Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 maart 2009, 10:35
congo's schermafbeelding
congo congo is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1
DTV: Humax iHDR-5050c HD PVR--->Sony 40w4500 Full HD
Standaard

Ik heb nu sinds 2 dagen dat het display niets meer aangeeft als ik de humax aanzet vanuit de standby modus. (óók de tijd is niet te zien tijdens de standby modus)

Dit kan ik alleen oplossen om hem aan de achterkant even uit te zetten, en daarna weer aan!

Hij staat overigens níet in de energiebesparende modus!

Dus: als ik 's avonds naar bed ga, en zet hem op standby, dan zie ik gewoon de klok op het display (óók als het rode standby lichtje brandt)

Sta ik 's morgens op, dan is de klok verdwenenen, en als ik hem aanzet, komt er ook helemaal niets in het display te staan.

Misschien óók een bug?
Oud 27 maart 2009, 12:00
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
Dus: als ik 's avonds naar bed ga, en zet hem op standby, dan zie ik gewoon de klok op het display (óók als het rode standby lichtje brandt)

Sta ik 's morgens op, dan is de klok verdwenenen, en als ik hem aanzet, komt er ook helemaal niets in het display te staan.

Misschien óók een bug?
Als je de enige bent is het een defect exemplaar lijkt me.
Als meer mensen dit hebben zou het een bug kunnen zijn.
Oud 27 maart 2009, 12:29
CineSmurf's schermafbeelding
CineSmurf CineSmurf is offline
Member

Ziggo Internet: alles in één plus
DTV: Samsung 360, Humax 5050
Standaard

Als je een programma aan het kijken bent en ondertussen start er een nieuwe opname en je stopt met het kijken van het programmma (ben je er nog ), dan staat de balk niet op het programma wat je aan het kijken was, maar op het programma erboven. Als er twee programma's zijn gestart ondertussen, dan staat ie twee naar boven.

Over het deleten heb ik de handleiding nog eens goed nagelezen. In de handleiding staat heel duidelijk op pagina 52 dat er vijf opties moeten verschijnen:
- laatste positie afspelen
- vanaf begin afspelen
- bestand wissen
- naam wijzigen
- hoofdstuk selecteren.

Nergens is een voorbehoud dat het item "bestand wissen" verdwijnt of niet werkt als het apparaat aan het opnemen is.

Als een bug wordt gedefinieerd als iets wat niet volgens de handleiding is, dan is dit zeker een bug!
Oud 27 maart 2009, 12:35
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emklap Bekijk bericht
LipSynch kun je nu wel instellen, maar wordt weer uit gezet als je de Humax uit zet omdat Humax dit ziert als een tijdelijk probleem.

Het zou handig zijn om aan te geven of je de LipSyncg eenmalig, of permanent in wil stellen op een bepaalde vertraging.
Als je dit bij systeem instellingen instelt, moet het permanent zijn. Is het eenmalig dan is het een bug.
Oud 27 maart 2009, 14:41
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ad58 Bekijk bericht
Ik heb deze storing nu voor de tweede maal: Mijn Humax staat èèn kanaal op te nemen; TV staat uit.
Als ik de TV aanzet om een ander programma te bekijken, krijg ik een zwart (of blauw, naar gelang de instelling) beeld.

Mijn TV is een JVC LCD en is op HDMI niveau gekoppeld aan mijn Humax. Na een paar keer door de extenties te zijn gescrolled (AV1-2-3-4-HDMI) opeens weer wèl beeld.

Het lijkt net of er een een of andere handshake niet goed verloopt.

Iemand bekend met dit probleem? Of is dit de bug die als 3e vermeld staat bij de bug and whishes list? Ik heb al gezocht, maar de topics zijn zo vreselijk lang.....

Ik heb dit ook al paar keer gehad. Beeld kwam wel na apparaat in standby te zetten en weer uit standby te halen. Lijkt me een bug.
Oud 27 maart 2009, 21:58
Jodokus's schermafbeelding
Jodokus Jodokus is offline
Member

Standaard

Ik heb de indruk dat tuner/stream conflictherkenning bij programmering via EPG gebaseerd is op de EPG-starttijd waarbij de extra-begintijd niet wordt meegenomen (hoop dat ik me duidelijk uitdruk). Laat ik het anders zeggen: ik had vanavond 2 programma's via EPG geprogrammeerd, die bij de programmering geen probleem opleverde, maar toen de Humax moest gaan opnemen ineens wel?! Ik zal hier nog eens mee spelen, maar heeft iemand anders dit ook al gemerkt?

[edit]Ik bedenk me ineens dat het conflict natuurlijk ook veroorzaakt kan worden door de 3e zender (uit een 3e stream) waar we op dat moment naar zaten te kijken, nog maar eens testen dus.

Laatst gewijzigd door Jodokus; 28 maart 2009 om 10:55
Oud 28 maart 2009, 10:33
BertvanHorck's schermafbeelding
BertvanHorck BertvanHorck is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Samsung HD
DTV: Pioneer 5000 ex
Standaard

Een nieuwe bug (voor mij)

Ik neem standaard Pauw en Witteman op. Een uitzending is ongeveer 3% van de harddrive ruimte.

De meeste neemt hij goed op. In de maand dat ik nu mijn Humax heb is het echter 2x gebeurd dat de schijf helemaal vol loopt op een enkele uitzending!

Zojuist mijn schijf leeggemaakt. Voor de verwijdering van een programma stond de HD% op 95% om na een uitzending te zakken naar 14% vol. Het deleten duurde ook vele minuten.

Ik denk dus dat om de een of andere reden de opname doorgelopen is tot de volgende dag toen P&W weer opnieuw begon of totdat een default maximum opname tijd was bereikt....

Heeft iemand deze issues ook al gemerkt?
Oud 29 maart 2009, 12:56
DigiBozz's schermafbeelding
DigiBozz DigiBozz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal-Basis
DTV: Humax iHDR5050-C | Samsung DCB-B270R
Standaard

Vanmorgen formule 1 opgenomen via de EPG lijst. Had ik niet moeten doen, nu mis ik namelijk een uur. Op de een of andere manier heeft de EPG lijst zich vanmorgen dus niet aangepast aan de zomertijd, Bug of foutje van Ziggo?
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Oud 29 maart 2009, 13:24
BertvanHorck's schermafbeelding
BertvanHorck BertvanHorck is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Samsung HD
DTV: Pioneer 5000 ex
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DigiBozz Bekijk bericht
Vanmorgen formule 1 opgenomen via de EPG lijst. Had ik niet moeten doen, nu mis ik namelijk een uur. Op de een of andere manier heeft de EPG lijst zich vanmorgen dus niet aangepast aan de zomertijd, Bug of foutje van Ziggo?
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

ja.... daardoor ook een uur te vroeg opgestaan....!
Oud 29 maart 2009, 14:21
Jodokus's schermafbeelding
Jodokus Jodokus is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DigiBozz Bekijk bericht
Ja. Ik had zaterdag iets geprogrammeerd dat volgens EPG zondag om 15:30 zou beginnen. Vanochtend stond de reservering inderdaad nog steeds voor 15:30 in de Humax, maar de ververste EPG laat nu de correcte 16:30 zien. Het lijkt me een Ziggo fout in de EPG.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten