Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 juni 2009, 15:50
henkNL's schermafbeelding
henkNL henkNL is offline
Member

DTV: Siemens pvr, samsung pvr
Standaard epg navigatie en handmatig aanpassen timer vergeet voorloop, nalooptijd.

1. Wanneer ik handmatig een timeropname aanpas wordt nadien de voorloop en nalooptijd vergeten. Dit is opzich niet ernstig ware het niet dat de humax 9200 wel de voor en naloop alsnog invult. Een beetje inconsequent.

2. De epg is moeilijk te lezen doordat de navigatie te 'ver' springt. Programma's die op de buitenste randen van de epg liggen worden verknipt weergeven en vallen daarom niet op. Ik zie ze vaak over het hoofd. Dit punt is waarschijnlijk hetzelfde als de 'uitlijning epg' bug in de topicstart.
Het zou beter zijn als bij het scrollen de 'sprong' wat korter is als de tijdbalkbreedte. Ik denk dat de huidige epg een breedte heeft van 2 uur. Momenteel springt de epg van 6 tot 8 meteen naar 8 tot 10. Beter zou zijn 1 tot 1.5 uur sprong dus half 8 tot half 10. De programma's rond 8 vallen dan ook op.

3. Verwijderen opname is wat aan de trage kant.

Groet,

Henk
Oud 19 juni 2009, 16:23
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henkNL Bekijk bericht
1. Wanneer ik handmatig een timeropname aanpas wordt nadien de voorloop en nalooptijd vergeten. Dit is opzich niet ernstig ware het niet dat de humax 9200 wel de voor en naloop alsnog invult. Een beetje inconsequent.

2. De epg is moeilijk te lezen doordat de navigatie te 'ver' springt. Programma's die op de buitenste randen van de epg liggen worden verknipt weergeven en vallen daarom niet op. Ik zie ze vaak over het hoofd. Dit punt is waarschijnlijk hetzelfde als de 'uitlijning epg' bug in de topicstart.
Het zou beter zijn als bij het scrollen de 'sprong' wat korter is als de tijdbalkbreedte. Ik denk dat de huidige epg een breedte heeft van 2 uur. Momenteel springt de epg van 6 tot 8 meteen naar 8 tot 10. Beter zou zijn 1 tot 1.5 uur sprong dus half 8 tot half 10. De programma's rond 8 vallen dan ook op.

3. Verwijderen opname is wat aan de trage kant.

Groet,

Henk
Alle 3 je punten zijn al bekend.
* Uitlijning van de EPG is onprettig. Als wish/bug genoemd.
* Sneller wissen is opgenomen als Wish
* Voorloop en nalooptijd. Niet opgenomen als wish.
Oud 19 juni 2009, 20:35
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik weet dat er een update aan zou moeten komen. Ik bedoelde de vraag wat algemener: heeft een bugs/wish list hier op het forum voor elk willekeurig apparaat wel enig nut richting Ziggo.
De topicstarter heeft er een keurig lijstje van gemaakt en daaraan zie je hoeveel tijd en moeite er al inzit.
Wordt een buglist echt door het bestuur overhandigd aan Ziggo of zijn we afhankelijk van de welwillendheid van bijvoorbeeld Anoniem.
Er zal voor Ziggo/Humax toch ook een deadline zijn tot wanneer er bugs meegenomen kunnen worden voor een geplande update.
Wat dacht je zelf? Akkoord, ik ben kritisch maar ik ben bang dat het volgende gebeurd:

1 - Onze kabelboer streept 80% van de lijst door vanwege:
1a - Niet relevant voor een gemiddelde 5050 bezitter, oftewel er zijn niet genoeg klachten hierover oftewel wij (kabelboer) veroorzaken deze problemen zelf.
1b - Wishes gaan voorbij aan onze gewenste content-beperkingen.
2 - Humax streept nog 5% weg vanwege technische onvolkomenheden in de 5050.

Dan houd je 5% van de buglist over waar wellicht wat aan gedaan wordt. Dan mag je wel een doen richting de kabelboer als die issue's worden opgelost.

Schiet er maar op en zeg mij waarom het volgens jou het anders gaat.

Gert.
Oud 19 juni 2009, 22:32
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Wat dacht je zelf? Akkoord, ik ben kritisch maar ik ben bang dat het volgende gebeurd:

1 - Onze kabelboer streept 80% van de lijst door vanwege:
1a - Niet relevant voor een gemiddelde 5050 bezitter, oftewel er zijn niet genoeg klachten hierover oftewel wij (kabelboer) veroorzaken deze problemen zelf.
1b - Wishes gaan voorbij aan onze gewenste content-beperkingen.
2 - Humax streept nog 5% weg vanwege technische onvolkomenheden in de 5050.

Dan houd je 5% van de buglist over waar wellicht wat aan gedaan wordt. Dan mag je wel een doen richting de kabelboer als die issue's worden opgelost.

Schiet er maar op en zeg mij waarom het volgens jou het anders gaat.

Gert.
Waarom zouden wij 80% doorstrepen ?
Wij hebben de lijst alleen gecontroleerd op uitvoerbaarheid (binnen bestaande hardware), het strepen voert Humax zeld wel uit. Zij moeten immers de inspanningen doen, niet Ziggo.
Als er naar onze mening te veel wordt gestreept zullen we ons best doen Humax alsnog te overtuigen betreffende items toe te voegen. Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.
Oud 19 juni 2009, 23:02
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Waarom zouden wij 80% doorstrepen ?
Wij hebben de lijst alleen gecontroleerd op uitvoerbaarheid (binnen bestaande hardware), het strepen voert Humax zeld wel uit. Zij moeten immers de inspanningen doen, niet Ziggo.
Als er naar onze mening te veel wordt gestreept zullen we ons best doen Humax alsnog te overtuigen betreffende items toe te voegen. Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.
is het misschien mogelijk een soort tussenstand te ontvangen, met dingen waarvan word verwacht dat ze meegenomen worden in de update. of wat er iig niet gedaan kan worden?
Oud 20 juni 2009, 17:07
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
is het misschien mogelijk een soort tussenstand te ontvangen, met dingen waarvan word verwacht dat ze meegenomen worden in de update. of wat er iig niet gedaan kan worden?
Dat kan pas als het helder is welke punten opgepakt gaan worden. Op dit moment is hier nog geen duidelijkheid over.
Oud 20 juni 2009, 20:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.
[uiteraard redelijk off-topic]
anoniem, buiten de dm's om heb ik hier ook nog een Panasonic aktief... Ik ben een tevreden klant, maar wel dankzij de dm's. Maar ondersteuning van de pana is blijkbaar wat minder ondanks dat jullie tevreden klanten willen hebben. Wat heb ik nog meer gehad?

- Panasonic. Heb ik nog, bedoeld om freq op te sporen (buiten www.digitalekabeltelevisie.nl om) als er weer wat door de kabelboer veranderd word. Maar goed, wordt niet meer door jullie ondersteund...
- Humax 9200. Verkocht vanwege zwarte opnames.
- Humax IR-Fox. Verkocht (als nieuw, vanwege overgang naar ai1-plus). De nieuwe eigenaar meldt ook klok-problemen, geen probleem want er is geen opname van afhankelijk.
- Samsung 9401R. Staat hier nog omdat werkelijk niemand (maar dan ook niemand) hem wil hebben.
[/uiteraard redelijk off-topic]

Dus ik ben blij jou te horen zeggen dat het jullie belang is dat 'de klanten' tevreden behoren te zijn.

Gert.

Laatst gewijzigd door catastrofus; 20 juni 2009 om 20:59
Oud 20 juni 2009, 20:58
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
anoniem, buiten de dm's om heb ik hier ook nog een Panasonic aktief... Ik ben een tevreden klant, maar wel dankzij de dm's. Maar ondersteuning van de pana is blijkbaar wat minder ondanks dat jullie tevreden klanten willen hebben. Wat heb ik nog meer gehad?

- Panasonic. Heb ik nog, bedoeld om freq op te sporen als er weer wat door de kabelboer veranderd word. Maar goed, wordt niet meer door jullie ondersteund...
- Humax 9200. Verkocht vanwege zwarte opnames.
- Humax IR-Fox. Verkocht (als nieuw, vanwege overgang naar ai1-plus).
- Samsung 9401R. Staat hier nog omdat werkelijk niemand (maar dan ook niemand) hem wil hebben.

Gert.
Wat is je punt? en wat zou dit moeten bijdragen aan een Bug&Wishlist waarvan iedereen weet wat het doel is en waarvan iedereen weet dat niemand, noch wij als consument noch Ziggo noch Humax enige verplichtingen heeft.

Alleen zonder zo'n lijst word er waarschijnlijk niets of zeer weinig gedaan. als jij er geen voordeel van ziet is er niemand die jou verplicht er aan bij te dragen of om het te lezen. wil je wel punten aanvoeren waar we iets aan hebben lees ik ze in ieder geval graag in deze thread.
Oud 20 juni 2009, 21:04
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Wat is je punt? en wat zou dit moeten bijdragen aan een Bug&Wishlist waarvan iedereen weet wat het doel is en waarvan iedereen weet dat niemand, noch wij als consument noch Ziggo noch Humax enige verplichtingen heeft.

Alleen zonder zo'n lijst word er waarschijnlijk niets of zeer weinig gedaan. als jij er geen voordeel van ziet is er niemand die jou verplicht er aan bij te dragen of om het te lezen. wil je wel punten aanvoeren waar we iets aan hebben lees ik ze in ieder geval graag in deze thread.
Daarom heb ik er ook wat [off-topic] regeltjes om heen gezet...

Maar je hebt gelijk, ondanks dat ik mijn nodige twijfels heb aan deze discussie, niet zozeer de discussie maar wel wat de andere partijen hier mee gaan doen, is het redelijk off-topic.

Gert.
Oud 21 juni 2009, 12:42
kappel's schermafbeelding
kappel kappel is offline
Member

Exclamation

Mod-edit:Quote van start topic verwijderd.

is er iets bekend of en wanneer er een up_date komt?

Laatst gewijzigd door mod-5; 21 juni 2009 om 14:37 Reden: Quote verwijderd.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten