Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 april 2009, 23:12
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robertdehoop Bekijk bericht
Dit kan nog wel eens moeilijk worden omdat ik begreep dat de Humax een op Linux gebaseerd besturingssysteem heeft. Deze kan op veel apparaten geen schrijfrechten krijgen op NTFS partities.
Dat was zo, maar is niet meer zo. Zie hier: http://tweakers.net/nieuws/43502/nie...s-support.html

Maar nuttig lijkt het me allerminst. De filesystemen van Linux zijn allemaal prima in het dagelijks gebruik. Sommige zijn beter met kleine bestanden andere met grote, maar zo veel maakt het niet uit. Defragmentatie is een Windows-term en uitvinding, die je voor Linux niet nodig hebt.

Marc
Oud 1 april 2009, 23:48
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertvanHorck Bekijk bericht
Who needs power? Authority is more effective, less invasive and MUCH more rewarding....

(maar wel eens met je statement over defrag)
Even off-topic: In welk verband lees jij mijn "power"?
Oud 2 april 2009, 07:15
RunningArchie's schermafbeelding
RunningArchie RunningArchie is offline
Member

Ziggo Internet: TV Z2 + TVHD
DTV: iRHD5050C + Panasonic TX-32LZD85F
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Even off-topic: In welk verband lees jij mijn "power"?
De invoering van b r e e d beeldtelevisie vergroot de acceptatie van o v e r g e w i c h t
Oud 2 april 2009, 08:15
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Misschien nog 1 voor de wishlist.

Ik heb het hier al vaker over gehad (bij de iPVR9200 en DCB-850R) maar ik mis echt de optie:
schijfdefragmentatie.

Zeker omdat we allemaal het apparaat gebruiken om veel op te nemen, af te spelen en te wissen. We kennen allemaal dit principe bij onze pc en laptop maar de DVR's hebben dit geen van allen. De enige optie is dus om om de zoveel tijd de hdd te formateren. Gevolg dus dat je programma's kwijt bent.

Zij het hier meerdere mee eens?
Ik heb liever dat ze bij Humax hun tijd gebruiken voor nuttige dingen. Fragmentatie speelt bij een volwassen filesysteem (niet FAT dus) en bij het gebruik van een PVR (relatief weinig, maar wel grote files) hoegenaamd GEEN rol.
Oud 2 april 2009, 10:08
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Mee eens, ik heb de 9200C twee jaar lang zeer intensief gebruikt en nog nooit last gehad van problemen die ook maar enigzins zouden moeten duiden op een gedefragmenteerde harddisk.
Oud 5 april 2009, 22:22
jklerk's schermafbeelding
jklerk jklerk is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard playlist

Wish:
Ik zou graag meerder playlists in kunnen stellen en over meerder mappen. Ik heb een verzameling MP3 op de HD gezet maar je kan maar 1 playlist per map maken. Ik zou bijvoorbeeld een playlist voor achtergrondmuziek willen maken en een andere voor bijvoorbeeld hollandse hits.

En een ander wens: De info van de geprogrammeerde film tonen als je op de infoknop drukt (ipv de info van het programma dat ervoor was).
Oud 6 april 2009, 10:23
hijglander's schermafbeelding
hijglander hijglander is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra + Arris modem
DTV: Humax iHDR5050C + 2x Humax C FOX
Standaard

Helaas weer een bugje die vrij lastig te reproduceren is.
Na een onbepaalde tijd (ongeveer een week of 2 intensief gebruik) loopt de 5050 vast. Even de power er af en er weer op en we kunnen er weer een paar weken tegenaan.
Ik heb geen specifieke toetsencombinaties o.i.d. kunnen ondekken waar deze bug mee te reproduceren is.

Ook nog een "wish": Font grote van de ondertitel streams kleiner of instelbaar (bijv. de grote zoals die ook in de FOX gebruikt wordt). Ondertitels zijn nu, zeker bij Discovery Science, echt veel te groot.
Oud 6 april 2009, 15:19
vettekees's schermafbeelding
vettekees vettekees is offline
Member

Standaard

Wat ik ook graag had gezien, is de volumebalk naar de zijkant van het beeld verplaatst. Want telkens als je de volume regelt, dan verschijnt de volumebalk over de ondertiteling, waardoor je niets meer kan lezen.
Oud 6 april 2009, 18:02
pr123's schermafbeelding
pr123 pr123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Humax HDPVR-IRHD5050-C HD Twin Tuner PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vettekees Bekijk bericht
Wat ik ook graag had gezien, is de volumebalk naar de zijkant van het beeld verplaatst. Want telkens als je de volume regelt, dan verschijnt de volumebalk over de ondertiteling, waardoor je niets meer kan lezen.
Dan liever iets boven de hoogte van de ondertiteling

snel op exit drukken helpt ook
Oud 6 april 2009, 19:32
JohnSch's schermafbeelding
JohnSch JohnSch is offline
Junior Member

DTV: 5050C
Standaard Programmeren opname

In de wishlist zie ik graag de mogelijkheid opgenomen om programma's vooruit (zoals met een ouderwetse videorecorder) te kunnen schedulen op datum/tijd. Dit kan handig zijn wanneer je bijv. op vakantie gaat en uit een of andere bron al weet dat op datum X rond uur Y een bepaald programma start. Dit is natuurlijk lang niet zo handig als via EPG, maar daar is de beperking groot. Dus liever "Old School" als helemaal niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten