Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 mei 2009, 01:18
Valderrama's schermafbeelding
Valderrama Valderrama is offline
Junior Member

DTV: Humax 5200
Standaard

Hoi, ik heb er sinds een paar dagen ook eentje en ben er erg tevreden over.

Het enige waar ik me aan stoor is het volgende, en hoop dat dit echt nog wordt meegenomen in de aankomende update.

Heb een autosensing hdmi switch van Vivanco, ding heeft een eurootje of 80 gekost en werkt hartstikke goed met al mijn hdmi apparaten. Enkel de Humax heeft het probleem dat het wanneer het uit staat om de zoveel tijd semi aan gaat om te updaten en daarmee dan ook een seintje uit de hdmi poort stuurt waardoor mijn switch automatisch naar dat kanaal switched. Jullie begrijpen wel dat dit super vervelend is en ik begrijp ook niet waarom de Humax dit zou moeten doen als hij uit staat. Heb hier en daar gelezen dat meer mensen dit zelfde issue hebben.

Autosensing uit zetten op de switch is voor mij geen optie, de eenvoud in het bedienen van meerdere apparaten die anders over meerdere kanalen verspreid staan op een receiver en tv gaat anders verloren.
Oud 25 mei 2009, 19:20
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

Ik heb de laatste pagina's nagekeken en ook de lijst in het begin maar kom de volgende bug niet tegen.

Heel vaak heb ik geen info in de EPG bij de programma's die op dat moment lopen. Dat de decoder EPG info van programma's die al afgelopen zijn verwijderd uit het geheugen vind ik prima. Ik hoef niet perse 2 dagen terug te kunnen kijken zoals bij de Samsung maar het komt me iets te vaak voor dat ik geen info krijg over programma's die nog bezig zijn omdat deze al uit het lijste verwijderd zijn.

Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.
Oud 25 mei 2009, 22:19
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Parker Bekijk bericht
Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.
Je kunt toch uit hoofdstukken kiezen? Die liggen (meen ik) 6 minuten uit elkaar. Dus dan kies je een beeldje waar je in de buurt wilt zijn, en vervolgens scroll je naar de juiste plek.

Marc
Oud 25 mei 2009, 22:57
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Je kunt ook direkt naar een tijd springen en op die manier 5 minuten verder gaan. Bijvoorbeeld de reclame begint op tijdstip 00:30 van de film, dan tik je in 00:35 en drukt op OK
Oud 25 mei 2009, 23:05
jklerk's schermafbeelding
jklerk jklerk is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn.
Oud 25 mei 2009, 23:49
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jklerk Bekijk bericht
Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn.
Helaas maar tot 60 seconden vooruit en volgens mij was dat juist het probleem.

Volgens mij moet dit in de firmware niet moeilijk aan te passen zijn tot 10 minuten of wat men maar wil.
Oud 26 mei 2009, 11:15
Fietsbel's schermafbeelding
Fietsbel Fietsbel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 / Ubee EVW3210
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.
Oud 26 mei 2009, 12:55
Affy's schermafbeelding
Affy Affy is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affy Bekijk bericht
Buglist:
  • Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. Erg irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
Gevonden!!
Het probleem blijkt opgelost te zijn als ik de versterker eronder weghaal. Ik merkte dat de humax wel erg warm was. Binnen een minuut was het geflits en geknipper afgelopen.
Oud 26 mei 2009, 20:28
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

Bedankt voor de tip van de tijd in tikken. Moet toch eens de handleiding gaan na bladeren...

Het kiezen uit hoofdstukken is niet handig om te doen terwijl je al aan het kijken bent, daarvoor is juist de spoel / vooruit knop in het leven geroepen lijkt me.
Oud 26 mei 2009, 23:29
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fietsbel Bekijk bericht
Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.
Misschien moet je toch af en toe dit topic even lezen. Er is door anoniem al geschreven wanneer Humax (en dus niet Ziggo) aan de nieuwe firmware versie zal gaan werken....

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten