Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 mei 2009, 16:06
Soepie's schermafbeelding
Soepie Soepie is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roelski Bekijk bericht
Ik weet niet of deze bug al eerder genoemd is in dit forum, maar bij de beginpagina staat hij niet genoemd: de audio vertraging wordt niet opnieuw ingesteld als je van live naar vertraagd kijken gaat, de humax aanzet of naar opgeslagen media gaat.
Ga je naar het menu voor audio vertraging, dan staat de instelling nog wel aangegeven, en wordt dan pas ook weer toegepast. Als workaround is het dus voldoende om even naar dit menu te gaan.

Dan nog een wish: kan de audio vertraging apart ingesteld worden voor HD en SD signalen, of voor Dolby en non dolby. Ik moet nog uitzoeken bij welke wijziging mijn tv/versterker extra vertraging nodig heeft, maar ik kan me voorstellen dat elke combinatie een andere vertraging geeft in de versterker en tv. Heb al een paar keer moeten wijzigen, alleen was dit telkens van SD naar HD en gelijk ook van stereo naar Dolby, dus ik weet niet welk van de twee de schuldige is.
Hier hetzelfde probleem, vertraging blijft wel ingesteld maar komt na aan/uit, live- vertraagd kijken niet terug, moet je inderdaad eerst weer in het menu.
Oud 19 mei 2009, 10:17
andreklap's schermafbeelding
andreklap andreklap is offline
Junior Member

Standaard WISH : verbeter weggooien van opnames

Iedereen weet het al: wanneer de 5050C aan het opnemen is kun je niets weggooien (of verplaatsen naar een andere folder).

Mijn voorstel (wish) is om in ieder geval aan te kunnen geven dat een opname weggegooid moet worden. Wanneer de Humax dan in Standby gaat gooit hij eerst alle gemarkeerde opnames weg. (net als de index-beeldjes maken).
Op deze manier wordt het opnemen niet verstoord en lijkt het voor ons toch dat de files direct worden weggegooid.
Oud 19 mei 2009, 10:20
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreklap Bekijk bericht
Mijn voorstel (wish) is om in ieder geval aan te kunnen geven dat een opname weggegooid moet worden. Wanneer de Humax dan in Standby gaat gooit hij eerst alle gemarkeerde opnames weg. (net als de index-beeldjes maken).
Op deze manier wordt het opnemen niet verstoord en lijkt het voor ons toch dat de files direct worden weggegooid.
Dit staat al in het bericht waar alle bugs/wishes in verzameld worden (eerste bericht van deze draad):

Programma's markeren of klaarzetten voor Deleten bv. (dat dit word uitgevoerd zodra de Humax hier klaar voor is of bij voorkeur direct).
Oud 19 mei 2009, 10:25
andreklap's schermafbeelding
andreklap andreklap is offline
Junior Member

Standaard

Oops: zal in het vervolg pagina 1 beter lezen voordat ik wat post.
Oud 19 mei 2009, 11:14
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard Wish: tekst typen middels cijfertoetsen (sms indeling)

Even snel in de wishlist gekeken maar kon deze niet vinden.
Als je een mapje maakt, in de EPG zoekt of een naam wilt wijzigen gaat dat alleen via de navigatie ring en de OK toets middels het ABCD. scherm.
De wish is om dit middels de cijfertoetsen van de afstandsbediening te kunnen doen. Deze heeft en sms indeling op de cijfers.

De optie om tijdens een opname te kunnen wissen is echt een wish en hier al meerdere malen genoemd. Ik vind dit helaas echt een tekortkoming van de humax. Weet iemand waarom Humax deze optie eruit gehaald heeft? Dit omdat de 9200 dit wel gewoon heeft.

De oplossing die ik er nu voor heb ik om de reeds gekeken programma van naam te veranderen. Ik maak er nu "wissen" van. Dan heb ik in ieder geval een goed beeld wat ik al wel en niet gekeken heb.

Laatst gewijzigd door GolfTouch; 21 mei 2009 om 14:32 Reden: Was reeds genoemd. Excuses.
Oud 19 mei 2009, 15:00
haas's schermafbeelding
haas haas is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C e.v.a.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Als je een mapje maakt, in de EPG zoekt of een naam wilt wijzigen gaat dat alleen via de navigatie ring en de OK toets middels het ABCD. scherm.
De wish is om dit middels de cijfertoetsen van de afstandsbediening te kunnen doen. Deze heeft en sms indeling op de cijfers.
Dit zit er al in, zie pagina NL34 in de handleiding:

1. Druk op
OK terwijl de cursor op Zoekterm staat.
2. Er wordt een toetsenbord weergegeven. Geef de zoekterm op.
3. Selecteer

Taal en kies de taal voor de zoekterm.
4. Selecteer

SMS om naar het sms-toetsenbord te schakelen.
5. Druk op de
GELE toets om te voltooien.

Oud 20 mei 2009, 00:18
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Heb ik echt overheen gekeken. Dank je wel.
Oud 20 mei 2009, 19:53
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Nog een punt wat zeker in de bug list hoort m.i. en wat ik mis:

Ik heb de Humax nu 1 1/2 maand in gebruik. In die tijd is hij 3x vastgelopen. 1x toen ik, naar, later bleek, een mislukte opname wilde kijken en 1x onverklaarbaar toen ik gewoon TV zat te kijken en 1x toen ik hem vanuit stand by aan wilde zetten. Enige remedie is dan om hem helemaal uit te zetten met de netspanning er af en weer aan. Ga dat de vrouw en kids maar eens uitleggen.

Dat is dus nu gemiddeld 2x per maand en dat behoort een dergelijk apparaat niet te doen.

Verder hebben we erg veel plezier van het apparaat en willen we hem niet meer missen
Oud 21 mei 2009, 15:41
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Van vastlopers geen last hier, máár, ik zet hem elke nacht wel uit. Dus dat telt eigenlijk niet.
Er zit een fijne optie op, om uitzendingen te bekijken ipv op te nemen. Best gemakkelijk, die optie, want je kunt tijdens de uitzending gaan zitten kijken als je even terugspoelt naar het begin. Helaas snapt de Humax dat niet, want hij stopt gewoon doodgemoedereerd aan het eind van de echte uitzending, terwijl wij nog ergens halverwege zijn.
Het zou zo mooi zijn als hij dan niet meer automatisch ophoudt.

Work-around is zelf een keer het kanaal van de uitzending te activeren, maar daar moet je maar net aan denken. En daar heb je toch computers voor?

Kan dit op de wishlist?

Marc
Oud 21 mei 2009, 19:19
wimkees's schermafbeelding
wimkees wimkees is offline
Junior Member

Standaard

Bug?: Als ik de gids filter op bv 'film' krijg ik ook series als "Charmed", "friends" etc.

Wish: Display uitkomst filteropdracht in 'normale' gids formaat
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten