Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 mei 2009, 15:11
Speky's schermafbeelding
Speky Speky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
DTV: HUMAX iHRD-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
errug = erg.

Dat laatste punt is een oude testupdate van Ziggo uit december. Is helaas nog steeds niet door Ziggo weggehaald.
Eigen software erop zetten, lijkt mij niet verstandig om de goede werking te kunnen garanderen.
Hoe werkt hij met een korte HDMI kabel?
Wat is SAMBA support?
10m HDMI kabel van 70 euro???? Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Eerste advies en vereiste is altijd een goede kwaliteit HDMI kabel. Ik heb er een HDMI kabel tussen zitten van 70 cm van 79 Euries en een perfect beeld.
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zo’n beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit. Jammer maar het is vaak zo, op TV en ontvanger word niet gekeken op een paar honderd euro maar op de kabels wel op een paar tientjes.
Oud 11 mei 2009, 16:50
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speky Bekijk bericht
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zo’n beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit.
Of dure kabels met korte afstanden nuttig zijn, daar is al veel over geschreven. Dat bij langere afstanden de kwaliteit (helaas dus ook de prijs) hoog moet zijn, daar is ook het nodige over geschreven. Beide zaken worden o.a. hier besproken

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 11 mei 2009 om 17:23
Oud 11 mei 2009, 16:56
Affy's schermafbeelding
Affy Affy is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speky Bekijk bericht
10m HDMI kabel van 70 euro???? Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Eerste advies en vereiste is altijd een goede kwaliteit HDMI kabel. Ik heb er een HDMI kabel tussen zitten van 70 cm van 79 Euries en een perfect beeld.
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zo’n beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit. Jammer maar het is vaak zo, op TV en ontvanger word niet gekeken op een paar honderd euro maar op de kabels wel op een paar tientjes.
Onzin, de 10m kabel werkte perfect de eerste 2 weken, en als ik mijn Xbox ermee aansluit (1080p zelfs, ipv de 1080i van de Humax) werkt ie ook 100% goed. Je krijgt hem bij de Saturn, verpakt in een kartonnen doos. (Dus je kunt hem proberen als je nieuwschierig bent en gewoon weer terugbrengen...)
Oud 11 mei 2009, 17:02
Speky's schermafbeelding
Speky Speky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
DTV: HUMAX iHRD-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affy Bekijk bericht
Onzin, de 10m kabel werkte perfect de eerste 2 weken, en als ik mijn Xbox ermee aansluit (1080p zelfs, ipv de 1080i van de Humax) werkt ie ook 100% goed. Je krijgt hem bij de Saturn, verpakt in een kartonnen doos. (Dus je kunt hem proberen als je nieuwschierig bent en gewoon weer terugbrengen...)

Oke........., de kabel geleverd bij de Humax 5050 gaf bij mij erg veel ruis op het beeld en was dus erg ontevreden over de beeldscherpte. Ben met die klacht terug bij BCC geweest en heb een betere (duurdere) kabel even in bruikleen gekregen en gelijk alle ruis was verdwenen ben nu zeer tevreden (op een paar kleine punten na) met mijn Humax 5050.
Oud 11 mei 2009, 17:08
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Mijn HDMI-kabel komt bij Deal Extreme vandaan.
Ik had een kabel van de Gamme voor 15 euro maar die gaf geen stabiel beeld bij HD-materiaal. Sinds ik deze kabel heb is het beeld echt perfect.

Ik heb overigen nog wel iets voor de wishlist en wel dit:
Graag kopieeracties op de achtergrond laten verlopen en niet zo prominent in beeld zoals nu.
Ik zit hier nu History Channel te kijken met een joekelgroot paneel onderin beeld waarin staat dat mijn film van de externe harddisk naar de interne harddisk word gekopieerd... dat hoeft hij mij echt niet de hele tijd te melden als ik hem zelf die opdracht heb gegeven.

Misschien alleen een melding als hij begint met kopiëren en als hij klaar is en natuurlijk een melding als iets fout gaat.
Komt ook nog een keer bij dat verder TV kijken uit den boze is. Je moet dus de hele tijd dat je kopieert naar dezelfde zender blijven kijken.

Laatst gewijzigd door Sjaool; 11 mei 2009 om 17:47 Reden: link aangepast
Oud 11 mei 2009, 17:20
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Mijn HDMI-kabel komt bij Deal Extreme vandaan.
Die link verwijst naar legend of the seeker.
Op zich een leuke serie van een nog mooiere boekenserie, maar het heeft niets met deal extreme te maken.
Oud 11 mei 2009, 17:28
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Die link verwijst naar legend of the seeker.
Op zich een leuke serie van een nog mooiere boekenserie, maar het heeft niets met deal extreme te maken.
Hahaha... foutje van mij... is nog een copy en paste van gisteren.
Is trouwens een leuke serie als je de boeken niet kent.
Ik ken ze dan ook niet.
De link is nu aangepast.
Oud 11 mei 2009, 20:03
slayer007's schermafbeelding
slayer007 slayer007 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

helemaal mee eens. Ik heb zowel duurdere als goedkopere kabels geprobeerd (op korte afstand) en zag daar zeker geen verschil in... Kabeltje van 8,- en een kabel van 89,-...
Oud 11 mei 2009, 21:00
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Horen die kabels nu ook al op de bugs en wishlist? Nogmaals daar zijn al diverse topics over.
Oud 11 mei 2009, 21:00
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Standaard

Even een vraag.
Hebben meer mensen het meegemaakt dat de Humax geen chapterthumbnails aanmaakt als de opname in een map en niet in de root van de Humax staat?

Ik weet dat Humax de thumbnails pas aanmaakt als hij uitgezet is geweest en dat helpt dus ook niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten