Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 19:31
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waz Bekijk bericht
Thnx voor jullie snelle reply's

I know alleen via FTP...krijg hem wel aan de praat als ik hem in de wireless router hang die ik heb gekregen van I Net provider.....maar met geen mogelijkheid rechtstreeks van Humax naar pc.
Heb voor de zekerheid 2 pc's verbonden das binnen 10 seconden gefixt.....
vndaar mijn vraag of dit mogelijk is met de Humax.

Volgens mij moet rechtstreekse verbinding wel mogelijk zijn toch?

Snelle pc is denk ik het probleem niet. Zat al te denken aan de codec's ws is dit het probleem, ga ff die VLC media player proberen.

Thnx so far, keep u informd.
je kan 'm inderdaad rechtstreeks aansluiten maar je moet dan wel de humax handmatig een ip etc geven. en als ik me niet vergis heb je een zogeheten cross-cable (netwerkkabel) nodig.
Oud 25 juli 2009, 19:48
waz's schermafbeelding
waz waz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: geen
Standaard

Ff een update

Heb die VLC media player gedownload en hij doet het.

Holly shit wat een kwaliteit.....krijg er bijna een van damned.

Thnx Pier goede Tiep.

Ga maandag ff een andere kabel kopen, kan mij bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Maar nooit geschoten altijd mis.

So far so good.

Thnx voor jullie hulp
Oud 25 juli 2009, 20:28
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waz Bekijk bericht
Ga maandag ff een andere kabel kopen, kan mij bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Maar nooit geschoten altijd mis.
Heb je de humax wel een handmatig ip-adres gegeven toen je hem direkt aan de pc koppelde, want als je dat niet hebt gedaan, dan kun je kabels blijven kopen, maar dan gaat het nooit werken.

Zie blz 43 van de handleiding:
7. Systeem instellingen
7.6 Netwerk
2. ethernet-configuratie
Oud 28 juli 2009, 21:50
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Ik heb een aantal wensen die volgens mij nog niet zijn genoemd.

1. Audiovertraging/versnelling (t.o.v. beeld) in kunnen stellen per kanaal zodat deze informatie bewaard blijft. Ik heb namelijk bij het ene kanaal er wel last van en bij een ander weer niet (of zou dit een tijdelijk probleem met het betreffende kanaal kunnen zijn)

2. Audiovertraging/versnelling (t.o.v. beeld) in kunnen stellen met de knoppen op de afstandbediening. Instellingen moeten gereset kunnen worden of weer verwijderd worden op het moment dat van zender wordt gewisseld of de 5050c wordt uitgeschakeld.

3. Bij herhaalde opname kan het handig zijn om de oude opname direct te overschrijven. Ik neem bijvoorbeeld iedere dag het nieuws op maar ben niet meer geïntresseerd in het nieuws van gisteren. Dit zou een extra optie kunnen zijn bij het instellen van de timer zodat er gekozen kan worden.

Barlin

Laatst gewijzigd door Barlin; 29 juli 2009 om 01:42
Oud 28 juli 2009, 21:57
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Ik heb een aantal wensen die volgens mij nog niet zijn genoemd.

1. Audiovertraging/versnelling in kunnen stellen per kanaal zodat deze informatie bewaard blijft. Ik heb namelijk bij het ene kanaal er wel last van en bij een ander weer niet (of zou dit een tijdelijk probleem met het betreffende kanaal kunnen zijn)

2. Audiovertraging/versneslling in kunnen stellen met de knoppen op de afstandbediening. Instellingen moeten gereset kunnen worden of weer verwijderd worden op het moment dat van zender wordt gewisseld of de 5050c wordt uitgeschakeld.

3. Bij herhaalde opname kan het handig zijn om de oude opname direct te overschrijven. Ik neem bijvoorbeeld iedere dag het nieuws op maar ben niet meer geïntresseerd in het nieuws van gisteren. Dit zou een extra optie kunnen zijn bij het instellen van de timer zodat er gekozen kan worden.

Barlin
Audioversnelling?? Bij audiovertraging kan ik me wat bij voorstellen maar versnelling? Soort warpspeed voor audio, je hoort het geluid al voordat het gemaakt is... Beeldvertraging wellicht als dat uberhaupt mogelijk is?

Gert.
Oud 29 juli 2009, 01:40
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Audioversnelling?? Bij audiovertraging kan ik me wat bij voorstellen maar versnelling? Soort warpspeed voor audio, je hoort het geluid al voordat het gemaakt is... Beeldvertraging wellicht als dat uberhaupt mogelijk is?

Gert.
Whatever! Het probleem is wel duidelijk en het gaat natuurlijk om wat de referentie is en dat is in ons geval het beeld! Bij mij loopt de audio op één kanaal iets achter (t.o.v. het beeld) en dat is vervelend. Je hoeft volgens mij dan geen Einstein te zijn om te bedenken dat het beeld dan wat trager moet komen t.o.v. het geluid. uhmm Toch dank voor je bijdrage zodat het nu waarschijnlijk voor iedereen duidelijk is .

Barlin
Oud 29 juli 2009, 09:12
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Whatever! Het probleem is wel duidelijk en het gaat natuurlijk om wat de referentie is en dat is in ons geval het beeld! Bij mij loopt de audio op één kanaal iets achter (t.o.v. het beeld) en dat is vervelend. Je hoeft volgens mij dan geen Einstein te zijn om te bedenken dat het beeld dan wat trager moet komen t.o.v. het geluid. uhmm Toch dank voor je bijdrage zodat het nu waarschijnlijk voor iedereen duidelijk is .

Barlin
Ik weet niet waar die vertraging wordt veroorzaakt maar op zich lijkt het mij altijd handiger om de problemen bij de bron aan te pakken.
Dus is de zender de oorzaak dan flink klagen bij die zender, is Ziggo de oorzaak dan klagen bij Ziggo, is je ontvanger de oorzaak dan klagen bij de fabrikant, etc.

Is het een probleem dat veroorzaakt wordt door het gebruik van een surroundset waar vertraging in wordt veroorzaakt dan heb je inderdaad een probleem waar je zelf een oplossing voor moet zoeken.

Laatst gewijzigd door Sjaool; 29 juli 2009 om 09:47
Oud 30 juli 2009, 21:02
ruiterjm's schermafbeelding
ruiterjm ruiterjm is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1, Ubee & Netgear WNR3500v2
DTV: Humax 5000C & 5050C
Standaard

Ik zou graag een optie ingebouwd zien om de volumebalk nooit te tonen als ik van volumeniveau wissel.
Oud 31 juli 2009, 10:32
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Question Wanneer komt er nu eens een FW update?

Heel leuk deze lijst, maar zijn er harde plannen voor een FW update
Is er al iets van een datum bekend

Of zijn we een leuk lijst aan het maken die op de plank komt te liggen?

(of nog erger in een volgend Humax model wordt verwerkt )
Oud 31 juli 2009, 12:21
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emklap Bekijk bericht
Heel leuk deze lijst, maar zijn er harde plannen voor een FW update
Is er al iets van een datum bekend
In bericht 1 staat wanneer er een firmware gepland staat.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten