Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo en algemene vragen over de ontvangst van digitale TV. Vragen over bepaalde types ontvangers en TV's kunnen beter in de specifieke forums van elk merk/type ontvanger gesteld worden.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 14 maart 2009, 15:59
mitemu90's schermafbeelding
mitemu90 mitemu90 is offline
Junior Member

Standaard videorecorder

wie kan mij vertellen of ik een programma van de digitale zenders kan opnemen op mijn videorecorder?
Oud 20 april 2009, 20:26
Ladybug's schermafbeelding
Ladybug Ladybug is offline
Junior Member

Unhappy SOS

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag:

Sinds een paar dagen heb ik namelijk de HUMAX IR-FOX, verder een oude sony tv en een evenoude videorecorder, tevens sony. Ik heb alles aangesloten zoals het boekje aangaf, maar ik krijg alleen de analoge zenders op het videokanaal te zien waardoor ik dus niet kan opnemen van de digitale zenders, wat ik natuurlijk heel graag wel wil. Iemand suggesties?

Hartelijke dank, Gaby
Oud 20 april 2009, 20:48
MightyPlastic's schermafbeelding
MightyPlastic MightyPlastic is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Panasonic DMR-EH57
Standaard Simultaan kijken en opnemen mogelijk?

Voor mijn ouders wil ik een tv-pakket met extra zenders cadeau geven. Het enige dat mij tegen houdt is dat ze tot nu toe nog gebruik maken van het analoge tv-signaal van Ziggo. Mijn ouders nemen vaak een programma op met de DVR (panasonic dmr-eh57) op het ene kanaal, terwijl er naar een ander kanaal gekeken wordt.

Klopt het dat simultaan kijken en opnemen niet langer mogelijk is wanneer gebruik gemaakt wordt van extra kanalen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Laatst gewijzigd door MightyPlastic; 20 april 2009 om 21:10
Oud 20 april 2009, 20:49
Ziggo Support DTV's schermafbeelding
Ziggo Support DTV Ziggo Support DTV is offline
Ziggo Medewerker

DTV: All
Standaard

Zodra je Digitaal tv kijkt schakelt de tv automatisch over na het externe kanaal, EXT 1 of AV1.
dit moet met een video-recorder exact zo gebeuren, jouw video moet als Je van de digitale decoder wilt opnemen altijd op kanaal 0,EXT1 of AV1 staan ,afhankelijk wat je video aangeeft.

Als je op 4 van je video bijvoorbeeld drukt zal hij inderdaad analoog 4 opnemen dat is namelijk zijn vaste reeks, via scart schakel je over na het apparaat wat op die aansluiting zit, in dit geval dus de box.

Omdat je video ook het analoge signaal ontvangt zal dus zowel analoog als digitaal op de tuner van de video binnenkomen.

Let op als je opneemt je ,de decoder altijd op dat kanaal laat staan, als je tijdens je opname gaat switchen word dit ook opgenomen!!

De Humax IPVR 9200 bied trouwens bovenstaande mogelijkheid in 1 apparaat, men kan 2 programma's opnemen en een 3e eventueel live kijken.

Laatst gewijzigd door Ziggo Support DTV; 20 april 2009 om 21:18
Oud 21 april 2009, 09:02
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo Webteam DTV Bekijk bericht
De Humax IPVR 9200 bied trouwens bovenstaande mogelijkheid in 1 apparaat, men kan 2 programma's opnemen en een 3e eventueel live kijken.
Mits dat programma wat je naast de 2 opnames wilt zien op dezelfde band zit als 1 van de op te nemen programma's. Anders krijg je melding dat vanwege beperkingen kijken naar het gewenste programma niet mogelijk is.
Oud 21 april 2009, 09:05
Ziggo Support DTV's schermafbeelding
Ziggo Support DTV Ziggo Support DTV is offline
Ziggo Medewerker

DTV: All
Standaard

klopt, maar gezien het niet echt over de 9200 ging heb ik het beperkt gehouden, maar thnx.
Oud 21 april 2009, 09:20
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo Webteam DTV Bekijk bericht
klopt, maar gezien het niet echt over de 9200 ging heb ik het beperkt gehouden, maar thnx.
Was ook enkelt om opmerkingen betreffende 'Het derde programma kijken werkt niet! Wat nu?' te voorkomen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten