Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 augustus 2009, 11:32
einstein1972's schermafbeelding
einstein1972 einstein1972 is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050c
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Niet geheel zinloos want het blijft allemaal subjectief oftewel het zit tussen de oren.
Laat ik het zo zeggen, ik ga niet meer met ze in discussie.
Het placebo effect is zo 1984...
Oud 11 augustus 2009, 12:11
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door einstein1972 Bekijk bericht
1=1 en 0=0. Of het apparaat nu 1 week of 10 jaar oud is.
De mensen die dit soort verhalen de wereld in helpen zijn dezelfde personen die 100 euro voor een HDMI kabel neertellen, cd's en dvd's 'demagnetiseren' en de stekker van het spanningssnoer van de versterker omdraaien voor de strakkere bas.

Discussie volledig zinloos.

Dit is oftopic maar stekker omdraaien geeft wel verschil. Als je tijd en mogelijkheid hebt moet je maar eens al je apparatuur afkoppelen en bij een geaard stopcontact plaatsen. Dan stop je de stekker van het apparaat in het stopcontact (99% heeft geen randaarde) en dan meet je met een voltmeter tussen aarde en buitenkant van je apparaat (ik weet niet meer uit mijn hoofd AC of DC meten). Als je dit opnieuw doet met de stekker omgekeerd meet je 9 van de 10 keer een andere waarde. De theorie is nu dat je moet zorgen dat je van al je apparaten de stekker er zo in doet dat de gemeten waardes het dichtst bij de waarde van je versterker zitten. Op deze manier lopen er geen of minder hoge lekstroompjes via de buitenmantel van je tulpstekkers want daar gaat ook het signaal door immers.
Dit verklaart ook waarom sommige mensen een constante tinteling voelen als ze bijvoorbeeld de volumeknop van een versterker vasthouden.
Analoog hieraan zijn er ook audiobladen die adviseren om naast een HDMI kabel ook een goedkope tulpkabel te verbinden. Je loopt dan minder risico dat de chip achter de HDMI aansluiting kapot gaat wanneer je de HDMI kabel er in steekt.Het tulp kabeltje vereffent het potentiaalverschil.
Oud 11 augustus 2009, 12:17
Speky's schermafbeelding
Speky Speky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
DTV: HUMAX iHRD-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Dit is oftopic maar stekker omdraaien geeft wel verschil. Als je tijd en mogelijkheid hebt moet je maar eens al je apparatuur afkoppelen en bij een geaard stopcontact plaatsen. Dan stop je de stekker van het apparaat in het stopcontact (99% heeft geen randaarde) en dan meet je met een voltmeter tussen aarde en buitenkant van je apparaat (ik weet niet meer uit mijn hoofd AC of DC meten). Als je dit opnieuw doet met de stekker omgekeerd meet je 9 van de 10 keer een andere waarde. De theorie is nu dat je moet zorgen dat je van al je apparaten de stekker er zo in doet dat de gemeten waardes het dichtst bij de waarde van je versterker zitten. Op deze manier lopen er geen of minder hoge lekstroompjes via de buitenmantel van je tulpstekkers want daar gaat ook het signaal door immers.
Dit verklaart ook waarom sommige mensen een constante tinteling voelen als ze bijvoorbeeld de volumeknop van een versterker vasthouden.
Analoog hieraan zijn er ook audiobladen die adviseren om naast een HDMI kabel ook een goedkope tulpkabel te verbinden. Je loopt dan minder risico dat de chip achter de HDMI aansluiting kapot gaat wanneer je de HDMI kabel er in steekt.Het tulp kabeltje vereffent het potentiaalverschil.

En ik maar denken dat deze discussie over de Humax iHDR 5050 gaat ..
Mensen blijf daar s.v.p. ook bij.
Oud 11 augustus 2009, 12:21
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speky Bekijk bericht
En ik maar denken dat deze discussie over de Humax iHDR 5050 gaat ..
Mensen blijf daar s.v.p. ook bij.
het in twijfel trekken van het oordeel van andere forumleden behoort ook tot die categorie.

er word alleen onderbouwt dat sommige theorien, hoe raar ze ook klinken op waarheid berusten.

dus ik vond het een zinvolle toevoeging.

Laatst gewijzigd door SayMr2Me; 11 augustus 2009 om 12:30
Oud 12 augustus 2009, 09:18
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Even weer heel erg ON-topic
In de burgslist staat een ervaring / bug dat een ingestelde tijd vertraging van 240 ms na het standby staan niet meer zou werken.
Ik kan alleen maar zeggen dat vertragings instelling (150 ms) bij mij gewoon blijft werken nadat de Humax standby gestaan heeft.
Meer mensen met deze (positieve?) ervaring. Zoja, dan kan dit misschien wel van de bugs list af
Oud 12 augustus 2009, 20:55
Harm10's schermafbeelding
Harm10 Harm10 is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Ik kan alleen maar zeggen dat vertragings instelling (150 ms) bij mij gewoon blijft werken nadat de Humax standby gestaan heeft.
Meer mensen met deze (positieve?) ervaring. Zoja, dan kan dit misschien wel van de bugs list af
Bij mij is hij, nadat hij een tijdje ook na standby was gebleven, inmiddels weer weg..............
Oud 13 augustus 2009, 09:57
Gompie777's schermafbeelding
Gompie777 Gompie777 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal Totaal Pakket
DTV: Humax 5050C, Humax IR-FOX C
Standaard Films zoeken (filteren)

Ik weet niet of mijn whish al ergens in dit uitgebreide topic is behandeld maar kon het met zoeken niet zo gauw vinden. anders sorry.
Maar wat ik graag zou zien is: Als ik bij programmeren zoek (filter) op "films" krijg ik niet alleen films maar ook allerlei k** series in de zoekresultaten zoals soaps etc.
Zou dit nu liggen aan dat de provider, die de gids vult, dit gegeven niet goed meegeeft aan de programmainformatie of filtert Humax dit niet goed.

Anders is mijn whish een nauwkeurigere filter functie. Een serie of een soap is toch echt GEEN film
Oud 13 augustus 2009, 10:01
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gompie777 Bekijk bericht
Ik weet niet of mijn whish al ergens in dit uitgebreide topic is behandeld maar kon het met zoeken niet zo gauw vinden. anders sorry.
Maar wat ik graag zou zien is: Als ik bij programmeren zoek (filter) op "films" krijg ik niet alleen films maar ook allerlei k** series in de zoekresultaten zoals soaps etc.
Zou dit nu liggen aan dat de provider, die de gids vult, dit gegeven niet goed meegeeft aan de programmainformatie of filtert Humax dit niet goed.

Anders is mijn whish een nauwkeurigere filter functie. Een serie of een soap is toch echt GEEN film
Op zich mooi maar het heeft nu weinig zin om de Lijst nog aan te vullen. na de update over enkele weken starten we de nieuwe lijst. als het dan nog nodig is komt ie er zeker in.
Oud 13 augustus 2009, 10:08
Gompie777's schermafbeelding
Gompie777 Gompie777 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal Totaal Pakket
DTV: Humax 5050C, Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Op zich mooi maar het heeft nu weinig zin om de Lijst nog aan te vullen. na de update over enkele weken starten we de nieuwe lijst. als het dan nog nodig is komt ie er zeker in.
Okay Kijken of er dan iets verandert
Oud 13 augustus 2009, 10:12
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm10 Bekijk bericht
Bij mij is hij, nadat hij een tijdje ook na standby was gebleven, inmiddels weer weg..............
Nou, als dat bij mij ook gaat gebeuren, dan schiet het natuurlijk niet op .
Ik zal het in de gaten houden en melden als het bij mij ook weg gaat.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten