• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet overdag en savonds traag regio Schagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennog

Forum Gebruiker
Berichten
265
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Overdag is het internet niet vooruit te branden hier snelheden van 400 kb/s of lager op een Z3i abo

Snachts na 12 uur wordt het beter dan schiet hij al snel naar 3,5 mb/s
Begin niet over een router er tussen want dit is al gechecked monteur is ook al geweest.

Die gaf ook aan dat het CMTS (verdeelpunt) vol zit hier in de regio en zal worden uitgebreid maar wanneer is niet bekend bij helpdesk is hier zoals gewoonlijk niks over bekend.

Ik heb ondertussen wel een klacht ingediend want ga hiervoor niet betalen voor de snelheid waarmee niet eens te werken werken valt overdag.

Ik moet af en toe thuis werken maar dit gaat vaak niet. vpn valt steeds weg.


Zijn er meer mensen met deze klachten in de regio Schagen?
 
Overdag is het internet niet vooruit te branden hier snelheden van 400 kb/s of lager op een Z3i abo

Snachts na 12 uur wordt het beter dan schiet hij al snel naar 3,5 mb/s
Begin niet over een router er tussen want dit is al gechecked monteur is ook al geweest.

Die gaf ook aan dat het CMTS (verdeelpunt) vol zit hier in de regio en zal worden uitgebreid maar wanneer is niet bekend bij helpdesk is hier zoals gewoonlijk niks over bekend.

Ik heb ondertussen wel een klacht ingediend want ga hiervoor niet betalen voor de snelheid waarmee niet eens te werken werken valt overdag.

Ik moet af en toe thuis werken maar dit gaat vaak niet. vpn valt steeds weg.


Zijn er meer mensen met deze klachten in de regio Schagen?

Jep heb hier op postcode 1741 ook exact hetzelfde, vrienden van mij ook. Voor de vorm heb ik vandaag een monteur langs laten komen maar dit lijkt inderdaad overcapaciteit. Ik heb lijsten met metingen laten zien die zeggen genoeg. In de nacht volledige bandbreedte.
Meerdere malen gebeld met de mededeling dat ik dan maar beter kan downgraden. Ik vrees dat er niet veel aan te doen is.
Tis een rare zaak, klant is geen koning.
Het enige wat er volgens mij kan gebeuren is gewoon opzeggen. Dat zet druk.
De monteur gaf het vandaag zelf ook aan dat capaciteitsprobleem was.
Ik vrees voor Docsis3 die volgende maand aan gaat dan wordt nog veel trager.

Overigens vliegt bij mij hier mijn VPN er ook vaak uit. Terwijl dat 5 jaar lang geweldig liep ;-(
 
Nou wees blij dat schagen nog niet is omgebouwd voor docsis 3 ;)

Monteur die ik had was oud collega (heb zelf jaren bij de die club gewerkt)
 
wellicht is het een idee om er meer mensen op te wijzen dat het hier niet klopt in Schagen. Laten bellen en zo de druk op te voeren.
Ik ga alleen nu nog een brief de deur uit doen met de meetgegevens en protest dat ik compensatie wil omdat ze niet leveren wat ik gevraagd heb.
Overigens vrees ik dat er meerdere gebieden zijn dan Schagen alleen.
 
Ik heb via de site van Ziggo 2 weken terug een klacht ingediend maar geen reactie op gehad alleen een bevestiging.

ben benieuwd
 
snelheid schagen 1742ac








tijdstip rond 16:00 met 150kb/s upload

geen probleem hier

peter
 







tijdstip rond 16:00 met 150kb/s upload

geen probleem hier

peter

Hi Peter,

En vanavond zeg tussen 19:00 en 23:00 ofzo?

Ik ga nu ook nog es meten want het gezeik begint meestal rond dat tijdstip bij mij. Maar het kan inderdaad heel goed dat je bij jouw verdeelpunt gewoon minder mensen er op hebt.



Bovenstaande zou ik prima mee kunnen leven, alleen zakt dit in naar 6Mb/s vanavond tot zeg 23:00 a 0:00 uur!
 
Laatst bewerkt door een moderator:



Results from https://www.speed.io
(Copied on 2009-03-05 17:53:00)
Download: 14114 Kbit/s
Upload : 2881 kbit/s
Connects : 2693 conn/min
Ping: 19 ms

Dit is nu 17:49 zwaar drama voor een Z3i upload niks mis mee
 
Results from https://www.speed.io
(Copied on 2009-03-05 17:53:00)
Download: 14114 Kbit/s
Upload : 2881 kbit/s
Connects : 2693 conn/min
Ping: 19 ms

Dit is nu 17:49 zwaar drama voor een Z3i upload niks mis mee

Ja das inderdaad echt erg sloom en dat voor dat geld, dan maar downgraden :no:

Ik heb zelf een Alles-in-1 Extra

  • down 20 Mbit/s
  • up 3 Mbit/
En mijn pakketsnelheden haal jij geeneens, echt te erg!
 
test met 342kb upload





maar zo als je zou weten upload heeft invloed op download
windows heeft limited connections

ziet er voor mij niet echt slecht uit

groetjes peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan