Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 maart 2009, 17:02
Leut's schermafbeelding
Leut Leut is offline
Member

Ziggo Internet: Allers-in-1 Plus
DTV: Humax iHDR 5050c / Humax IR-Fox c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DigiBozz Bekijk bericht
Vanmorgen formule 1 opgenomen via de EPG lijst. Had ik niet moeten doen, nu mis ik namelijk een uur. Op de een of andere manier heeft de EPG lijst zich vanmorgen dus niet aangepast aan de zomertijd, Bug of foutje van Ziggo?
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Ik had exact hetzelfde helaas... Gelukkig wel de race live gevolgd, maar de opname mist een uur. Ik dacht 'dan neem ik het direct daarop volgende programma op'. Dat ging goed, ware het niet dat deze om 10 uur begon, en de F1 programmering om 9 uur zou eindigen; daar mist dus het uur...

Ik heb helaas nergens kunnen vinden hoe ik de ingestelde opnameduur kon wijzigen. Is dat überhaupt mogelijk => ja, dat is mogelijk door tijdens de opname eenmaal op de opname-knop te drukken. Daarna krijg je een instelling om de eindtijd naar wens in te stellen.

Laatst gewijzigd door Leut; 29 maart 2009 om 20:50
Oud 29 maart 2009, 17:52
aleg's schermafbeelding
aleg aleg is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Hier ook. HUMAX heeft de zomertijd wisseling niet goed verwerkt.

4 opnames naar kl********te van de laatste en beslissende wedstrijden van het seizoen.

Ben nu zééér pissed off.
Oud 29 maart 2009, 20:46
DigiBozz's schermafbeelding
DigiBozz DigiBozz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal-Basis
DTV: Humax iHDR5050-C | Samsung DCB-B270R
Standaard

Het blijkt dus wat je gisteren hebt geprogrammeerd voor vandaag, de EPG goed fout zit met z'n uur.
Ik had nog twee programma's in de timer zitten, bij de info zag ik ook het uur verschil (uur eerder beginnen, uur eerder stoppen).
Waarschijnlijk het synchroniseren vanuit Ziggo dus.
Jammer dat ze het met zo'n "kleinigheid" ,voor hun, al laten afweten.
Oud 1 april 2009, 21:52
BertvanHorck's schermafbeelding
BertvanHorck BertvanHorck is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Samsung HD
DTV: Pioneer 5000 ex
Standaard

ik heb er nog een voor de wishlist.

In de guide worden onmiddelijk de afgelopen programmas gemist.
Als je naar rechts gaat om de volgende programmas te zien en je wilt vervolgens terug naar links naar het huidige programma (om bijvoorbeeld omhoog of omlaag te zappen) kom je op een bijna lege pagina uit.

Om weer een normaal scherm te krijgen moet je de guide weer 2 keer indrukken.

Dat is onnodig veel werk en wekt verwarring. Beter om afgelopen programma s nog even te laten staan in de gids...
Oud 1 april 2009, 22:05
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard Wish: schijfdefragmentatie

Misschien nog 1 voor de wishlist.

Ik heb het hier al vaker over gehad (bij de iPVR9200 en DCB-850R) maar ik mis echt de optie:
schijfdefragmentatie.

Zeker omdat we allemaal het apparaat gebruiken om veel op te nemen, af te spelen en te wissen. We kennen allemaal dit principe bij onze pc en laptop maar de DVR's hebben dit geen van allen. De enige optie is dus om om de zoveel tijd de hdd te formateren. Gevolg dus dat je programma's kwijt bent.

Zij het hier meerdere mee eens?
Oud 1 april 2009, 22:10
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht

Ik heb het hier al vaker over gehad (bij de iPVR9200 en DCB-850R) maar ik mis echt de optie:
schijfdefragmentatie.

Zeker omdat we allemaal het apparaat gebruiken om veel op te nemen, af te spelen en te wissen. We kennen allemaal dit principe bij onze pc en laptop maar de DVR's hebben dit geen van allen. De enige optie is dus om om de zoveel tijd de hdd te formateren. Gevolg dus dat je programma's kwijt bent.

EENS!
Oud 1 april 2009, 22:26
Ardana's schermafbeelding
Ardana Ardana is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ via Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht

schijfdefragmentatie.

Waarom zou je willen defragmenteren? Speelt een film trager af als je de PVR een jaar in gebruik hebt? Of duurt het opnemen langer?
PVRs werken met grote bestanden in tegenstelling tot b.v. Windows die veel vaker, kleinere bestanden schrijft. Fragmentatie zal dan minder snel optreden omdat er steeds grote blokken beschikbaar zijn lijkt mij. En wellicht is de blocksize van de HD hier al op ingericht.
Vermoedelijk heeft de Humax een ext2/3 filesysteem welke minder last heeft van fragmentatie. Bovendien zijn daarvoor nauwelijks defrag-tools beschikbaar.

Maar misschien zit deze feature al in de Humax en duurt het verwijderen daarom zo lang .
BOFH excuse #92:

Stale file handle (next time use Tupperware(tm)!)

Oud 1 april 2009, 22:37
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardana Bekijk bericht
Waarom zou je willen defragmenteren? Speelt een film trager af als je de PVR een jaar in gebruik hebt? Of duurt het opnemen langer?
PVRs werken met grote bestanden in tegenstelling tot b.v. Windows die veel vaker, kleinere bestanden schrijft. Fragmentatie zal dan minder snel optreden omdat er steeds grote blokken beschikbaar zijn lijkt mij. En wellicht is de blocksize van de HD hier al op ingericht.
Vermoedelijk heeft de Humax een ext2/3 filesysteem welke minder last heeft van fragmentatie. Bovendien zijn daarvoor nauwelijks defrag-tools beschikbaar.

Maar misschien zit deze feature al in de Humax en duurt het verwijderen daarom zo lang .
Ik had met mijn Samsung P850 na verloop van tijd veel problemen met hangende en blokkerige beelden. Zelfs zo erg dat hij vastliep en gereboot moest worden.
Contact met Samsung leverde op dat men adviseerde de HDD eens in de zoveel tijd te formateren omdat een bestand op meerdere plekken op de hdd werd weggeschreven en niet meer achter elkaar. Fragmenteren.
De vraag waarom er geen defragmentatie tooltje op zat bleek dat dit software matig gewoon niet aanwezig was. Ook werd aangehaald dat veel gebruikers er grotere hdd's inzetten . Samsung en Humax weten gewoon dat wij dat doen. Hierdoor zou dit probleem veel vaker voordoen.
Oud 1 april 2009, 22:41
Senior Member

Standaard Golftouch

Who needs power? Authority is more effective, less invasive and MUCH more rewarding....

(maar wel eens met je statement over defrag)
Oud 1 april 2009, 22:56
Robertdehoop's schermafbeelding
Robertdehoop Robertdehoop is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svmnb Bekijk bericht
Wish:
Ondersteuning voor NTFS zodat op externe harddisks files >4Gb kunnen worden weggeschreven zonder dat ext2/3 filesystem nodig is.
Dit kan nog wel eens moeilijk worden omdat ik begreep dat de Humax een op Linux gebaseerd besturingssysteem heeft. Deze kan op veel apparaten geen schrijfrechten krijgen op NTFS partities.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten