Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 maart 2009, 10:28
MrScratch's schermafbeelding
MrScratch MrScratch is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hijglander Bekijk bericht
Als je bestanden die 4GB of groter zijn niet kan downloaden of bekijken, dan kan dat een aantal dingen betekenen:

2. Je wilt iets afspelen/kopieeren wat je in HD hebt opgenomen, en dat wordt (als ik het goed heb begrepen) geblokkeerd.
Klopt dit? Is het niet mogelijk om een HD uitzending te kopieren als hij groter is dan 4Gb?
Oud 12 maart 2009, 11:18
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Lightbulb

Als de hdd fat32 is geformateerd, en volgens andere berichten is dat zo, dan kan diezelfde harddrive maar bestanden tot 4 gb aan.
Oud 12 maart 2009, 12:16
pr123's schermafbeelding
pr123 pr123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Humax HDPVR-IRHD5050-C HD Twin Tuner PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manolito Bekijk bericht
Als de hdd fat32 is geformateerd, en volgens andere berichten is dat zo, dan kan diezelfde harddrive maar bestanden tot 4 gb aan.
volgens mij is de humax inderdaad fat32, maar de schijf waar het naar toe gaat is ntfs.

en toch houd het op bij 4 Gb, ik krijg geen grote bestanden gekopieerd.
Hoe zet de Humax grotere bestanden weg?
ik zie overal max 4,2 Gb staan.
Oud 12 maart 2009, 12:31
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pr123 Bekijk bericht
volgens mij is de humax inderdaad fat32, maar de schijf waar het naar toe gaat is ntfs.

en toch houd het op bij 4 Gb, ik krijg geen grote bestanden gekopieerd.
Hoe zet de Humax grotere bestanden weg?
ik zie overal max 4,2 Gb staan.
Zo wordt de verwarring natuurlijk steeds groter??

De interne schijf van de Humax zal waarschijnlijk ook wel EXT2/3 gebruiken, hierop is dus (uiteraard) geen beperking in filegrootte.

Wil je een externe HD aansluiten dan heb je de keus tussen het gebruik van FAT32 met daarbij de beperking van 4 Gb filegrootte of EXT2/3 zonder deze beperking.
Wil je een externe USB HD/Partitie met EXT2/3 formatteren dan zul je dit onder Linux moeten doen of door middel van een partitieprogramma (Partition Magic bijvoorbeeld)

De Humax kan niet overweg met een NTFS HD/Partitie, via de FTP naar een NTFS partitie copieeren gaat uiteraard wel.
Oud 12 maart 2009, 12:39
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Citaat:
2. Je wilt iets afspelen/kopieeren wat je in HD hebt opgenomen, en dat wordt (als ik het goed heb begrepen) geblokkeerd.
Dit klopt niet, je kan Hi-Def opnames gewoon afspelen en bewerken met de juiste middelen.
Oud 12 maart 2009, 13:13
hijglander's schermafbeelding
hijglander hijglander is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra + Arris modem
DTV: Humax iHDR5050C + 2x Humax C FOX
Standaard

Ik kan het nog niet proberen (heb geen HDTV abo), maar volgens mij had 1 van de Ziggo medewerkers hier op het forum aangegeven dat HD materiaal extra beschermt zou zijn en dus niet te downloaden zou zijn... of als het wel gedownload kan worden dat er dan een vorm van DRM op zou zitten.

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden... of dat ik het mis heb.
Oud 12 maart 2009, 13:25
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Ik kan het nog niet proberen (heb geen HDTV abo), maar volgens mij had 1 van de Ziggo medewerkers hier op het forum aangegeven dat HD materiaal extra beschermt zou zijn en dus niet te downloaden zou zijn... of als het wel gedownload kan worden dat er dan een vorm van DRM op zou zitten.
Zoals ik al in dit bericht zei, worden geruchten zo maar geboren.
Oud 12 maart 2009, 13:26
albov's schermafbeelding
albov albov is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1 20000 kb/s
DTV: Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR
Standaard

Citaat:

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden... of dat ik het mis heb.
Dit is dus onzin. Ik heb HD materiaal van Discovery HD opgenomen en die kun je via FTP zo naar je computer kopiëren en omzetten naar bijv. mpeg HD.
Oud 12 maart 2009, 13:44
hijglander's schermafbeelding
hijglander hijglander is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra + Arris modem
DTV: Humax iHDR5050C + 2x Humax C FOX
Standaard

Klopt, ik zit het net allemaal terug te lezen.... ik herinnerde mij blijkbaar een posting van "gees" die iets dergelijks riep (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...7&postcount=99).... overigens niet zozeer over de 5050 als in het algemeen.

Mijn fout... sry!
Oud 12 maart 2009, 14:55
pr123's schermafbeelding
pr123 pr123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Humax HDPVR-IRHD5050-C HD Twin Tuner PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Zo wordt de verwarring natuurlijk steeds groter??

De interne schijf van de Humax zal waarschijnlijk ook wel EXT2/3 gebruiken, hierop is dus (uiteraard) geen beperking in filegrootte.

Wil je een externe HD aansluiten dan heb je de keus tussen het gebruik van FAT32 met daarbij de beperking van 4 Gb filegrootte of EXT2/3 zonder deze beperking.
Wil je een externe USB HD/Partitie met EXT2/3 formatteren dan zul je dit onder Linux moeten doen of door middel van een partitieprogramma (Partition Magic bijvoorbeeld)

De Humax kan niet overweg met een NTFS HD/Partitie, via de FTP naar een NTFS partitie copieeren gaat uiteraard wel.

Als ik het dan goed begrijp, kan je geen laptop met windows vista erop direct op de Humax via een cross cable aansluiten.
Klopt dit?
volgens mij niet, ik zie wel de humax structuur, en kan wel een bestand wat kleiner dan 4 Gb is bekijken/downloaden

het is met nog steeds niet duidelijk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten