• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet verbinding valt steeds weg

  • Onderwerp starter dartveder
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dartveder

Ik heb sinds vandaag een Ziggo Z2 abonement, met 10mB down en 1,5 mB up. Ik heb dit getest en volgens speedtest.nl klopt dit.
Maar regelmatig gaat mijn internetverbinding voor een paar minuten uit de lucht. Ik houd dan wel verbinding met de router, maar geen internet.
Ik heb een motorola modem en een netgear router.
Als de verbinding weg is brand het oranje lampje op het modem constant en als er verbinding is, knippert die.

Tot vanochtend had ik een Telfort ADSL 20 mB abonement en dat werkte wel constant op dezelfde PC, (dus waarschijnlijk geen PC probleem).
Ik heb dit bij Telfort ook wel eens gehad en toen bleek ik een firmware upgrade van de router uit te moeten voeren en dat hielp. Maar op de Ziggo site staat dat, dat niet ondersteund word.

Ik heb een draadloze verbinding, maar ik heb het ook met een kabel geprobeerd en dat geeft hetzelde euvel.

Iemand suggesties?
 
Het probleem ligt bij de verbinding tussen modem en router, de datacommunicatie stopt op bepaalde momenten blijkbaar (te zien aan het led lampje op het modem dat constant gaat branden). Vandaar ook dat met kabel hetzelfde probleem geeft. Waarschijnlijk is er idd weer een firmware update van de router nodig. Om daar zeker van te zijn zou je een directe verbinding kunnen maken met de pc, dus zonder router, en kijken of de verbinding weg blijft vallen?

Als je een firmware update zou moeten uitvoeren en je weet niet precies hoe of wat, dan zou ik even contact op nemen met de routerfabrikant. Mocht je namelijk iets fout doen tijdens de update kan het zijn dat de router helemaal onbruikbaar wordt...

EDIT: Je zou eventueel ook nog eerst kunnen proberen de router te resetten naar fabrieksinstellingen voordat je de firmware update...
 
Het probleem ligt bij de verbinding tussen modem en router, de datacommunicatie stopt op bepaalde momenten blijkbaar (te zien aan het led lampje op het modem dat constant gaat branden). Vandaar ook dat met kabel hetzelfde probleem geeft. Waarschijnlijk is er idd weer een firmware update van de router nodig. Om daar zeker van te zijn zou je een directe verbinding kunnen maken met de pc, dus zonder router, en kijken of de verbinding weg blijft vallen?

Als je een firmware update zou moeten uitvoeren en je weet niet precies hoe of wat, dan zou ik even contact op nemen met de routerfabrikant. Mocht je namelijk iets fout doen tijdens de update kan het zijn dat de router helemaal onbruikbaar wordt...

EDIT: Je zou eventueel ook nog eerst kunnen proberen de router te resetten naar fabrieksinstellingen voordat je de firmware update...

Ja ik heb inmiddels de kabel rechtreeks in het modem gestoken en ik had 12 uur (perfecte) onafgebroken verbinding. Ik ga in de router zoeken.

Fimware update (van Netgear) lukt niet. Als ik het IP adres van de router 'renew', heb ik direct weer internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds vandaag 22/04/09 ook Ziggo (10Mbit/s met telefonie)en heb exact hetzelfde probleem. De telefoon van Ziggo blijft het wel doen, maar Internet valt om de zoveel tijd uit.
Als ik dan ipconfig /release en daarna renew doe, heb ik meteen weer Internet.

Ik heb (nog) geen router (wou ik mee gaan beginnen als dit allemaal goed werkt), dus de PC is direct op de modem aangesloten.
De modem is een Motorola SBV5121E.
 
Ik zou even je netwerkkaart opnieuw installeren dan. (via apparaatbeheer). Mocht dat niet werken dan even bij Ziggo aankloppen:wink:
 
Als ik dan ipconfig /release en daarna renew

Als je daarna weer een ip hebt is de kans wel bijzonder klein dat het probleem bij Ziggo ligt.
Waar begint je ip mee dat je krijgt toegewezen?
 
Ik sinds een paar dagen ook last dat mijn internet af en toe wegvalt.
na 10-20 seconden doet ie het weer.
Dit is omgeving Den Haag.
 
Ik had dit probleem ook, niet met de vaste pc maar wel als ik mijn draadloze laptop aansloot.

Bij mij is het probleem opgelost door de twee vaste pc's een vast ip adres aan te wijzen, een ander ip-adres dan de range van ip adressen die aan (nieuwe) draadloze pc's toegewezen kunnen worden.

192.168.1.100 tm 192.168.1.110 voor de draadloze systemen en een .115 (en .166) voor het vaste systeem.

Ik heb nu geen last meer van wegvallend internet.
 
Bij mij is het probleem opgelost door de twee vaste pc's een vast ip adres aan te wijzen, een ander ip-adres dan de range van ip adressen die aan (nieuwe) draadloze pc's toegewezen kunnen worden.


Ik begrijp hieruit dat je er een router tussen hebt, maar die heb ik (nog) niet. Ik wil eerst dit goed draaiend hebben, voor ik met een router begin.

Gisteren met de laptop geprobeerd. Ik krijg dan van Ziggo een ander IP-adres en heb wel een goede verbinding. Terug naar de vaste PC en het probleem keert terug. Ik heb ook een andere UTP-kabel geprobeerd, maar dat maakte niets uit.
Ik heb ook de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd: geen verschil.
Vanavond wil ik kijken of een andere netwerkkaart verschil uitmaakt. Blijkbaar krijg je een netwerkadres van Ziggo op basis van het mac-adres van je netwerkkaart. Eigenlijk snap ik niet waarom (als netwerkadressen zo schaars zijn als in andere draadjes wordt gezegd).
Eventueel kan ik ook nog op een andere PC kijken wat er gebeurt.
 
Ik begrijp hieruit dat je er een router tussen hebt, maar die heb ik (nog) niet. Ik wil eerst dit goed draaiend hebben, voor ik met een router begin.

Gisteren met de laptop geprobeerd. Ik krijg dan van Ziggo een ander IP-adres en heb wel een goede verbinding. Terug naar de vaste PC en het probleem keert terug. Ik heb ook een andere UTP-kabel geprobeerd, maar dat maakte niets uit.
Ik heb ook de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd: geen verschil.
Vanavond wil ik kijken of een andere netwerkkaart verschil uitmaakt. Blijkbaar krijg je een netwerkadres van Ziggo op basis van het mac-adres van je netwerkkaart. Eigenlijk snap ik niet waarom (als netwerkadressen zo schaars zijn als in andere draadjes wordt gezegd).
Eventueel kan ik ook nog op een andere PC kijken wat er gebeurt.
En als je dan een router neemt en deze configureert met een macaddress clone van de laptop, dan heb je een goede verbinding. Kan best eens zo zijn dat iemand anders het macaddress dat je nu gebruikt al in gebruik heeft (vastgezet heeft).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan