Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 18:49
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanbenneker Bekijk bericht
de humax word gewoon bedraad aangesloten op de draadloze router
Oke, dan heb je dus geen aansluitprobleem. Succes met uitzoeken van dd router
Oud 3 oktober 2009, 01:16
HenkM's schermafbeelding
HenkM HenkM is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5200c @Viera TX-P46G10E, Smit CI+ @Philips 32PFL5404H, Smit CI+ @Philips 42PFL5405H
Standaard

Filtert je router mogelijk op MAC adres? Zo ja dan moet het MAC adres van de Humax toegevoegd worden aan de router (zie hiervoor de handleiding van je router bij MAC adres filtering, allowed Mac adresses iod).
Oud 3 oktober 2009, 01:28
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HenkM Bekijk bericht
Filtert je router mogelijk op MAC adres? Zo ja dan moet het MAC adres van de Humax toegevoegd worden aan de router (zie hiervoor de handleiding van je router bij MAC adres filtering, allowed Mac adresses iod).
Eh, dat is bij een draadloze aansluiting. Er staat toch dat er bedraad wordt aangesloten.
Oud 3 oktober 2009, 16:11
modmymac's schermafbeelding
modmymac modmymac is offline
Junior Member

Ziggo Internet: HD pakket
DTV: Humax 5050c Edimax 7209APg
Standaard draadloos via edimax

ik heb het hele forum doorgelezen, maar toch lukt het mij niet om de humax 5050c draadloos te benaderen in mijn thuisnetwerk. zoals aanbevolen heb ik de edimax7209APg aangeschaft. na veel zoeken dit apparaat in station mode infrastructure(niet ad-hoc?) gekregen; zelf een ip adres toegekend 172.168.1.85 passend bij mijn hetnet speedtouch netwerk (router adres 172.68.1.254) op de humax handmatig hetzelfde adres ingesteld. ftp is ingeschakeld. maar krijg geen contact met humax via mijn mac. het netwerk ziet ook geen extra wireless apparaat. zie ongetwijfeld iets eenvoudigs over t hoofd maar ben redelijk ten einde raad. zou stapsgewijs graag willen weten hoe te handelen. vraag mij ook af hoe t zit met netwerkbeveiliging. wordt in draad niet over gesproken. speelt dat geen rol?
Oud 3 oktober 2009, 16:56
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modmymac Bekijk bericht
ik heb het hele forum doorgelezen, maar toch lukt het mij niet om de humax 5050c draadloos te benaderen in mijn thuisnetwerk. zoals aanbevolen heb ik de edimax7209APg aangeschaft. na veel zoeken dit apparaat in station mode infrastructure(niet ad-hoc?) gekregen; zelf een ip adres toegekend 172.168.1.85 passend bij mijn hetnet speedtouch netwerk (router adres 172.68.1.254) op de humax handmatig hetzelfde adres ingesteld. ftp is ingeschakeld. maar krijg geen contact met humax via mijn mac. het netwerk ziet ook geen extra wireless apparaat. zie ongetwijfeld iets eenvoudigs over t hoofd maar ben redelijk ten einde raad. zou stapsgewijs graag willen weten hoe te handelen. vraag mij ook af hoe t zit met netwerkbeveiliging. wordt in draad niet over gesproken. speelt dat geen rol?
Hoi,

ik heb ook de edimax "draaien" bij mij staat ie in de station-infrastructure mode. heb je wel hetzelfde SSID ingevuld als van je bestaande netwerk, samen met het juiste password (zelfde als van bestaande wifi)?
net als bij eerdere problemen kan het zijn dat de speedtouch macadressen filtert, als dat zo is moet je wel even het macadres van de Edimax toevoegen.

tevens zou ik de humax gewoon op dhcp zetten of iig een uniek IP geven. 2 dezelfde ip-adressen in hetzelfde netwerk is sowieso geen aanrader.

ik ga je proberen verder te helpen. eerst maar even met deze dingetjes beginnen.
Oud 3 oktober 2009, 17:20
Junior Member

Standaard

bedoel je met password de beveiligings wpa key? ik heb wel dezelfde netwerknaam opgegeven.
Oud 3 oktober 2009, 17:25
Senior Member

Standaard

Citaat:
bedoel je met password de beveiligings wpa key? ik heb wel dezelfde netwerknaam opgegeven.
jah dat bedoel ik.
Oud 3 oktober 2009, 18:33
Junior Member

Standaard

bij voorbaat dank voor je hulp! ik heb naam en wpa key ingegeven en humax op dhcp gezet. zie dan overigens geen ip adres meer 0.0.0.0
als ik dan mijn router benader ziet deze geen nieuwe apparaten; mac filtering staat uit. als ik probeer te benaderen moet ik een ip adres opgeven 192.168.2.1 werk iig niet. hoe verder? filezilla:
Status: Connecting to 192.168.2.1:21...
Error: Connection timed out
Error: Could not connect to server
Oud 3 oktober 2009, 19:11
Senior Member

Standaard

Citaat:
bij voorbaat dank voor je hulp! ik heb naam en wpa key ingegeven en humax op dhcp gezet. zie dan overigens geen ip adres meer 0.0.0.0
als ik dan mijn router benader ziet deze geen nieuwe apparaten; mac filtering staat uit. als ik probeer te benaderen moet ik een ip adres opgeven 192.168.2.1 werk iig niet. hoe verder? filezilla:
Status: Connecting to 192.168.2.1:21...
Error: Connection timed out
Error: Could not connect to server
mmm. even ter controle. kun je wel de Edimax zien? via de log van je speedtouch
Oud 3 oktober 2009, 19:14
hermanbenneker's schermafbeelding
hermanbenneker hermanbenneker is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Oke, dan heb je dus geen aansluitprobleem. Succes met uitzoeken van dd router

Bedankt

ik haal maandag een router dus je hoort van me als t lukt

fijn weekend
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten