen naar Ziggo alles in 1, de prijzen blijven gelijk, maar de snelheden en service worden steeds minder. Dit is te belachelijk voor woorden. En dan wordt er ook nog eens gezegd door de klantenservice van etthome dat de vergelijking die ik maak niet juist zou zijn, want etthome is tenslotte een aparte service. Echter, indien het een aparte service zou zijn, zouden de mensen in Boxmeer ook de keuze moeten hebben tussen Ziggo en Etthome, maar dit is volgens de partijen technisch gezien niet mogelijk. Hoe kan het dan zijn dat binnen het postcode gebied, beide abonnementsvormen actief zijn. Als het netwerk is omgezet, zouden alle "oude" regulier abonnementen ook moeten worden omgezet. En dat is niet het geval.
Deze week kregen we zelfs een aangeschreven brief dat een alles in 1 pakket goedkoper en aantrekkelijker zou zijn, maar na een telefoontje bleek weer dat dit niet mogelijk was.
Ook andersom is het een ramp. Mensen in Boxmeer die een regulier Ziggo abonnement hebben en ook Ziggo televisie hebben, kunnen geen alles in 1 pakket aanvragen, want de postcode check roept meteen: Etthome gebied dus geen telfoonaansluiting mogelijk, terwijl die mensen al Ziggo Internet hebben!
De verschillende partijen weten ook van elkaar niet wat er aan de hand is. De meeste mensen bij Ziggo weten niet eens wat etthome is. Je wordt echt van de kast naar de muur gestuurd.
Heb ook al 2 keer schriftelijk contact opgenomen met Ziggo maar tot dusver geen resultaat. Als iemand suggesties heeft.....
Ervaart u hetzelfde probleem? Wellicht moeten we ons verzamelen en op die manier proberen iets voor elkaar te krijgen. Neem dan even contact op.
Het is te belachelijk voor woorden dat mensen in de Gemeente Boxmeer meer moeten betalen voor minder mogelijkheden. Dit is de zuiverste vorm van machtsmisbruik aangezien er geen andere kabelleverancier voorhanden is!
Als er iemand is van Ziggo die dit leest (Anoniem, ziggo official bijvoorbeeld), zorg dan aub dat hier zsm iets aan gedaan wordt, want dit kan echt niet! Het liefste zouden wij natuurlijk alles in 1 van Ziggo willen hebben, maar als dit niet kan, kan het niet zo zijn dat de abonnementsprijzen gelijk blijven!
Ik zal eens kijken wat nu precies de reden is dat dit niet weer terug gezet kan worden naar de oorspronkelijke situatie.
Oud 9 april 2009, 15:01
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Bedankt Anoniem, ik wacht met spanning af ;-)
Oud 9 april 2009, 21:22
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbouwm Bekijk bericht
Bedankt Anoniem, ik wacht met spanning af ;-)
Heb geen hoge verwachtingen, als het eenvoudig was dan was het probleem al lang opgelost.
Oud 10 april 2009, 13:30
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Ben ik met je eens Anoniem, maar het is gewoon onbegrijpelijk dat men zegt dat het technisch gezien niet mogelijk is, terwijl in hetzelfde postcode gebied aantoonbaar is dat ook regulier Ziggo internetdiensten worden geleverd.
Als de keuzemogelijkheid er niet is, moeten ze beide services wel gelijk behandelen en desnoods de abonnementsgelden van etthome naar beneden bijstellen.
Ik hoop gewoon dat men inziet dat dit een echt probleem is en dat men hier aandacht aan besteed.
Oud 20 april 2009, 23:17
richardr's schermafbeelding
richardr richardr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
Standaard

Hi,

Ik ben sinds een aantal weken ook aan het bellen/mailen met Ziggo/Etthome ivm de verschillen in snelheden van de abbonnementen.

Ik heb EXACT dezelfde ervaring!

1. Ik probeer telefonisch contact met Etthome om mijn klacht uit te leggen; Krijg een erg onvriendelijke dame aan de lijn die telkens haar standaard antwoord herhaalt; Nee meneer, ik kan niets doen, ik ben van de facturatie. U moet mailen naar support@etthome.nl. Dit is een speciale mailbox voor Etthome klanten.
2. Ik mail naar support@etthome.nl ; Krijg een mail terug van de Ziggo klantenservice dat Etthome een andere dienst is en de klantenservice van Ziggo mij niet kan helpen.
3. Ik bel weer met Etthome, ditmail technische support. Nee meneer, ik kan u helaas niet helpen. Na veel aanhouden zegt deze (overigens vriendelijke) medewerker dat er geen plannen zijn om de verbindingen te upgraden. Dit omdat de verdelers in de wijken van Boxmeer maar 10Mbit (half-duplex) zijn. Gezien het beperkt aantal aansluitingen (hij heeft het over zo'n 800 tot 1000) is het niet rendabel om de verdelers te vervangen voor 100Mbit exemplaren...
4. Nou, nog maar weer eens bellen, want mijn klacht komt niet aan. Krijg ik het vriendelijke verzoek om het nogmaals te proberen naar support@etthome.nl, of een brief te schrijven!! Jawel, en die beland dan waarschijnlijk rechtstreeks in de shredder!

Kortom, zelfde ervaring; Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Nog iets leuks; Ik bel ook via internet via Ziggo/Etthome/Internbellen.nu. Ik probeer om 19:30 de helpdesk van internetbellen.nu te bereiken. Ze zijn tot 20:00u geopend. Krijg ik doodleuk de voice-mail
15 minuten later nog een keer geprobeerd; Wederom voice-mail.
Overigens zit daar volgens mij maar 1 persoon. De keren dat ik gebeld heb is het telkens deze man die de telefoon aanneemt.......

Ik wil wel een actie opstarten om eens te kijken hoever we gezamelijk kunnen komen. Ik denk dan aan een verlaging van de abbonnementskosten. Dit omdat de snelheden niet aangepast gaan worden vanwege de beperkingen van de hardware.

groet,
Richard
Oud 21 april 2009, 13:04
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Richard,

Ik ben het met je eens, kan niet anders zeggen. Wellicht moeten we idd alle Ziggo/Etthom gebruikers in Boxmeer mobiliseren om Ziggo tot een oplossing te dwingen. Wellicht dat dat wel helpt.

Op zich is het niet erg dat de ontwikkeling van etthome is gestopt, maar dan moeten ze de mensen die het hebben wel de mogelijkheid geven om over te stappen naar de reguliere Ziggo abonnementen zodat we kunnen profiteren van de aanbiedingen en snelheidsverhogingen. En op z'n minst de abonnementstarieven naar verhouding bijstellen.

Gr Ronald
Oud 21 april 2009, 17:33
richardr's schermafbeelding
richardr richardr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
Standaard

Ronald,

Ik wil er best wat energie in steken.
Ik heb redelijk wat ingangen mbt de media. Zo kan ik bijvoorbeeld op boxmeer.info een stukje plaatsen, of in de Maasdriehoek een artikel laten plaatsen.
Vind je het een goed idee om hier eens telefonisch van gedachten over te wisselen? Dan zal ik je een PM sturen met mijn 06 nummer.

groet,
Richard
Oud 21 april 2009, 17:39
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

dreigen met de media wordt een groot bedrijf als ziggo tegenwoordig niet meer koud of warm van.....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Labels
alles-in-1, etthome, klacht, klachtenafhandeling ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten