Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
St31000322cs

Sprak vandaag Misco verkoop.
Heb de schijf morgen in huis, ze had er nog 27 in voorraad.

groet!

Sjors
 
Even op save pelen door deze vraag

Mooi dat het vervangen van de harde schijf zo gemakkelijk gaat. Maar ik lees in dit topic weinig over de Samsung DCB-P850RS en veel over een recorder met type aanduiding 5050.

Kan ik er vanuit gaan dat wat voor die 5050 geld ook voor mijn oude baasje geld?

De garantie is na ruim 2 jaar allang verlopen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. maar het voor uitzicht om van 160 G naar 1 T te gaan vind ik wel heel mooi.

Maar voordat ik de boel ga open maken wil ik toch even jullie mening weten.

Kan ook in mijn recorder de schijf vervangen worden?
 
Kan ik er vanuit gaan dat wat voor die 5050 geld ook voor mijn oude baasje geld?

De garantie is na ruim 2 jaar allang verlopen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. maar het voor uitzicht om van 160 G naar 1 T te gaan vind ik wel heel mooi.

Maar voordat ik de boel ga open maken wil ik toch even jullie mening weten.

Kan ook in mijn recorder de schijf vervangen worden?

Wat we hier schreven ging echt over de Humax 5050. Allereerst het type harddisk, de interface en het stroomverbruik voeren terug op dat wat er nu standaard met de 5050 wordt uitgeleverd.

De Humax 9200 heeft bv al een heel andere interface (geen SATA maar PATA) en ook andere power requirements. Dus ook een andere HDD nodig. ( Meestal max 500 GB)
Nou is die ook wel uit te wisselen maar dat is weer een ander verhaal en een ander topic.

Misschien doe je er beter aan om in een ander topic, passend bij je machine te gaan neuzen!

groet

Sjors
 
Mooi dat het vervangen van de harde schijf zo gemakkelijk gaat. Maar ik lees in dit topic weinig over de Samsung DCB-P850RS en veel over een recorder met type aanduiding 5050.

Kan ook in mijn recorder de schijf vervangen worden?

Dit topic gaat over de 5050 en niet over de P850R.
Ik heb ook de P850RS en de 9200.
In beide zit de DB35 schijf. Vervangen is heel simpel.
Daarvoor even zoek in de andere topics, over de P850R.
Of op kieskeurig.nl. Zoek daarbij maar eens naar mijn naam. Kom je de ombouw vanzelf tegen.
Let wel, de DB35, is moeilijk leverbaar en kies de P-ATA aansluiting.
Een converter kan schijnbaar ook. Zie hiervoor de topic van de 9200 op dit forum.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
 
Enquête geplaatst.

Het leek mij interessant om een enquête te plaatsen of je al wel of niet een grotere harddisk hebt of overweegt deze te plaatsen.
Het is mogelijk om meerdere antwoorden te geven als je bv kiest om op korte termijn deze te vervangen en later als je hem ook vervangen hebt.
Evt kun je ook posten wat je motivatie is/was of welke schijf je geplaatst hebt of wilt gaan plaatsen.

Mocht er bezwaar tegen iets zijn of heb je een aanvulling dan hoor ik het graag. Succes.
 
Goede tip voor de snelle beslissers die een 1 TB HD in de Humax 5050C willen zetten.

Specs zijn hier na te lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede tip voor de snelle beslissers die een 1 TB HD in de Humax 5050C willen zetten.

Specs zijn hier na te lezen.

Onderbouw je post eens. Waarom afwijken van bovenstaande posts over de pipeline?
Heb je deze zelf in je Humax zitten?
 
Onderbouw je post eens. Waarom afwijken van bovenstaande posts over de pipeline?
Heb je deze zelf in je Humax zitten?

Waarom zou ik een tip moeten onderbouwen? De 'groene' WD AV schijven zijn minstens even geschikt voor gebruik in de Humax als de (moeilijk leverbare) Seagate en er is voldoende informatie te vinden op het net waaruit blijkt dat deze schijven ook prima werken in de Humax 5050C.
 
Seagate ST3320310CS (320 GB originele schijf):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.7
Idle Average (W) 3.0
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.6

Temperature Gradient, Operating/Nonoperating (°C per hour max) 20/30
Relative Humidity, Operating/Nonoperating (non-condensing, %) 5 to 90/5 to 95
Web Bulb Temperature, Operating/Nonoperating (°C max) 37.7/40.0

Seagate ST31000322CS (1 TB):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.1
Idle Average (W) 3.8
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.7

Temperature Gradient, Operating/Nonoperating (°C per hour max) 20/30
Relative Humidity, Operating/Nonoperating (non-condensing, %) 5 to 90/5 to 95
Web Bulb Temperature, Operating/Nonoperating (°C max) 37.7/40.0

Gegevens WD AV-GP WD10EVDS:
spacer.gif
spacer.gif
Read/Write
4.86 Watts
spacer.gif
spacer.gif
Idle
4.18 Watts
spacer.gif
spacer.gif

Standby 0.38 Watts
spacer.gif
spacer.gif

Sleep 0.38 Watts

Waarom zou ik een tip moeten onderbouwen? De 'groene' WD AV schijven zijn minstens even geschikt voor gebruik in de Humax als de (moeilijk leverbare) Seagate en er is voldoende informatie te vinden op het net waaruit blijkt dat deze schijven ook prima werken in de Humax 5050C.

Omdat nog niemand van dit Forum of dit topic deze schijf al in zijn 5050 heeft. Dus zijn er nog geen gebruikerservaringen bekend.
Gezien de specs zou het geen probleem moeten opleveren.
Ik heb in een Engels Forum gelezen dat enkelen toch niet zo heel tevreden waren. Kan deze zo snel even niet vinden. Anderen hebben inderdaad zeer positieve verhalen.
Lezers van dit Forum willen graag specs en ervaringen zien. Daarom graag je goeie tip onderbouwen. :thumb up: Zeker omdat je gelijk hebt dat de Pipeline zeer moeilijk verkrijgbaar zijn. Een alternatief is zeker welkom.
 
Terug
Bovenaan