Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 augustus 2009, 21:13
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Jullie zijn wel allemaal snel blij. Dat apparaat is spiksplinternieuw. Er komt waarschijnlijk in september ofzo een update waarin wat minor bugfixes gedaan worden.
De wishes worden dan meegenomen (NOT) voor een volgend apparaat. Waar sommigen notabene al reikhalzend naar uitkijken terwijl de doos van de 5050 bij wijze van spreken nog niet eens bij het oud papier staat.
Oud 4 augustus 2009, 02:10
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Je bedoelt een dreambox? Behalve, een gedeelte van, punt 2 dan want een dm ondersteunt geen BlueRay...

Gert.
Je hebt gelijk dat die nog geen Blu Ray ondersteund. Heeft te maken met Linux die dat nog niet kan. Ik verwacht echter dat er binnenkort wel linux versies komen die het ondersteunen en één van de vele images die beschikbaar zijn worden geupdate.

Barlin
Oud 4 augustus 2009, 02:14
Barlin Barlin is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Jullie zijn wel allemaal snel blij. Dat apparaat is spiksplinternieuw. Er komt waarschijnlijk in september ofzo een update waarin wat minor bugfixes gedaan worden.
De wishes worden dan meegenomen (NOT) voor een volgend apparaat. Waar sommigen notabene al reikhalzend naar uitkijken terwijl de doos van de 5050 bij wijze van spreken nog niet eens bij het oud papier staat.
Yep we zijn er snel bij. Zodra een volgende versie beschikbaar is wil ik die best aanschaffen. Dan kan ik de 5050C naar de slaapkamer verplaatsen.

Een grote wens is dan wel dat alle Humaxen met elkaar communiceren dat ze zelf bepalen welke wat opneemt en dat ik op alle Humaxen kan zien wat er overal is opgenomen en dat ik dat overal kan afspelen. Ha Ha daar zal het ontwikkelteam wel even zoet mee zijn. Anders de mogelijkheid alles op te slaan op een NAS en dat te kunnen delen.

Barlin
Oud 4 augustus 2009, 02:15
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Nee, niet snel blij maar we wisten wat we kochten toen we de Humax 5050C aanschaften.
Ik ben persoonlijk dus al heel blij met alleen de bugfixes en het toevoegen van de recordfuntie voor de timeshiftbuffer.

Je kan niet verwachten dat een fabrikant een apparaat geheel gaat aanpassen aan de wensen van de klant als het apparaat al geheel aan de specificaties voldoet.
Bovendien zullen bepaalde wensen tegen de limitaties van de gebruikte chipset aanlopen?
Ik neem aan dat Humax wel degelijk wishes voor de Humax 5050C mee gaat nemen naar een nieuwer type ontvanger.
Oud 4 augustus 2009, 02:24
Barlin Barlin is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Nee, niet snel blij maar we wisten wat we kochten toen we de Humax 5050C aanschaften.
Ik ben persoonlijk dus al heel blij met alleen de bugfixes en het toevoegen van de recordfuntie voor de timeshiftbuffer.

Je kan niet verwachten dat een fabrikant een apparaat geheel gaat aanpassen aan de wensen van de klant als het apparaat al geheel aan de specificaties voldoet.
Bovendien zullen bepaalde wensen tegen de limitaties van de gebruikte chipset aanlopen?
Ik neem aan dat Humax wel degelijk wishes voor de Humax 5050C mee gaat nemen naar een nieuwer type ontvanger.
Helemaal mee eens. Zie ook mijn eerdere postings waarin ik al aangeef dat ik niet verwacht dat Humax een nieuwe release gaat maken met nieuwe software omdat dit zeer kostbaar is. IS voor mij ook geen probleem.

Nieuwe wens dan maar dat het een soort van Open Source wordt waardoor we zelf routines kunnen inbouwen en aanpassingen kunnen doen. Ik denk echter dat de Humax boxen daarvoor teveel voor de normale eindgebruiker is bedoeld.

Barlin
Oud 5 augustus 2009, 09:01
svmnb's schermafbeelding
svmnb svmnb is offline
Member

DTV: Humax PVR
Standaard

Eerst lokken met allerlei mooie functies die toch net niet 100% werken. Vervolgens de meest basale problemen (opnames mislukken, brakke SD kwaliteit) niet gelijk fixen, maar op een hoop gooien met kleinere problemen.

Dan meedelen dat de de issues en wensen van gebruikers worden meegenomen in een VOLGEND model. Fijn om te horen dat ik geen EUR 400 over de balk heb gegooid, Humax.

Ik heb de Humax 9200C gehad en nu de 5050C, maar dit is meteen de laatste die ik ooit koop. Als consument gewoon niet meer te kopen bij bedrijven die je naaien. Als genoeg consumenten dat doen, verdwijnen ze vanzelf wel.
Oud 5 augustus 2009, 09:26
JackTheRipper's schermafbeelding
JackTheRipper JackTheRipper is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus/UbeeEVW3200
DTV: humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svmnb Bekijk bericht

Ik heb de Humax 9200C gehad en nu de 5050C, maar dit is meteen de laatste die ik ooit koop. Als consument gewoon niet meer te kopen bij bedrijven die je naaien. Als genoeg consumenten dat doen, verdwijnen ze vanzelf wel.
IK voel me echt niet genaaid hoor, ben als consument er zeer tevreden mee.
Oud 5 augustus 2009, 09:41
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

De issues zoals het mislukken van de opnames zullen worden meegenomen in de eerstvolgende firmware release. De SD kwaliteit is al heel veel over geschreven en blijkt toch systeemconfiguratie afhankelijk te zijn (merk/type tv). Genoeg die aangeven het beeld een 'plaatje' te vinden en anderen die aangeven dat de Humax een dag of 14 moet inspelen.

De wensen (of in ieder geval een deel hiervan) wordt meegenomen naar een volgend model. Het is maar de vraag of alle wensen wel kunnen worden geïmplementeerd op de Humax iHDR5050-C.

Gelijk fixen klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst zul je moeten troubleshooten om te kijken waardoor het probleem veroorzaakt wordt en pas daarna kun je werken aan een oplossing, deze testen en dan implementeren. Dit kost nu eenmaal tijd. Zeker als dit probleem niet overal op het Ziggo netwerk optreedt. Genoeg mensen die nergens last van hebben, anderen die de ene opname na de andere zien mislukken.

Ik zelf heb nog de 9200C en ga in de loop van het jaar de 5050C aanschaffen. Zoveel vertrouwen heb ik in Humax en heb zeker niet het "naai" gevoel. Genoeg andere bedrijven die een apparaat op de markt brengen en vervolgens geen ondersteuning meer bieden in de vorm van firmware/driver updates.

En mocht je de Humax iHDR5050-C willen verkopen, zet hem op marktplaats en je bent hem zo kwijt. Heb je weer wat terug van die 400 euro
Oud 5 augustus 2009, 09:43
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svmnb Bekijk bericht
Eerst lokken met allerlei mooie functies die toch net niet 100% werken. Vervolgens de meest basale problemen (opnames mislukken, brakke SD kwaliteit) niet gelijk fixen, maar op een hoop gooien met kleinere problemen.

Dan meedelen dat de de issues en wensen van gebruikers worden meegenomen in een VOLGEND model. Fijn om te horen dat ik geen EUR 400 over de balk heb gegooid, Humax.
Ik hoop voor de bezitters van de iHDR-5050C dat alle bugs nu bekend zijn en dat die zullen worden opgelost met de aankomende firmware update, want als het net zo gaat als bij alle andere door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers dan is dit de enige firmware update die er zal komen voor dit apparaat. Daarbij is de kans groot dat er allerlei nieuwe bugs ontstaan die door de "testen" van Ziggo over het hoofd worden gezien en dat is dan helaas pindakaas. Verder is de mededeling over het meenemen van de wishes voor een volgend apparaat niets anders dan een zoethoudertje om de klanten rustig te houden. Veel van die wishes zijn al veel langer bekend sinds er PVR's voor Ziggo op de markt zijn en hadden dus al in dit model verwerkt kunnen zijn als Ziggo echt serieus naar de klanten zou luisteren en vanuit henzelf iets voor die klanten zou doen. Ziggo heeft echter zelf geen baat bij de implementatie van die wishes in de firmware van ontvangers en er zijn zelfs wishes die rechtstreeks (zouden kunnen) concurreren met (mogelijk toekomstige) diensten van Ziggo. Dus doen ze alsof ze dit soort zaken serieus gaan bekijken voor een volgend model in de hoop dat de klanten dat tegen die tijd allang weer vergeten zijn. Een bekende tactiek die de Ziggo medewerkers vaak op forums toepassen.
Oud 5 augustus 2009, 10:31
jcompagner's schermafbeelding
jcompagner jcompagner is offline
Member

Ziggo Internet: digi totaal
DTV: media center/samsung HD reciever
Standaard

een volgend model en dat werkt het echt

dat hebben we wel vaker gehoord ja.

Nu is mijn vraag. wat voor hardware changes ben je echt nodig voor een volgend model? Volgens mij is echt bijna alles software (de wishes) misschien op beeld kwaliteit (waar nog al onenigheid over is) na.

We hebben een grote HD (en een versie uit brengen met een nog grotere noem ik niet echt een verandering van type). 2 tuners, HighDef, zit een netwerk aansluiting op. De ui is gewoon best snel, dus hij is niet echt under powered.

Dus wat zal er echt veranderen kwa hardware in een volgend model? Behalve dan de software en dat ze ons weer graag geld willen laten uit geven?

Als ze ons zo graag geld willen laten uit geven. Waarom kan ik dan niet gewoon 25-50 euro over maken voor een serieuze feature upgrade? (dat bv denon ook doet met zijn receivers)
Echt de Hardware daar zit het op zich wel goed mee, het is puur de software dat een probleem is.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten