Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 augustus 2009, 11:03
Harm10's schermafbeelding
Harm10 Harm10 is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050C
Standaard

Volgens mij ben ik gisteren gestuit op nog een bug/wish.
Ik had een openstaande ftp verbinding met de Humax.
In eerste instantie was er geen transferactiviteit maar desondanks vertoonde het digitale beeld (van NL1) regelmatig de bekende blokjes verstoring. Vermoedelijk omdat het ftp programma om de zoveel tijd de verbinding checkt?
Later zond ik gedurende een half uur verschillende bestanden naar de Humax.
Het beeld was toen zeer regelmatig niet om aan te zien van de verstoringen.
Uiteindelijk maar analoog tv gekeken.
Ik was niets aan het opnemen.
Dat moet beter kunnen!
Oud 5 augustus 2009, 14:12
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik hoop voor de bezitters van de iHDR-5050C dat alle bugs nu bekend zijn en dat die zullen worden opgelost met de aankomende firmware update, want als het net zo gaat als bij alle andere door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers dan is dit de enige firmware update die er zal komen voor dit apparaat. Daarbij is de kans groot dat er allerlei nieuwe bugs ontstaan die door de "testen" van Ziggo over het hoofd worden gezien en dat is dan helaas pindakaas. Verder is de mededeling over het meenemen van de wishes voor een volgend apparaat niets anders dan een zoethoudertje om de klanten rustig te houden. Veel van die wishes zijn al veel langer bekend sinds er PVR's voor Ziggo op de markt zijn en hadden dus al in dit model verwerkt kunnen zijn als Ziggo echt serieus naar de klanten zou luisteren en vanuit henzelf iets voor die klanten zou doen. Ziggo heeft echter zelf geen baat bij de implementatie van die wishes in de firmware van ontvangers en er zijn zelfs wishes die rechtstreeks (zouden kunnen) concurreren met (mogelijk toekomstige) diensten van Ziggo. Dus doen ze alsof ze dit soort zaken serieus gaan bekijken voor een volgend model in de hoop dat de klanten dat tegen die tijd allang weer vergeten zijn. Een bekende tactiek die de Ziggo medewerkers vaak op forums toepassen.
Ik vraag mezelf af waarop jij jouw bericht baseert.
Voor iemand die pretendeert zich te baseren op feiten doe je nu wel erg veel aannames.
En ja, er van uit gaan dat het in het verleden zo was en nu weer zo zal gaan is ook een aanname.

Denk je nu echt dat als in de komende update een (nieuwe) bug zit dat
ze daar dan niets meer aan doen?

Je doet net alsof Ziggo de specificaties voor de Humax zelf maakt en dus
bepaalt welke bugs en wishes meegenomen gaan worden in een
volgende update.
Dat bepaalt en maakt Humax echt zelf uit.

De Samsung P850R heeft ook meer dan 1 update gehad. Ook werden
daar wishes in opgenomen.

De aanname dat Ziggo zegt zogenaamd serieus te kijken naar features om
de klanten zoet te houden snijdt ook absoluut geen hout.
Oud 5 augustus 2009, 15:46
Speky's schermafbeelding
Speky Speky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
DTV: HUMAX iHRD-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Voor iemand die pretendeert zich te baseren op feiten doe je nu wel erg veel aannames.
En ja, er van uit gaan dat het in het verleden zo was en nu weer zo zal gaan is ook een aanname.

volgende update.

Ik weet wel zeker dat na de update de Humax iHDR 5050 een stuk beter/vertrouwelijker is. Voor de 5050 had ik een 5000 en na de update was hij (bijna) perfect.
IK heb er wel vertrouwen in.
Oud 5 augustus 2009, 20:15
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Ik kan Humax niets kwalijk nemen en ben ervan overtuigd dat de belangrijkste bugs worden verwijderd. Het foutief opnemen ligt overigens niet alleen aan de Humax maar ook aan Ziggo en is dus niet alleen Humax te verwijten (als er al wat te verwijten valt). Humax en Ziggo hebben toegezegd dat ze deze serieuze bug onderzoeken en daar heb ik vertrouwen in.

Het implementeren van wishes is een heel ander verhaal. Eén gaan ze zeker bouwen en dat is opnemen uit de buffer. De andere is natuurlijk veel lastiger omdat zo'n ontwikkelproject tameklijk kostbaar is. Ik reken dan met +/- 100 Euro per mensuur die erin gaat. Je moet naast het bouwen van de wensen dit ook goed specificeren en uiteindelijk erg goed testen want het laatste wat je wilt is nieuwe fouten introduceren. Dit beteket overigens niet dat er geen nieuwe fouten geïntroduceert kunnenn worden. Al met al ben je dan 10-tallen duizende Euro's verder voor een nieuwe release voor de 5050C waarvan je hoopt dat de programmatuur voor latere versies gebruikt kan worden zonder al te veel aanpassingen. Ik kan mij dus voorstellen dat Humax zeer mondjesmaat nieuwe releases uit zal brengen of dat we rekening moeten houden met een drastische verhoging van de aanschafprijs van volgende modellen.

Barlin
Oud 5 augustus 2009, 20:19
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht

volgende update.

Waarom laat Ziggo dan de nieuwe bugs die na de laatste firmware update geïntroduceerd zijn in de Humax IR-FOX C niet oplossen. Op een ander forum deed een Ziggo medewerker die dagelijks de forums afstruint net alsof er geen bugs meer in de Humax IR-FOX C bekend zouden zijn bij Ziggo. Ik kreeg expliciet de vraag of ik dan een lijst wilde samenstellen van de bekende bugs nadat ik mijn beklag deed na de zoveelste keer resetten van de IR-FOX C omdat de tijd niet klopte en daardoor ook de EPG niet meer werkte. Al die bugs zijn ook via het betreffende Humax IR-FOX C forum alhier aangekaart direct nadat ze geconstateerd waren en door mij ook op andere forums. Ik heb dus bij het plaatsen van de lijst expliciet aangegeven dat ik de vraag om het overzicht onzin vond van de persoon in kwestie omdat ze zelfs allemaal weer eens waren aangestipt in het topic waar de vraag gesteld werd. Daarop werd niet gereageerd, maar er kwam wel een toezegging dat er "serieus" naar gekeken zou worden. Dat soort toezeggingen heb ik wel vaker gehad van die medwerker. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk omdat er maar één doel is en dat is de klant het idee geven dat er iets gaat gebeuren in de hoop dat de klant dan het niet langer blijft aankaarten.

En zoals gezegd komen veel van wishes ook al naar voren in de topics van de andere PVR's, dus had Ziggo deze keer alle gelegenheid om een aantal van die wishes op te laten nemen in de iHDR-5050C voordat deze uitkwam zoals nu opeens wordt toegezegd voor een volgende PVR.

Maar goed, het staat je vrij om je door Ziggo een ander beeld te laten schetsen. We zullen wel zien wat er met de komende update aan bugs wordt opgelost en of er dan nog eens een firmware update gaat komen om de nog niet goed opgeloste zaken en nieuw geïntroduceerde zaken als nog op te lossen. Ik hoop dat Ziggo mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ervaringen uit het verleden zijn voor mij nog steeds geen aanleiding om mijn verwachtingen bij te stellen.
Oud 6 augustus 2009, 07:01
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

De oplossing is inderdaad eenvoudig door even te wachten wat er daadwerkelijk in de release zit. We kunnen vervolgens de lijst compleet houden en afvinken wat er geïmplementeerd is. Dit ligt natuurijk een beetje in de handen van SayMr2me die al enorm veel waardevol werk op dit gebied heeft gedaan.

Wat al eerder is gezegd is dat Humax zich waarschijnlijk niet veel aantrekt van wat Ziggo aan wensen naar voren brengt. Het zou een idee kunnen zijn asl Humax een soort van Gebruikersforum opent waar zij een beperkt aantal mensen in de ontwikkeling laat participeren. Wellicht gebeurt dit al.

Misschien kan Annoniem van Ziggo hier zijn[haar licht over laten schijnen.

Barlin
Oud 7 augustus 2009, 09:08
einstein1972's schermafbeelding
einstein1972 einstein1972 is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050c
Thumbs up

Door de buglist en posts over onopgeloste bugs lijkt het net alsof we het hier over een bijzonder slecht apparaat hebben. Dat kan ik niet onderschrijven; ik ben enorm blij met deze alleskunner. En voor de dagelijkse behoefte voldoet het meer dan uitstekend. Ook voor de veeleisende gebruiker voldoet het apparaat prima.
Aan de problemen wordt gewerkt. Ook daar ben ik van overtuigd.

Overigens kan ik me de frustratie van een enkeling wel voorstellen, maar daar hebben we het in deze thread niet over.
Oud 7 augustus 2009, 09:35
elsinga's schermafbeelding
elsinga elsinga is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-een Plus / Ubee wifi modem in bridge mode + ASUS RT-N66U
DTV: Humax iHDR-5050c / LG 55EF950v / Panasonic TH-P42V20 / Samsung UE22D5000 / 2x Smit CAM
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door einstein1972 Bekijk bericht
Door de buglist en posts over onopgeloste bugs lijkt het net alsof we het hier over een bijzonder slecht apparaat hebben. Dat kan ik niet onderschrijven; ik ben enorm blij met deze alleskunner. En voor de dagelijkse behoefte voldoet het meer dan uitstekend. Ook voor de veeleisende gebruiker voldoet het apparaat prima.

Overigens kan ik me de frustratie van een enkeling wel voorstellen, maar daar hebben we het in deze thread niet over.
En laat ik het hier nou helemaal mee eens zijn.
Oud 7 augustus 2009, 18:07
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door einstein1972 Bekijk bericht

Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.
Oud 8 augustus 2009, 16:41
Opteron-pv's schermafbeelding
Opteron-pv Opteron-pv is offline
Senior Member

DTV: 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.
Het is zo dat mensen erg makkelijk over dingen heen lezen. Als je sommige dingen ziet denk je toch wel twee keer voor het kopen van de 5050C.

Ik denk niet dat het zo erg is, ik had zelf 2 keer last van een paar dingen(19-4 met opnemen). Na het lezen van de topics over the 5050C gewoon gekocht 1ste digitale tuner die in mijn huis staat.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten