Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 augustus 2009, 00:41
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teuntje Bekijk bericht
Ik heb een netwerk met router voorzien van een WAP. De router staat ver van de Humax en bekabeling is geen optie. Welke hardware heb ik nodig om de Humax draadloos aan te sluiten en welke installatie procedure dient
gevolgd te worden.

Helaas maakt de fabrikant in zijn handleiding hier zich gemakkelijk vanaf en
ik zal toch niet de enigste zijn die een dergelijke configuratie wenst.
Hoezo maakt de fabrikant zich er makkelijk af. Er zit een utp poort in de humax en in de handleiding staat keurig beschreven hoe je die moet configureren.
Dat jij niet bekabeld kan/wil aansluiten moet je niet op de fabrikant afschuiven.

Maar misschien is dit apparaat iets voor je

(Station Mode (AP client-modus):
U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden)
Oud 27 augustus 2009, 02:00
HenkM's schermafbeelding
HenkM HenkM is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5200c @Viera TX-P46G10E, Smit CI+ @Philips 32PFL5404H, Smit CI+ @Philips 42PFL5405H
Standaard

@Teuntje,
Hier draait een Sitecom WL-330 (N) al een tijdje.
Het configureren van een AP is NIET een probleem van de Humax maar de configuratie van het AP.
Humax geeft al aan dat enige kennis van netwerk configuraties nodig is om e.e.a. aan de praat te krijgen.
Dit klopt natuurlijk volledig.
Humax kan natuurlijk nooit een procedure aangeven die dekkend is voor alle randapparatuur want ieder fabrikant heeft gewoonweg zijn eigen interface en terminologie.
Met wat kennis van zaken is e.e.a. prima draadloos aan de praat te krijgen. Bi vragen is specifiek belangrijk welk AP je aangesloten hebt (nooit Humax gerelateerd dus) want de Humax kan hoe dan ook aangepast worden aan zijn AP.
Om e.e.a. nog moeilijker te maken kan de combinatie AP en router ook nog roet in het eten gooien.
In mijn geval D-Link router / WL-330 bleek dat de WL-330 (onanks eerder werkende configuratie) niet kon "connecten" als de D-link Wireless uit was geweest.
Na de D-Link ingesteld te hebben op een vast kanaal was alles OK en kon willekeurig de D-link of de Sitecom uit bedrijf worden genomen . Na herstart van welke dan ook ongeacht de volgorde wordt nu de verbinding perfect hersteld.
Problemen in deze zijn opgelost door "enige kennis" van draadloze netwerken, het gebruilk van ipconfig en de log-files van de router.
Wat ik wel heb gemerkt is dat die combinatie Router / AP essentiëel is. Nu koppel ik mijn AP zonder problemen om van de Humax naar mijn Blu-Ray speler zonder herstart van welk apparaat dan ook (2 AP's vind ik dan ook wat overdreven) en het werkt als een zonnetje.

Is e.e.a werkelijk plug en play en zonder meer te configureren met een algemene manual: MISSCHIEN. Ik ben er wel van overtuigd dat menige combinatie prima kan werken.

Laatst gewijzigd door HenkM; 27 augustus 2009 om 02:19
Oud 27 augustus 2009, 06:58
hijglander's schermafbeelding
hijglander hijglander is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra + Arris modem
DTV: Humax iHDR5050C + 2x Humax C FOX
Standaard

@Teuntje:

Het kan misschien nog simpeler.... als je tenminste een extra wandcontactdoos in de buurt van je router en Humax hebt.

Kijk hier eens naar, dit zou plug en play moeten zijn.
Oud 27 augustus 2009, 14:51
teuntje's schermafbeelding
teuntje teuntje is offline
Junior Member

Ziggo Internet: basis, motorola
DTV: humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Hoezo maakt de fabrikant zich er makkelijk af. Er zit een utp poort in de humax en in de handleiding staat keurig beschreven hoe je die moet configureren.
Dat jij niet bekabeld kan/wil aansluiten moet je niet op de fabrikant afschuiven.

Maar misschien is dit apparaat iets voor je

U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden)
Bedankt voor de tip. Ik ben helaas niet onder de indruk van de handleiding. Dit ondanks de 100 pag. Het begon al met zoeken naar hoe de klep in het front open moest. Hier en daar meer uitleg zal zeker gewaardeerd worden door menig gebruiker.

Ga aan de slag.
Oud 6 september 2009, 18:51
dekoning1's schermafbeelding
dekoning1 dekoning1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: medium/
DTV: Humax ihdr 5050c
Standaard externe harde schijf aansluiten

Waarom kan ik mijn muziek en fotobstanden van mijn externe harde schijf niet zien als deze is aangesloten op mijn HD recorder? Wie helpt mij?!
Oud 6 september 2009, 19:30
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekoning1 Bekijk bericht
Waarom kan ik mijn muziek en fotobstanden van mijn externe harde schijf niet zien als deze is aangesloten op mijn HD recorder? Wie helpt mij?!
Je kiest wel GEEL voor muziek en BLAUW voor foto's?
Met ROOD kijkt de humax alleen naar video's.

Deze vraag is trouwens al vaker aan de orde geweest, maar geduldig als ik ben , beantwoord ik hem maar weer.
Oud 7 september 2009, 17:28
jderooij's schermafbeelding
jderooij jderooij is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR 5050c
Standaard

Ik heb sinds enige tijd ook de Humax 5050c en probeer deze via ftp te benaderen. Het verbinden lukt prima, maar de snelheid is erg laag (ca 35 KB/s), daar waar ik lees dat velen een snelheid van ca 4 MB/s halen. Ik heb een adsl2-router van Versatel, de davolink DV-201AMR.

Alvast bedankt voor je reactie.

Laatst gewijzigd door jderooij; 12 september 2009 om 10:08
Oud 7 september 2009, 19:56
corne1987's schermafbeelding
corne1987 corne1987 is offline
Junior Member

DTV: humax 5050
Standaard humax

hallo ik heb nu aardig wat gelezen over de humax maar zelf heb ik hem ook maar heb een x horen zegge dat je bestanden die je heb opgenomen en die dan op de HD staan moet kunnen overzetten op je com maar ik heb nu een internetkabel aangesloten op de humax 5050 en dan naar de draadloos ontvanger althans daar kan ook een internetkabel in en dan geef de humax wel aan dat ie een verbinding heb met het ip adres 196.168.0.103 en dan dat andere is dan 255.255.255.0 maar ik kan nu niet in de harde schijf komen van de humax weten jullie miss wel hoe je bestanden over kan zette naar de computer ???

m.v.g. corne
Oud 7 september 2009, 21:11
dekoning1's schermafbeelding
dekoning1 dekoning1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: medium/
DTV: Humax ihdr 5050c
Standaard

Het probleem is dat mijn harde schijf de bestanden niet weergeeft.
In menu/mediainstellingen/ usb kan ik deze niet selecteren.

Citaat:
Je kiest wel GEEL voor muziek en BLAUW voor foto's?
Met ROOD kijkt de humax alleen naar video's.

Deze vraag is trouwens al vaker aan de orde geweest, maar geduldig als ik ben , beantwoord ik hem maar weer.
Oud 11 september 2009, 12:37
Henk56's schermafbeelding
Henk56 Henk56 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Pan.TU-DC40RD,Humax IR Fox C, 2x Humax iHDR5050-C, Ph.LCD-32PFL9613/H
Standaard

Citaat:
.... Maar misschien is dit apparaat iets voor je

Goeie tip!

Ook al gebruik ik dit niet impliciet voor de Humax maar specifiek voor de 'clients' die geen WLAN hebben, het was ff uitzoeken.
Maar het werkt!

Lastig is nog steeds om het in een andere subnet te zetten, dat lukte maar niet. (van 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx)
de Router ziet 'm dan niet meer, terwijl ik in het subnet 255.255.0.0 opgeef, ik mis iets aan info.
Reden is, de DHCP-range van de router is al aardig bezet, als ik in AP DCHP-enable dan gaan de Router en AP mopperen over het uitdelen van IP's
(Misschien in een ander Topic verder.....?).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten