Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 juli 2009, 13:18
hjbaard's schermafbeelding
hjbaard hjbaard is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamameso Bekijk bericht
Wanneer de audioprioriteit in de systeeminstellingen (A/V instellingen) staat ingesteld op "Dolby" doen zich de volgende problemen voor:

- geluidsvolume niet te regelen m.b.v. Humax afstandsbediening bij alle HD zenders die uitzenden in 1080i. Bij Sport 1 HD (720p) en de SD zenders is het volume wèl te regelen mbv de Humax afstandsbediening.

- bij Ned 1, 2 en 3 HD zijn er veel korte geluidsstoringen / haperingen van (meestal) minder dan een seconde.

- geluid bij HD zenders veel harder dan bij overige zenders. Erg vervelend bij zappen.

Mijn Humax decoder is dmv een optische kabel (S/PDIF) aangesloten op mijn receiver. Het geluid wordt dus weergegeven door de receiver, niet door de TV.

Wanneer de audioprioriteit staat ingesteld op "PCM" doen bovengenoemde problemen zich niet voor.

Graag oplossing in eerstvolgende software release!
Dit is geen bug. Wanneer je je Humax via SPDIF hebt aangesloten en het signaal is dolby digital gaat het digitale signaal rechtstreeks naar je versterker. Dit betekent dat je het volume alleen via je versterker (want die versterkt het geluid, niet je Humax) kunt regelen. Storingen in het geluid worden hoogstwaarschijnlijk door je versterker of optische kabel veroorzaakt. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn vorige versterker.
Omdat het digitale geluidssignaal alleen via je versterker wordt verwerkt is het geluidsniveau verschillend. Je kunt dit verschil vaak verminderen door te spelen met de volume knop van je Humax. Bijvoorbeeld wanneer het analoge geluid harder is dan het digitale, kan je het volume op je Humax zachter zetten en je versterker harder.

Wanneer je de voorkeur op PCM zet wordt het Dolby Digital signaal niet doorgegevens met NL 1,2 en 3 omdat deze ook een analoog signaal als optie heeft. Op dat moment heb je dus geen dolby digital en heb je de 'problemen' dus ook niet.

Ik hoop dat dit een beetje helpt
Oud 9 juli 2009, 14:02
jamameso's schermafbeelding
jamameso jamameso is offline
Junior Member

DTV: Humax IHDR 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hjbaard Bekijk bericht
Dit is geen bug. Wanneer je je Humax via SPDIF hebt aangesloten en het signaal is dolby digital gaat het digitale signaal rechtstreeks naar je versterker. Dit betekent dat je het volume alleen via je versterker (want die versterkt het geluid, niet je Humax) kunt regelen. Storingen in het geluid worden hoogstwaarschijnlijk door je versterker of optische kabel veroorzaakt. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn vorige versterker.
Omdat het digitale geluidssignaal alleen via je versterker wordt verwerkt is het geluidsniveau verschillend. Je kunt dit verschil vaak verminderen door te spelen met de volume knop van je Humax. Bijvoorbeeld wanneer het analoge geluid harder is dan het digitale, kan je het volume op je Humax zachter zetten en je versterker harder.

Wanneer je de voorkeur op PCM zet wordt het Dolby Digital signaal niet doorgegevens met NL 1,2 en 3 omdat deze ook een analoog signaal als optie heeft. Op dat moment heb je dus geen dolby digital en heb je de 'problemen' dus ook niet.

Ik hoop dat dit een beetje helpt
Bedankt voor de tips, maar ik ben wat eigenwijs, volgens mij is PCM ook een digitaal signaal (digitale representatie van een analoge geluidsgolf) en dit signaal gaat ook gewoon door dezelfde optische kabel.
Dat de geluidshaperingen door de kabel/receiver worden veroorzaakt, wil er bij mij niet in omdat deze zich alleen bij Ned 1, 2 en 3HD voordoen en niet bij Film1 HD, NGC HD en Discovery HD.
Verder zou het spelen met de volumeknop van de Humax alleen een optie zijn als het Dolby digitale standaard zachter zou zijn dan het geluid van de SD zenders. Als ik het geluid dmv de Humax volumeknop zachter zet wordt het verschil in geluid tussen de HD en SD zenders alleen maar groter.
Oud 9 juli 2009, 14:22
Junior Member

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tips, maar ik ben wat eigenwijs, volgens mij is PCM ook een digitaal signaal (digitale representatie van een analoge geluidsgolf) en dit signaal gaat ook gewoon door dezelfde optische kabel.
Dat de geluidshaperingen door de kabel/receiver worden veroorzaakt, wil er bij mij niet in omdat deze zich alleen bij Ned 1, 2 en 3HD voordoen en niet bij Film1 HD, NGC HD en Discovery HD.
Verder zou het spelen met de volumeknop van de Humax alleen een optie zijn als het Dolby digitale standaard zachter zou zijn dan het geluid van de SD zenders. Als ik het geluid dmv de Humax volumeknop zachter zet wordt het verschil in geluid tussen de HD en SD zenders alleen maar groter.
Alles wat naar je versterker gaat is digitaal omdat je via de optische kabel gaat, maar bij dolby digitaal gaat het signaal rechtstreeks en bij pcm gaat het eerst door je Humax heen. Daarom kan je dan het volume regelen.

Dat haperen van het geluid was maar een suggestie. Bij mij hapert het in ieder geval niet, en ik heb het op dezelfde manier aangesloten. (op een Rotel versterker). Ik las ergens dat iemand problemen had met NL 1,2 en 3 en dat na 30 sec de stroom eraf halen de problemen waren opgelost. Je zou dat eens kunnen proberen.

Wat betreft het volume, ik heb zelf ook nog een Mediacenter pc staan (Vista met MediaPortal) en die gedraagt zich precies hetzelfde met dolby digital (volume werkt niet meer via pc alleen via versterker). En dit geldt zowel voor tv uitzendingen als voor andere dolby digital bronnen (films/series etc)

Kan je bij je versterker de volume verschillen niet instellen per soort signaal? (Dus bij pro logic t.o.v. dolby digital)?
Oud 9 juli 2009, 18:57
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Wanneer de audioprioriteit in de systeeminstellingen (A/V instellingen) staat ingesteld op "Dolby" doen zich de volgende problemen voor:

- geluidsvolume niet te regelen m.b.v. Humax afstandsbediening bij alle HD zenders die uitzenden in 1080i. Bij Sport 1 HD (720p) en de SD zenders is het volume wèl te regelen mbv de Humax afstandsbediening.

- bij Ned 1, 2 en 3 HD zijn er veel korte geluidsstoringen / haperingen van (meestal) minder dan een seconde.

- geluid bij HD zenders veel harder dan bij overige zenders. Erg vervelend bij zappen.

Mijn Humax decoder is dmv een optische kabel (S/PDIF) aangesloten op mijn receiver. Het geluid wordt dus weergegeven door de receiver, niet door de TV.

Wanneer de audioprioriteit staat ingesteld op "PCM" doen bovengenoemde problemen zich niet voor.

Graag oplossing in eerstvolgende software release!
denk niet dat hetgene wat jij wil mogelijk is. juist de functie van zo'n receiver is het verwerken van DD geluid enzo.

ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele hapering heb ontdekt in het geluid van 1,2 of 3 HD.

PCM lost inderdaad wel het probleem op met het audio volume maar dan heb je geen DD geluid. nu maakt mijn receiver er alsnog een "5.1"van maar geeft aan dat de achter speakers geen actief audiosignaal krijgen (verwarrend maar ik hoop dat je t snapt). iig houd ik het gewoon bij DD
Oud 10 juli 2009, 10:57
jcompagner's schermafbeelding
jcompagner jcompagner is offline
Member

Ziggo Internet: digi totaal
DTV: media center/samsung HD reciever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
De Humax 5050C heeft dan zijn nukken maar is op dit moment wel de meest complete HD PVR die er op de markt is.
Dit is niet helemaal waar, de meest complete HD PVR is al heel lang op de markt,is alleen een stuk duurder dan de dedicted kastjes.

En dat is toch echt gewoon Windows (7) MediaCenter.

Ik heb heel even gedacht om ook een Humax er bij naast te zetten of mijn media center te vervangen, maar de vele bugs en echt cruciale missing features heeft mij er toe besloten om dat toch maar niet te gaan doen en ik heb een 3de digitale FireDTV met alphacrypt gekocht voor mijn media center zodat ik 3 HD zenders te gelijk kan opnemen/kijken.

Werkt zeer goed en er zijn nagenoeg geen wensen of bugs meer te verzinnen (zit nu op Windows 7)

Het blijft heel erg jammer dat een single digitale tunner pakket met een alphacrypt 220,- euro kost dus zeg maar bijna net zo veel als een hele humax.. Anders zou ik echt iedereen aan raden om gewoon een simpele, zo zuinig mogelijke pc aan te schaffen en daar digitale tuners in te zetten.
Oud 10 juli 2009, 11:10
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jcompagner Bekijk bericht
Dit is niet helemaal waar, de meest complete HD PVR is al heel lang op de markt,is alleen een stuk duurder dan de dedicted kastjes.

Okay, de Humax 5050C is toch wel de meest complete dedicated HD PVR die er op de markt is.
Oud 11 juli 2009, 08:42
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jcompagner Bekijk bericht

Ik heb heel even gedacht om ook een Humax er bij naast te zetten of mijn media center te vervangen, maar de vele bugs en echt cruciale missing features heeft mij er toe besloten om dat toch maar niet te gaan doen en ik heb een 3de digitale FireDTV met alphacrypt gekocht voor mijn media center zodat ik 3 HD zenders te gelijk kan opnemen/kijken.

Werkt zeer goed en er zijn nagenoeg geen wensen of bugs meer te verzinnen (zit nu op Windows 7)

Het blijft heel erg jammer dat een single digitale tunner pakket met een alphacrypt 220,- euro kost dus zeg maar bijna net zo veel als een hele humax.. Anders zou ik echt iedereen aan raden om gewoon een simpele, zo zuinig mogelijke pc aan te schaffen en daar digitale tuners in te zetten.
Ik ben het deels met je eens. Het beste media center vind ik toch MediaPortal (www.team-mediaportal.com). Dit ondersteund HD goed en biedt veel meer mogelijkheden

Ik heb inmiddels een paar jaar een media center in huis, maar heb sinds kort toch de Humax ernaast gekocht omdat het opnemen toch te vaak fout gaat. Na een paar jaar proberen met verschillende media centers, diverse hardware etc. was ik het zat.
Ik gebruik mijn media center nu voor het kijken van gedownloade series, films, blu-ray, internetten, muziek, foto's en tv kijken als de Humax alle tuners gebruikt.
En dit werkt tot nu toe prima.

Overigens heb ik dus nu 1 FloppyDTV tuner met Alphacrypt over.
Nog liefhebbers....?
Oud 12 juli 2009, 13:12
chronix's schermafbeelding
chronix chronix is offline
Junior Member

Standaard Niet door BOOT met netwerkkabel aangesloten

Misschien heb ik 'm gemist, maar volgens mij staat onderstaande bug nog niet in het lijstje. Ik zag op dit forum dat er andere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Bug: Indien netwerkkabel (DHCP) aangesloten blijft de Humax op de "BOOT" melding hangen bij het opstarten en reageert verder nergens meer op. Enige oplossing: uitzetten, netwerkkabel eruit, aanzetten en weer de netwerkkabel erin.
Oud 12 juli 2009, 19:46
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chronix Bekijk bericht
Misschien heb ik 'm gemist, maar volgens mij staat onderstaande bug nog niet in het lijstje. Ik zag op dit forum dat er andere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Bug: Indien netwerkkabel (DHCP) aangesloten blijft de Humax op de "BOOT" melding hangen bij het opstarten en reageert verder nergens meer op. Enige oplossing: uitzetten, netwerkkabel eruit, aanzetten en weer de netwerkkabel erin.
Deze staat inderdaad niet vermeld. omdat er maar een paar zijn die het probleem hebben. bij mij werkt ie gewoon en ik ken nog meer mensen van wie het gewoon werkt.
Oud 12 juli 2009, 20:10
The Puma's schermafbeelding
The Puma The Puma is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Het verwijderen van bestanden zou toch sneller kunnen.
Is nu .....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten