Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 augustus 2009, 15:33
waz's schermafbeelding
waz waz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: geen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
@Waz:

De wish om time shifted programma's alsnog op te kunnen nemen wordt overigens wel meegenomen met de volgende update heb ik begrepen.
Ja dat heb ik gelezen.
Dat zou super zijn he! dit is 1 van de redenen waarom ik de Humax heb aangeschaft

De 9200 was wat dat betreft ideaal echt waar wat een bruut app. jammer dat je je opnames er niet vanaf kreeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gem1e Bekijk bericht
Was je dan verplicht om deze te kopen?
voor die prijs?
Heb zelf 320 voor deze en ook nog hollands produkt, betaald 2 weken geleden.
K heb hem langer dan 2 wkn geleden gekocht.....was toen iets duurder.
En nee niemand die mij gedwongen heeft om dat app. te kopen, what's u point?

Bedoel je koopt een product waarvan je verwacht dat i iets kan!
en niet iets dat je frustraties oplevert omdat de helft het niet doet of met een omweg moet worden bereikt.
Oud 21 augustus 2009, 15:44
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waz Bekijk bericht
Ja dat heb ik gelezen.
Dat zou super zijn he! dit is 1 van de redenen waarom ik de Humax heb aangeschaft

De 9200 was wat dat betreft ideaal echt waar wat een bruut app. jammer dat je je opnames er niet vanaf kreeg.
Ja, ik heb een half jaartje geleden om deze reden in dubio gestaan of ik de 9200 of de 5050 zou nemen. Waarbij nog meespeelde dat de 5050 toen nauwelijks leverbaar was. Maar de overige voordelen van de 5050 gaven toch de doorslag. En ik ben nu helemaal blij dat Humax dit serieus neemt.

Overigens bewaren wij opnames zelden, daarvoor wordt alles genoeg herhaald. Heel soms verhuist een heel bijzondere film naar DVD (via FTP en PC) of externe USB schijf maar dat is het dan ook.
Oud 21 augustus 2009, 16:12
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Heel grappig dat je het op consument afschuift.

Maar eeh consument kan pas onderzoeken als men app. daadwerkelijk in bezit heeft, niet eerder.

Hoe kan men onderzoeken of een app. gebreken/ niet voldoet aan de overeenkomst, als je alleen doos ziet in de winkel?

Exactly onmogelijk.......je neemt hem mee naar huis, sluit hem aan en pas vanaf dat moment ben je hem aan het onderzoeken, gaat jou plicht in.

Het zelfde gebeurt nu ook met verkoop op afstand.....I net abb.
Je sluit je abb. af krijgt bevestiging met mededeling binnen 7 dagen kan je zonder opgaaf van reden opzeggen, maar oplevering gebeurt pas na 3 wkn.

Hoe weet jij nou of product, Je i -net verb. zal voldoen aan de overeenkomst?

Precies, pas bij oplevering/ daadwerkelijk gebruik.
Ik schuif niks af op de consument zo zit de wet nu eenmaal in elkaar.

Lees Consuwijzer er maar eens op na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consuwijzer
Wat zijn mijn plichten?

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.
Oud 22 augustus 2009, 16:32
Josk's schermafbeelding
Josk Josk is offline
Member

Standaard

Citaat:
Heel grappig dat je het op consument afschuift.

Maar eeh consument kan pas onderzoeken als men app. daadwerkelijk in bezit heeft, niet eerder.

Hoe kan men onderzoeken of een app. gebreken/ niet voldoet aan de overeenkomst, als je alleen doos ziet in de winkel?

Exactly onmogelijk.......je neemt hem mee naar huis, sluit hem aan en pas vanaf dat moment ben je hem aan het onderzoeken, gaat jou plicht in.
Mjin humax kan toch echt ALLES wat op de doos staat, en meer! Ik snap niet waarom je zo negatief bent over dit apparaat. Opnemen vanuit Timeshift kan idd helaas (nog) niet, maar dat is dus gewoon een feature die het apparaat niet heeft, voor zover ik weet heeft humax nooit gezegd dat het wel kon, op de doos staat het iig niet.

Het mislukken van geprogrammeerde opnamen is inderdaad wel een vervelende bug, daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar zoals bekend wordt er aangewerkt. Ik heb er zelfs trouwens nog maar 2x last van gehad sinds de aanschaf (maart?).
Oud 22 augustus 2009, 21:45
Ayrton's schermafbeelding
Ayrton Ayrton is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Max + TC7210
DTV: Horizon Media Box / Humax iHDR 5050-C / Humax iHDR 5200-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josk Bekijk bericht
Mjin humax kan toch echt ALLES wat op de doos staat, en meer! Ik snap niet waarom je zo negatief bent over dit apparaat. Opnemen vanuit Timeshift kan idd helaas (nog) niet, maar dat is dus gewoon een feature die het apparaat niet heeft, voor zover ik weet heeft humax nooit gezegd dat het wel kon, op de doos staat het iig niet.

Het mislukken van geprogrammeerde opnamen is inderdaad wel een vervelende bug, daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar zoals bekend wordt er aangewerkt. Ik heb er zelfs trouwens nog maar 2x last van gehad sinds de aanschaf (maart?).
Juist, dat is het punt wat ik ook wilde maken. De Humax doet wat tie moet doen, met een paar bugs daar gelaten
Oud 23 augustus 2009, 00:03
HenkM's schermafbeelding
HenkM HenkM is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5200c @Viera TX-P46G10E, Smit CI+ @Philips 32PFL5404H, Smit CI+ @Philips 42PFL5405H
Standaard

Het voordeel van bugs is dat je na een update het gevoel hebt dat je een nieuw apparaat hebt .
Net als bij sommige besturingssystemen: als alles eindelijk werkt komt er een nieuwe versie .

Hoe dan ook: ik ben nog altijd blij met m'n Humaxje, alle opnamen zijn tot nu toe goed gegaan en pas 2 maal groen beeld in 2 maanden op mijn PanaPlasma.
Oud 23 augustus 2009, 08:59
The Puma's schermafbeelding
The Puma The Puma is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

IK hoop dat het probleem met het groene beeld wordt opgelost

Soms krijg ik bij het opstarten van de TV (Philips 9613) een flikkerend groen beeld.

Dan moet ik de decoder even uitschakelen en dan is het weer verdwenen.
Oud 23 augustus 2009, 09:35
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton Bekijk bericht
Juist, dat is het punt wat ik ook wilde maken. De Humax doet wat tie moet doen, met een paar bugs daar gelaten
Verder staan de specs en handleiding online, dus je kan je zeker informeren voordat je iets aanschaft. Ook zijn er fora zoals deze en tests online.
Oud 23 augustus 2009, 22:38
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Puma Bekijk bericht
IK hoop dat het probleem met het groene beeld wordt opgelost

Soms krijg ik bij het opstarten van de TV (Philips 9613) een flikkerend groen beeld.

Dan moet ik de decoder even uitschakelen en dan is het weer verdwenen.
Voor wat het waard is, het lijkt erop dat het vaak de Philipsen zijn die dit soort compatibiliteits problemen hebben / houden. Was in het begin met de Samsung 360 HD decoder ook erg vaak het geval .
Ik heb overigens niks tegen Philips. Alleen maar een constatering
Oud 25 augustus 2009, 13:44
jvanderlinden's schermafbeelding
jvanderlinden jvanderlinden is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: Humax 5050c
Smile Wishlist

De afstandsbediening van de tv gebruik ik alleen maar om aan/uit te zetten.
Wat zou het mooi zijn wanneer de afstandsbediening van de Humax een programmeerbare knop zou hebben om daarmee de tv te starten. Scheelt weer een afstandsbediening op de tafel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten