Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 juni 2009, 00:22
Valderrama's schermafbeelding
Valderrama Valderrama is offline
Junior Member

DTV: Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valderrama Bekijk bericht
Hoi, ik heb er sinds een paar dagen ook eentje en ben er erg tevreden over.

Het enige waar ik me aan stoor is het volgende, en hoop dat dit echt nog wordt meegenomen in de aankomende update.

Heb een autosensing hdmi switch van Vivanco, ding heeft een eurootje of 80 gekost en werkt hartstikke goed met al mijn hdmi apparaten. Enkel de Humax heeft het probleem dat het wanneer het uit staat om de zoveel tijd semi aan gaat om te updaten en daarmee dan ook een seintje uit de hdmi poort stuurt waardoor mijn switch automatisch naar dat kanaal switched. Jullie begrijpen wel dat dit super vervelend is en ik begrijp ook niet waarom de Humax dit zou moeten doen als hij uit staat. Heb hier en daar gelezen dat meer mensen dit zelfde issue hebben.

Autosensing uit zetten op de switch is voor mij geen optie, de eenvoud in het bedienen van meerdere apparaten die anders over meerdere kanalen verspreid staan op een receiver en tv gaat anders verloren.
Dag allemaal, even een quote want dit is voor mij toch wel een groot probleem. Het gebeurd meerdere keren per dag en als je dan toevallig een blu-raytje aan het kijken bent of via xbox live aan het spelen bent mis je gewoon een aantal seconden totdat je het juiste kanaal weer hebt.

Kan dit in de bug & wishlist? Geen enkel ander HDMI apparaat wat ik heb vertoont dit gedrag! Ik heb ook een AppleTV en deze gaat vaak uit zichzelf aan, maar stuurd geen signaal door naar de TV zolang er niet op de afstandsbediening wordt gedrukt!
Oud 9 juni 2009, 08:55
guidob's schermafbeelding
guidob guidob is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valderrama Bekijk bericht
Dag allemaal, even een quote want dit is voor mij toch wel een groot probleem. Het gebeurd meerdere keren per dag en als je dan toevallig een blu-raytje aan het kijken bent of via xbox live aan het spelen bent mis je gewoon een aantal seconden totdat je het juiste kanaal weer hebt.

Kan dit in de bug & wishlist? Geen enkel ander HDMI apparaat wat ik heb vertoont dit gedrag! Ik heb ook een AppleTV en deze gaat vaak uit zichzelf aan, maar stuurd geen signaal door naar de TV zolang er niet op de afstandsbediening wordt gedrukt!
Ik heb hetzelfde probleem. Laat nu maar vaak me Humax aanstaan, maar dat is ook niet echt de bedoeling.
Oud 9 juni 2009, 18:01
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard Wish of bug? EPG programma staat niet in het midden.

Nog iets voor de lijst waarvan ik twijfel of het een bug of wish is. De 9200 heeft hier geen last van.
In EPG staat het programma waar je op loopt niet in het midden van het scherm maar te veel naar rechts. Hierdoor zie je de naam van het programma soms niet in het vakje staan (uiteraard wel bovenaan het scherm).
Ga je weer naar rechts met je navi-toets dan kom je meteen op het volgende programma uit.
De 9200 doet dit wel en zorgt ervoor dat op de volgende pagina het programma alsnog in het midden staat zodat je op OK kunt klikken om het op te programmeren.
Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen.
Evt kan ik het ondersteunen middels enkele foto's.
Oud 9 juni 2009, 18:27
ziggy's schermafbeelding
ziggy ziggy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Eens, de 9200 doet dit idd beter, irriteerde me hier ook al aan met de 5050.
Oud 9 juni 2009, 18:33
Harm10's schermafbeelding
Harm10 Harm10 is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Ga je weer naar rechts met je navi-toets dan kom je meteen op het volgende programma uit.
......
Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen.
Evt kan ik het ondersteunen middels enkele foto's.
Ik denk dat de meeste onder ons je irritatie begrijpen en delen...... ik dus ook!

Is het trouwens een goed idee om na de eerstvolgende bijwerking van de bug/wishlist deze discussie te sluiten en een nieuwe te openen?
Deze discussie is nu al zo gruwelijk lang.......... maakt het wat overzichtelijker?
Oud 9 juni 2009, 19:07
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm10 Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste onder ons je irritatie begrijpen en delen...... ik dus ook!

Is het trouwens een goed idee om na de eerstvolgende bijwerking van de bug/wishlist deze discussie te sluiten en een nieuwe te openen?
Deze discussie is nu al zo gruwelijk lang.......... maakt het wat overzichtelijker?
Ik zal straks even het voorgaande bijwerken, ook eerdere berichten van vandaag dus.

ikzelf ben van mening dat het onnodig is om een nieuwe thread te openen. ikzelf vind dit juist lastig omdat mensen dan in 2 thread's gaan reageren.

ik houd het gewoon op een als jullie het niet erg vinden.
Oud 9 juni 2009, 19:08
Cuzoen's schermafbeelding
Cuzoen Cuzoen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
Standaard Actie ?

Even een vraag over deze lijst(en).
Ik lees regelmatige de (veelal gedeelde) klachten van de 5050 en een hieraan gekoppelde bug- en wishlist.
Wat ik mij afvraag is of en wanneer er gehoor wordt gegeven aan deze lijst(en) en er daadwerkelijk een update/upgrade komt.
Oud 9 juni 2009, 19:10
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Ik zal straks even het voorgaande bijwerken, ook eerdere berichten van vandaag dus.

ikzelf ben van mening dat het onnodig is om een nieuwe thread te openen. ikzelf vind dit juist lastig omdat mensen dan in 2 thread's gaan reageren.

ik houd het gewoon op een als jullie het niet erg vinden.
Ik begrijp het idee van een nieuwe tread wel.
Gedurende de tijd dat ik/je de 5050 hebt komt je steeds enkele zaken tegen. Zoals ik al aangaf, o.a. de EPG.
Nu heb ik alle pagina's terug moeten lezen of deze er al niet tussen stond. Ondanks het feit dat ik deze treads allemaal volg.
De zoekfunctie van dit Forum is hier helaas niet op ingesteld.

Dus het wordt als je een bug of wish wilt posten een lange lees lijst.
Oud 9 juni 2009, 19:12
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Ik begrijp het idee van een nieuwe tread wel.
Gedurende de tijd dat ik/je de 5050 hebt komt je steeds enkele zaken tegen. Zoals ik al aangaf, o.a. de EPG.
Nu heb ik alle pagina's terug moeten lezen of deze er al niet tussen stond. Ondanks het feit dat ik deze treads allemaal volg.
De zoekfunctie van dit Forum is hier helaas niet op ingesteld.

Dus het wordt als je een bug of wish wilt posten een lange lees lijst.
alles is natuurlijk samengevat in de 1e post, met linkjes naar het desbetreffende bericht..
Oud 9 juni 2009, 19:13
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggy Bekijk bericht
Eens, de 9200 doet dit idd beter, irriteerde me hier ook al aan met de 5050.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm10 Bekijk bericht
Dus, een bug of wish?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten