Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 juni 2009, 14:34
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
deze ontvanger wil aanschaffen vanwege de HDTV opname mogelijkheden dan is dit wellicht de enige kans om dit aan te kaarten en goed te krijgen.
En dat in combinatie met een 'bug' over scart
Oud 4 juni 2009, 14:35
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Je wilt een mogelijke bug rapporteren die je niet zelf kunt constateren omdat je geen 5050c hebt?

Sowieso is het gebruik van scart bij de 5050c een bug, een HighDef decoder moet je met HDMI aansluiten
Nee, ik vraag iemand die in het bezit is van een 5050 en dit kan testen om dit even na te kijken en dan te rapporteren als dit ook het geval mocht zijn met de 5050.

En dat je HDMI zou moeten gebruiken bij de 5050 weet ik ook wel, maar dat ontslaat Humax niet van de verplichting om een correct werkende RGB output te leveren via een op het apparaat aanwezige SCART aansluiting. Die SCART aansluiting is namelijk nog steeds interessant om opnamen over te kunnen zetten naar een DVD recorder als je niet met FTP en een computer wil of kunt werken om iets op DVD over te zetten.
Oud 4 juni 2009, 14:49
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
En dat in combinatie met een 'bug' over scart
Ja, en? Is het verboden of zo om HDTV kanalen downscaled te bekijken via SCART? En sommigen vinden misschien de beeldkwaliteit van SDTV kanalen mooier via SCART dan HDMI.
Oud 4 juni 2009, 14:58
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ja, en? Is het verboden of zo om HDTV kanalen downscaled te bekijken via SCART? En sommigen vinden misschien de beeldkwaliteit van SDTV kanalen mooier via SCART dan HDMI.
Nee natuurlijk is dat niet verboden.
Je had het net over HDTV en nu over SDTV.
Maar het is genoeg off-topic geweest zo.
Oud 4 juni 2009, 15:24
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik heb de volgende vraag. Ik heb nu pas een Humax IR-FOX C standaard decoder in gebruik genomen en er is mij iets vervelends opgevallen bij de RGB SCART output van deze decoder. Het beeld wordt namelijk bij RGB output nogal naar rechts en naar boven toe verschoven zodra RGB wordt geselecteerd in het instellingen menu. Wordt er daarentegen gekozen voor composiet of s-video output via de TV SCART, dan treedt deze verschuiving niet of nauwelijks op. Dit ligt aan de Humax en niet aan mijn TV, aangezien de bedoelde verschuiving bij een RGB signaal van een andere decoder (Samsung) op diezelfde TV ingang niet optreedt.
Ik heb geen last van een verschuiving op de RGB stand van de ir-fox.
Op cvbs verschuift hij wel iets maar dat is nauwelijks zichtbaar. Hij schuift hier iets naar links en omlaag.
Op s-video krijg ik een zwart-wit beeld en gebeurt hetzelde als bij de cvbs stand.
Heb je de laatste softwareversie erin zitten?
Testen met de 5050 kan ik nu niet omdat ik via hdmi kijk en geen scart heb aangesloten. Zou daar evt vanavond naar kunnen kijken of een andere lezer van dit topic.
Oud 4 juni 2009, 15:38
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Ik heb geen last van een verschuiving op de RGB stand van de ir-fox.
Op cvbs verschuift hij wel iets maar dat is nauwelijks zichtbaar. Hij schuift hier iets naar links en omlaag.
Op s-video krijg ik een zwart-wit beeld en gebeurt hetzelde als bij de cvbs stand.
OK. Dat betekent dat het effect in jouw exemplaar van de Humax IR-FOX C dus ook optreedt, want een verschuiving naar links en naar beneden bij CVBS en S-video komt op hetzelfde neer als een verschuiving naar rechts en naar boven bij RGB. Het is echter wel zo dat de positie van het beeld van de Humax IR-FOX C bij CVBS en S-Video correct is en bij RGB niet, dat blijkt namelijk uit een vergelijking met andere RGB signaalbronnen.
Citaat:
Heb je de laatste softwareversie erin zitten?

Ja.
Citaat:
Testen met de 5050 kan ik nu niet omdat ik via hdmi kijk en geen scart heb aangesloten. Zou daar evt vanavond naar kunnen kijken of een andere lezer van dit topic.
Heel graag. Bedankt alvast voor de moeite.
Oud 4 juni 2009, 16:04
Bierbeer's schermafbeelding
Bierbeer Bierbeer is offline
Member

Standaard

Ik heb een tijd geleden een nieuw pakket van Ziggo gekregen en 1 juni verliep dus dat je een periode alle zenders hebt. Maar nu is het vanaf maandag al zo dat de opnames die ik geplaned had gewoon mislukken. Hier had ik eerst geen last van.
1 opname elke werkdag
1 extra opname

5050c nu naar fabrieksinstelling gezet zenders opnieuw gezocht en kaartje even er in en uit gedaan en vanavond even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Misschien geen fout van de 5050c maar ik dacht ik meld het even.
Oud 4 juni 2009, 16:07
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierbeer Bekijk bericht
Ik heb een tijd geleden een nieuw pakket van Ziggo gekregen en 1 juni verliep dus dat je een periode alle zenders hebt. Maar nu is het vanaf maandag al zo dat de opnames die ik geplaned had gewoon mislukken. Hier had ik eerst geen last van.
1 opname elke werkdag
1 extra opname

5050c nu naar fabrieksinstelling gezet zenders opnieuw gezocht en kaartje even er in en uit gedaan en vanavond even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Misschien geen fout van de 5050c maar ik dacht ik meld het even.
Dus normaal live kijken gaat wel maar de opnames mislukken?
Wat gaat er fout bij het opnemen?
Oud 4 juni 2009, 16:56
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
OK. Dat betekent dat het effect in jouw exemplaar van de Humax IR-FOX C dus ook optreedt, want een verschuiving naar links en naar beneden bij CVBS en S-video komt op hetzelfde neer als een verschuiving naar rechts en naar boven bij RGB. Het is echter wel zo dat de positie van het beeld van de Humax IR-FOX C bij CVBS en S-Video correct is en bij RGB niet, dat blijkt namelijk uit een vergelijking met andere RGB signaalbronnen.

Heel graag. Bedankt alvast voor de moeite.
Scart aangesloten en getest.
Ik zie geen verschil in instellingen via scart tussen RGB, CVBS en S-Video.
Beeld blijft hier gewoon staan en verspringt niet.
Als ik een HD kanaal kijk via scart is het beeld wel te breed voor mijn tv en vallen de zijkanten buiten beeld.
Overigens is de kwaliteit van het beeld via scart veel minder dan via HDMI.

Hoop je voldoende geholpen te hebben.
Oud 4 juni 2009, 17:45
Harm10's schermafbeelding
Harm10 Harm10 is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050C
Standaard

Aangezien gisteren bij mij de preview periode verlopen is, heb ik nog een wish.
Is het mogelijk om de zenders die nu niet meer bekeken kunnen worden buiten de EPG en/of het zender zappen te houden? Wellicht met een optie in de instellingen? Om hiervoor nu een aparte voorkeurslijst te gebruiken?

Als dit niet mogelijk is dan wellicht wel een waarschuwing als je iets programmeert van een zender die je niet meer kunt ontvangen, realiseren?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten