Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 maart 2009, 13:57
bientje80's schermafbeelding
bientje80 bientje80 is offline
Member

DTV: Samsung dcb-h360r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrcveen Bekijk bericht
Analoog of helemaal geen tv kijken is nog goedkoper....
Je stroom afsluiten is nog goedkoper...
Oud 6 maart 2009, 14:26
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
Begrijp ik dat je automatisch wil laten deleten?
Daar zie ik het nut niet van in en dat wil ik zelfs niet.

Zoals aangegeven met een icoontje kan je zien welke programma's je bekeken hebt en die kan je, als je dat wilt, verwijderen.
Ja kan ze ook later nog een keer bekijken.
De schijf is groot genoeg.
Nee, niet automatisch deleten. Dat zou ik niet willen.
Voorbeeld. Ik neem een programma op. Tegelijkertijd kijk ik een reeds opgenomen programma. Als ik die gezien heb wis ik die nu meteen.
Dat gaat niet meer begrijp ik.
Voorbeeld 1. Ik neem een programma op. Ik kijk een reeds opgenomen programma. Deze blijkt een herhaling te zijn. Die wis ik meteen. Dat gaat nu niet en moet ik wachten totdat de Humax klaar is met opnemen. Hier neemt hij soms de hele avond op.

Sorry, ik begrijp dat het moeilijk is om uit te leggen omdat het voor mij helder is.
Oud 6 maart 2009, 19:32
Iwan M's schermafbeelding
Iwan M Iwan M is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertvanHorck Bekijk bericht
Kwaliteit van SD is onvoldoende, lijkt erg gecompressed, in ieder geval via component, zowel in originele uitzending als in geupscaled versie naar 720p of 1080i

Dit in vergelijking met de Samsung 360HD die een uitstekend detailrijk beeld geeft in SD
Ik zie deze nog niet in de bugs staan terwijl er meerdere plasma bezitters zijn die het buiten Bert melden in de andere, lange, thread over de 5050. Kunnen we deze toevoegen ?

Ook heb ik eerder gevraagd, en geen antwoord op de vraag mbt tot het verwijderen van een aangemaakte folder. Ook het verplaatsen van bestanden naar zo'n folder werkt niet. Heeft niemand hier verder last van ?
Oud 6 maart 2009, 19:44
BertvanHorck's schermafbeelding
BertvanHorck BertvanHorck is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Samsung HD
DTV: Pioneer 5000 ex
Standaard

Kwaliteit van SD is onvoldoende, lijkt erg gecompressed, in ieder geval via zowel HDMI als component, zowel in originele uitzending als in geupscaled versie naar 720p of 1080i

Dit in vergelijking met de Samsung 360HD die een uitstekend detailrijk beeld geeft in SD
Oud 6 maart 2009, 19:54
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertvanHorck Bekijk bericht
Kwaliteit van SD is onvoldoende, lijkt erg gecompressed, in ieder geval via zowel HDMI als component, zowel in originele uitzending als in geupscaled versie naar 720p of 1080i

Toch zijn er ondertussen diverse vergelijkingen gedaan door andere mensen die dit verschijnsel niet zien, ook niet op een 60 inch scherm.
Blijkbaar is het toch afhankelijk van de TV, net zoals overigens bij de IRHD-5000. (waar ik het verschijnsel ook niet heb).

Ook wil ik opmerken voor de meelezers die nu denken dat SD dramatisch slecht zou zijn, dat dit niet het geval lijkt. De mensen die dit hebben kunnen alleen verschil zien tussen SCART en HDMI bij SD.
Oud 6 maart 2009, 20:09
BertvanHorck's schermafbeelding
BertvanHorck BertvanHorck is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Samsung HD
DTV: Pioneer 5000 ex
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Toch zijn er ondertussen diverse vergelijkingen gedaan door andere mensen die dit verschijnsel niet zien, ook niet op een 60 inch scherm.
Blijkbaar is het toch afhankelijk van de TV, net zoals overigens bij de IRHD-5000. (waar ik het verschijnsel ook niet heb).

Ook wil ik opmerken voor de meelezers die nu denken dat SD dramatisch slecht zou zijn, dat dit niet het geval lijkt. De mensen die dit hebben kunnen alleen verschil zien tussen SCART en HDMI bij SD.
Dit klopt. Er is een melding van een 6090 pioneer plasma die het verschijnsel niet heeft/ziet.
Het is mij opgevallen dat 37 inch lcd's het hoegenaamd niet zien, dit zou kunnen doordat het scherm te klein is om dit te zien.
Wel zijn er van de middelgrote schermen (42-50 inch) verschillende meldingen van, zeker in vergelijking met de Samsung 360
Voor die mensen die er last van hebben blijkt het probleem minder bij Scart en Component dan bij HDMI
In alle gevallen is men zeer tevreden met de HD kwaliteit, het probleem betreft dus kennelijk voornamelijk middelgrote schermen in SD
Oud 7 maart 2009, 01:51
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Bug: ik heb in de timer 2 programma's staan op 2 verschillende zenders die lopen op een werkdag op vrijwel dezelfde tijd (ma-vr). Nu probeer ik voor morgen (za) een programma op datzelfde tijdstip te timen (wekelijks).

Dit conflicteert uiteraard niet, maar de Humax is het daar niet mee eens en geeft de melding:

'Deze reservering conflicteert met een andere timer', en laat dan de 2 programma's zien die op werkdagen zijn getimed.
Oud 7 maart 2009, 10:24
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boxy Bekijk bericht
Bug: ik heb in de timer 2 programma's staan op 2 verschillende zenders die lopen op een werkdag op vrijwel dezelfde tijd (ma-vr). Nu probeer ik voor morgen (za) een programma op datzelfde tijdstip te timen (wekelijks).

Dit conflicteert uiteraard niet, maar de Humax is het daar niet mee eens en geeft de melding:

'Deze reservering conflicteert met een andere timer', en laat dan de 2 programma's zien die op werkdagen zijn getimed.
wil je eens precies aangegeven vanuit het timer overzicht wat de start / stop tijden zijn van de verschillende timers en de gekozen zender en de waarden voor de extra voorloop/uitlooptijd.
Oud 7 maart 2009, 11:13
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Nee, niet automatisch deleten. Dat zou ik niet willen.
Voorbeeld. Ik neem een programma op. Tegelijkertijd kijk ik een reeds opgenomen programma. Als ik die gezien heb wis ik die nu meteen.
Dat gaat niet meer begrijp ik.
Voorbeeld 1. Ik neem een programma op. Ik kijk een reeds opgenomen programma. Deze blijkt een herhaling te zijn. Die wis ik meteen. Dat gaat nu niet en moet ik wachten totdat de Humax klaar is met opnemen. Hier neemt hij soms de hele avond op.

Sorry, ik begrijp dat het moeilijk is om uit te leggen omdat het voor mij helder is.
Duidelijk.
Mijn Panasonic Hard disk analoge recorder kon dat ook niet.
Misschien via een update?
Oud 7 maart 2009, 12:06
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
wil je eens precies aangegeven vanuit het timer overzicht wat de start / stop tijden zijn van de verschillende timers en de gekozen zender en de waarden voor de extra voorloop/uitlooptijd.
Uiteraard!

Algemeen: voorlooptijd: 5 minuten, uitlooptijd: 10 minuten

Timer 1: Lingo - Ned1 - 18.55-19.35 - werkdagen (ma-vr)
Timer 2: ONM - Ned3 - 18.55-19.32 - werkdagen (ma-vr)

Timer 3: Campinglife - RTL4 - 18.50-19.40 - wekelijks (za)

Een wekelijkse timer voor Campinglife lukt dus niet, wel een enkele opname.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten